30. 1. 2012

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS

V roku 2011 odvysielali celoštátne televízie na Slovensku viac ako 651.000 reklamných spotov. Divákov tak vystavili reklamám na takmer 4038 hodín, čo predstavuje vyše 168 dní. Vyplýva to z monitoringu TNS Slovakia, o ktorom TASR informovala Jana Tibenská z TNS Media Intelligence. Medziročne vzrástol podľa jej slov počet odvysielaných spotov v slovenských televíziách o dve percentá. Predstavuje to nárast o deväť hodín vysielania reklamy. "Podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali zadávatelia v televíziách v roku 2011 takmer 550 miliónov eur," vyčíslila Tibenská. Objem reklamných výdavkov sa tak medziročne zvýšil o 18 percent. Priemerná dĺžka jedného spotu bola podľa agentúry 22 sekúnd. Najviac využívané boli už tradične 30-sekundové spoty, avšak medziročne ich počet klesol. "Naopak, o 21 percent stúpol počet odvysielaných 20-sekundových spotov," dodala. Najviac reklám odvysielali televízie v pondelok 5. decembra 2011, a to spolu 2492 spotov. "Najdrahším spotom roka 2011 bol spot na Coca-Colu. Trval 60 sekúnd a odvysielala ho TV JOJ v utorok 15. novembra o 19.57 h pred športovým spravodajstvom," vyčíslila Tibenská. Druhý a tretí najdrahší spot videli podľa jej slov diváci 30. októbra 2011 v reklamnom bloku počas filmu Admirál a boli to 40-sekundové spoty na Nekonečný paušál od Orange a Magio Digitálnu televíziu od Telekomu. Podľa prieskumu agentúry vložili najviac peňazí do reklamy v televízii mobilní operátori na propagáciu kampaní rôznych telekomunikačných služieb. V rebríčku nasledujú bankové produkty, autá, lieky a maloobchodné reťazce.

Copyright © TASR 2011