SLOVAK MEDIA NEWS

© 2010, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. Na slovenskom internete za mesiac apríl zadávatelia nakúpili reklamu v objeme viac ako 1, 3 milióna €. Najviac Orange, takmer za 50 tisíc €.

Reporty nezávislého monitoringu reklamy Admosphere za mesiac apríl 2010 obsahujú dáta zo 71 serverov, 671 zadávateľov, 737 značiek, ktoré sú rozdelené do 324 produktových segmentov. Celková hodnota reklamných kampaní z monitorovaného obdobia je 1 307 971 €
Monitoring predstavuje hrubé ceny na základe dostupných cenníkov jednotlivých internetových médií (brutto cena). Medzi zadávateľmi preinvestoval na monitorovaných serveroch najviac Orange s reklamných objemom takmer 50.000 €.
V rámci produktových segmentov najviac reklamných prostriedkov smerovalo do komunikácie spojenej so softwarovými produktmi – aplikačnými a systémovými produktmi a operačnými systémami.

Jednotlivé produktové segmenty sa pomerne výrazne líšia konkrétnym počtom zadávateľov v danom segmente. V rámci 16-stich vybratých produktových segmentov je najvýraznejšia vnútorná konkurencia v segmente „šport, odevy“, kde sme zachytili reklamné aktivity od 24 konkrétnych zadávateľov. V kategórií „osobné prádlo“ náš monitoring rozpoznal aktivity 8 zadávateľov.

Monitoring reklamných výdavkov na internete Admosphere ponúka podrobné informácie (a náhľad) o použitých reklamných kreatívach. Najpoužívanejšou a najviac nakupovanou reklamnou kreatívou je banner s rozmermi 300x300 pixelov. Práve tento atraktívny formát absorboval viac ako 330.000 €, čo je približne jedna štvrtina všetkých reklamných výdavkov na internete počas monitorovaného obdobia.