Market & Media & Lifestyle
Prinášame aktuálne výsledky 4.+1/2010 kvartál prieskumu sledovanosti Market & Media & Lifestyle - Target Group Index (MML-TGI). Najsledovanejšími médiami ostávajú Denník Nový Čas, Rádio Expres a TV Markíza.
Median SK prieskum MML-TGI realizuje v licenčnej spolupráci s anglickou spoločnosťou BMRB International. Zber dát bol uskutočnený v termíne od 14. augusta 2009 do 28. marca 2010. Prieskum bol realizovaný na vzorke 4 452 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov.
Čítanosť podľa printových mediatypov
Celková čítanosť celoštátnych denníkov oproti 3.+4. kvartálu 2009 (22.06.2009 – 06.12.2009) zostala na rovnakej úrovni a predstavuje ju 43 % populácie. Tento údaj vychádza z premennej „čítal(a) posledné vydanie“. Pokiaľ vychádzame z premennej „čítal(a) posledných 14 dní“ ide o 82 % populácie.
Celoštátne denníky v 4. kvartáli 2009 a 1. kvartáli 2010 dosiahli nasledovné výsledky: Nový Čas si udržal prvú pozíciu s 24 %, ktoré predstavujú viac ako 1 mil. čitateľov. Druhý v poradí je denník Pravda s 7 %. Čítanosť denníka Plus jeden deň je rovnako na úrovni 7 %. Nasledujú denník SME tiež so 7 %, Šport s čítanosťou 5 %, Hospodárske noviny so 4 % a Korzár rovnako so 4 % Prehľad denníkov uzatvára Avízo s 2 % a Új Szó tiež s 2 %. Ďalej nasledujú Uj Szó s 2 % a Avízo tiež s 2 %.
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii predstavuje údaj 50 %, čo je množstvo čitateľov, ktorí prelistujú, alebo prečítajú „ostatné“ vydanie niektorého z Medianom monitorovaných týždenníkov. Celková čítanosť týždenníkov všeobecne klesla o jedno percento oproti 3.+4. kvartálu 2009. Týždenník Plus 7 dní dosiahol 14 %. Druhú pozíciu obsadil Život s čítanosťou 12 % a prvú trojicu uzatvára Nový Čas pre ženy s 10 %. Báječná žena sa umiestnila na štvrtom mieste rovnako s 9 %, na piatom mieste časopis Markíza so 7 % a na šiestom Eurotelevízia so 6 %. Prehľad uzatvára týždenník Katolícke noviny so 4 %.
Celková čítanosť dvojtýždenníkov predstavuje 14 % populácie vo veku 14 - 79. Je to jednopercentný pokles oproti 2.+3. kvartálu 2009. Najčítanejším titulom je TV Max so 4 %. Dvojtýždenník Tele plus dosiahol rovnako 4 % a za ním sa zaradil dvojtýždenník Stop s 1 %. Po 1 % dosiahli aj dvojtýždenníky Relax, Autoburza, TV Svet a Žena a život.
Celková čítanosť mesačníkov v 4. kvartáli 2009 a 1. kvartáli 2010 zaznamenala 53 %, čo prestavuje rovnaký výsledok ako v 3.+4. kvartáli 2009. Poradie mesačníkov, ktoré sa na Slovensku predávajú, je nasledovné: 1. Eva (10 %), 2. Zdravie (10 %), 3. EMMA (10 %),4. Záhradkár (8 %), 5. Auto motor a šport so 6 %, 6. Auto Magazín tiež so 6 % a 7. Pekné bývanie s 5 %.
Počúvanosť a podiel rozhlasových staníc na trhu
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval včera“ predstavuje 92 %. Poradie otvára Rádio Expres s 21 %, ďalej Rádio Slovensko s 18 %, nasleduje Fun rádio so 15 %. S 8 % sa na štvrtom mieste umiestnili Jemné Melódie a piatu priečku obsadila sieť regionálnych rozhlasových staníc RadioNet (7%). Na šiestom mieste je Rádio Regina so 7 % a siedma priečka patrí Rádiu Európa 2 s 5 %.
Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval minulý týždeň“ predstavuje 92 %. Poradie otvára Rádio Expres s 37 %, ďalej Rádio Slovensko s 31 %, nasleduje Fun rádio so 28 %. So 18 % sa na štvrtom mieste umiestnila rozhlasová sieť RadioNet a piatu priečku obsadili Jemné Melódie tiež s rovnako 18 %. Na šiestom mieste je Rádio Regina s 15 % a siedma priečka patrí Rádiu Európa 2 s 12 %.
V 4.+1. kvartáli 2010 dosiahli rozhlasové stanice v parametri podiel na trhu (share) nasledujúce výsledky: prehľad otvára Rádio Expres s 25 % podielom na trhu, Rádio Slovensko má 19 % a so 17 % podielom sa na treťom mieste umiestnilo Fun rádiio. Na štvrtom mieste sa umiestnili Jemné Melódie s 9 % a na piatom RadioNet total so 7 % podielom na trhu. Šieste miesto obsadilo Rádio Regina tiež so 7 % a siedme Rádio Európa 2 so 6 %. Ostatné rozhlasové stanice držia podiel 11 % z trhu.
Sledovanosť a podiel na trhu TV staníc
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 89 %. Televíziu v 4.+1.kvartáli 2010 celkovo sledovali 4. mil. divákov. Najvyššie percento sledovanosti televíznych staníc dosiahla Televízia Markíza – 61 %, sledovanosť na úrovni 36 % zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila verejnoprávna Jednotka STV s 24 %. Nasleduje TA3 a Dvojka STV so 4 %. Nova, JOJ Plus a tv DOMA zaznamenali 3 %. Prvú desiatku najsledovanejších televíznych staníc podľa výsledkov prieskumu MML-TGI uzatvárajú Prima TV a ČT1 s 2 % sledovanosťou.
Poradie jednotlivých televíznych staníc v ukazovateli podiel na trhu (share) za 4. a 1. kvartál 2009 je nasledujúce: Na prvom mieste so 47 % sa umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 24 % a za ňou sa s 14 % podielom na trhu umiestnila Jednotka. Nasleduje tv DOMA, Dvojka a TA3 s 2 % podielom a slovenskú sedmičku uzatvára JOJ Plus s 1 %. Podiel ostatných televízií predstavuje celkom 10 %, z toho najvyššie hodnoty dosahujú nasledujúce štyri stanice: Nova (2 %), RTL Klub (1 %), Prima (1 %).