3. 2. 2012

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA

„ Rozhlas a televízia Slovenska nebude komentovať predvolebné vyhlásenia žiadnej politickej strany vo vzťahu k nezávislej dramaturgii svojich programov. „ Richard Šümeghy , hovorca RTVS

" Ak politici nie sú spokojní s moderátormi, tak televízia má byť na takých moderátorov pyšná. Ak aj televízia nie je so spôsobom akým vediem diskusiu s politikmi spokojná, tak nemám ani ja osobne žiaden dôvod v Klube 3 zostávať. Akceptujem to. Nikdy som nebola a nebudem moderátorkou, ktorá iba kladie otázky. Vždy som bola presvedčená, že novinár nie je len zrkadlom spoločnosti, ale aj jej spolutvorcom. Že má verejnosť nielen informovať - v spravodajstve, ale aj povedať svoj názor a podieľať sa na šírení osvety - v publicistike. Ak to nemám robiť takto, tak to nebudem robiť vôbec." Anna Ghannamová

„Samozrejme, ďakujem divákom za každý hlas. Keďže tento rok sa televízia Markíza nezúčastňuje diváckej ankety, tak ma to vôbec nemrzí.“ Patrik Švajda

"Mám veľký problém. Neviem písať, preto si nič nezapisujem. Som najväčší bordelár na svete a za to sa hanbím. Preto platím celý majland účtovníkovi, aby sa o mňa postaral. Vybavuje všetky moje aj manželkine šeky. V podstate riadi môj život. Nedokážem používať počítač, neviem, čo to je e-mail alebo fax. V živote som neposlal ani SMS-ku. Spýtajte sa v klube, koho chcete. Nikdy som nepísal. Dokonca som ani nedokázal vyplniť súpisku," vyhlásil. Prečo by som naviac tajil na daniach 20 - 30-tisíc libier, keď som po pol roku dostal podlžných 200-tisíc." Harry Redknapp ,tréner futbalistov Tottenhamu

"Za také principiálne považujeme to, že od začiatku existencie ankety OTO nebolo možné jednoducho nejakým spôsobom sa dostať k nahliadnutiu - k tomu, kde a ako a kedy sa zratúvajú výsledky. Aký je mechanizmus zratúvania výsledkov.Poďakovala by som sa za divácku priazeň, ktorú Markíze venujú a chcela by som ich požiadať a vyzvať k tomu, aby za našich ľudí, naše formáty v tejto ankete nehlasovali." Zuzana Ťapáková

„ Nepopieram, že by som si s pánom Kočnerom esemeskoval, ale neviem povedať presne, ktorá áno a ktorá nie. Neriešili sme korupciu, žiadne špinavé obchody ani provízie. Avizovali sme, že pred voľbami sa bude stupňovať špinavá kampaň proti SaS, je to pamflet Stretávam sa s veľkým počtom ľudí, poznám pána Kočnera už niekoľko rokov... Niekoľkokrát som sa s pánom Kočnerom stretol, vyše roka sme sa však už nevideli .SaS vždy stála za predsedníčkou vlády, aj v situáciách, keď sa za ňu nepostavila ani vlastná strana." Richard Sulík

„Pán Sulík píše nezmysly. Respektíve, asi si zabudol dať svoj blog autorizovať pánom Kočnerom.“ Ján Figeľ

„ Sila verejnej mienky určite existuje. Naposledy sa prejavila na našom ministerstve kultúry. Keď bolo zle pochopené vyhlásenie ministra a ľudia si mysleli, že sa bude rušiť rádio FM. V priebehu niekoľkých hodín vznikol enormný tlak verejnosti, hoci vyjadrenia ministra neboli správne pochopené. „ Martin Poliačik

"Ak by sme takto ďaleko mali zájsť, znamenalo by to prakticky zastavenie počúvania hudby a sledovania filmov, lebo málokto si môže dovoliť kúpiť DVD v takej hodnote, v akej sa predáva. Ja nechcem podporovať čierny trh, ja len hovorím o tom, že aj zo sociálneho hľadiska sa na tieto veci pozerajme a budem to takto hovoriť stále.Umelcovi s príjmom desať miliónov eur jedno, či má niekto jeho pesničku v mobile, alebo nie. Je iné, ak má niekto príjem 3000 či 4000 eur a môže si kúpiť všetko, čo potrebuje k zábave či kultúre. Ale v tejto dobe, ktorá je komplikovaná, stačí, keď si uvedomíme, koľko stoja kolieskové korčule. Mladí ľudia tieto veci potrebujú." Robert Fico

„Pani Ťapáková si zjavne pletie neformálne diskusie s novinármi s oficiálnym stanoviskom TV JOJ, ktorá nikdy nespochybňovala anketu OTO a ani jej dôveryhodnosť. Niekedy je možno lepšie, ak sa človek naučí prehrávať so cťou a nehľadá vinníkov za svoj neúspech okolo seba. Ak totiž ja začnem vyťahovať neformálne diskusie ohľadom peoplemetrových dát, celá záležitosť vrátane kauzy OTO sa pravdepodobne dostane do nového svetla.“ František Borovský

„Domnievam sa, že v konaní prichádza k porušovaniu procesných práv TV Markíza, ktoré garantujú zákony. Na televíziu sú kladené neprimerané lehoty a konané rozdiely oproti iným správnym konaniam. Toto zasadnutie považuje TV Markíza za vysoko formálne a cítimi sa byť iba v úlohe štatistu, rozhodnutie malo padnúť v skutočnosti už dávno predtým na zasadnutí 24. januára 2012. Ďalej sa už nechcem vyjadrovať, lebo boli porušené práva TV Markíza. „ Zuzana Zlámalová ,právna zástupkyňa TV Markíza

“ Joj 30. januára 2012 v rámci zákonnej 5-dňovej lehoty odoslala písomné vyjadrenie, malo sa stratiť na pošte, alebo sa oneskoriť. Pozvanie na ústne pojednávanie si Joj neprevzala včas, čím však nemala porušiť žiaden právny predpis. Akým rozhodnutím došlo k nahrávaniu vysielania TV JOJ ? Akýkoľvek iný záznam vysielania, okrem riadne vyžiadaného a zaslaného priamo z televízie, považujeme za nezákonný dôkaz. Neviem vyjadriť či išlo o v prípade sponzorských odkazov 99 percent o politickú reklamu alebo nie, lebo neviem na základe čoho rada rozhodla, že má ísť o propagáciu politickej strany. Nepoznám spôsob, akým rada na to prišla. Išlo o sponzorské odkazy občianskeho združenia Občan v akcii, ktoré boli príslušne označené. Ja by som teoreticky ani nemusel vedieť, že v tejto súvislosti existuje nejaká politická strana , V spotoch nevidím žiadnu informáciu o politickej strane a že nie je mojou povinnosťou dohľadávať si podklady tvrdení licenčnej rady. Licenčná rada najprv vysporiadať s tým, či vôbec ide o zákonný sponzorský odkaz, alebo nie. Rada už vopred rozhodla o vinníkoch bez riadneho procesného prešetrenia." Peter Ďurček ,právny zástupca televízie JOJ

„ Vadí m, že televízia Joj bola do prípadu zavlečená ako niekto, kto si nepreberá zásielky. Možno v takomto prípade stačí zdvihnúť telefón." . František Borovský generálny riaditeľ TV Joj

„Matovič patrí do opatery iných inštitúcií.“ Milan Hort

"Rozhodnutie rady je súčasťou hry, pravidlá ktorej si určili skorupovaní politici tak, aby vyhovovali len im a temným záujmom ich nenásytných sponzorov. Vždy, keď občania zodvihnú hlavy a slobodne vyjadria svoj názor na tento skorumpovaný partokratický systém, jedno percento vyvolencov urobí všetko preto, aby ich umlčalo . Od začiatku vzniku iniciatívy 99% vytvárame priestor pre to, aby mohol zaznieť hlas 99% bežných ľudí. Aj vďaka tomu sa k nám pridáva čoraz viac ľudí z celého Slovenska a tých nemôže nikto umlčať. Tvrdenia, že sme závažne zasiahli do demokratického systému, považujeme nehorázne. Demokraciu v tejto krajine ohrozujú partokratické a skorumpované politické gorily, ktoré neslúžia bežným ľuďom, ale niekoľkým veľkopodnikateľom, sprivatizovali si tento štát a jeho fungovanie a riadenie prispôsobili potrebám iba jedného percenta vyvolencov." Tlačové oddelenie politickej strany 99 % - občiansky hlas

„Poznám osobne jedine volebného manažéra Mareka Massaya. Pýtal som sa ho na nových chalanov z SNS a povedal mi, že im môžem veriť, a že to myslia naozaj s touto krajinou dobre. Že sú to inteligentní ľudia s vysokými školami a že sú na úrovni. Verím mu. Určitým spôsobom ma presvedčil o nových kvalitách SNS a aj o revolúcii v tejto strane." Maťo Ďurinda