25. 10. 2012

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Americký herec Tom Cruise v stredu v Los Angeles zažaloval za urážku na cti magazíny, ktoré priniesli informácie o tom, že po rozvode s Katie Holmes opustil ich spoločnú dcéru Suri. Ide o periodiká In Touch a Life & Style, pričom Cruise požaduje odškodné 50 miliónov dolárov (v prepočte približne 38,7 milióna eur). “Tom je starostlivý otec, ktorý má Suri veľmi rád. Je zásadnou súčasťou jeho života a navždy bude. Tvrdiť, že ju ‘opustil‘ je zlomyseľná lož, a tvrdiť to prostredníctvom krikľavého titulku pri fotografii plačúcej Suri je trestuhodné,“ uviedol hercov právnik Bert Fields, ktorý upozornil na to, že Cruise zvyčajne na klebety nereaguje žalobami. Obálky časopisov s titulkami “Otecko ju opustil“ a “Opustil ju otec“ však už boli priveľa aj pre neho. Časopisy sa k žalobe zatiaľ nevyjadrili. Ak herec vysúdi odškodné, peniaze venuje charite.
Herečka Katie Holmes požiadala o rozvod koncom júna tohto roku po piatich rokoch manželstva a súd vzťah oficiálne ukončil koncom augusta. Suri po dohode žije s matkou v New Yorku, no Cruise ju smie kedykoľvek navštíviť. Dôvodom rozvodu, ktorý uviedla v súdnych dokumentoch Holmes, majú byť neprekonateľné rozdiely, no podľa medializovaných informácií je za krachom manželstva jej strach z vplyvu scientologickej cirkvi na ich jedinú dcéru.


 Podiel digitálneho obsahu na celkových tržbách v svetovom mediálnom a zábavnom priemysle v budúcnosti rýchlo porastie. Vyplýva to z prieskumu, ktorý spoločnosť Ernst & Young uskutočnila medzi 34 generálnymi riaditeľmi spoločností pôsobiacich v médiách a zábavnom priemysle. Polovica oslovených vrcholových manažérov je presvedčená, že digitálny obsah zvýši v nasledujúcich troch rokoch ich celkové tržby aj maržu minimálne o desatinu. Podľa 79 % z opýtaných generálnych riaditeľov na očakávanom dvojcifernom raste digitálnych médií budú mať najväčší podiel tablety. "Na rozdiel od situácie pred niekoľkými rokmi dnes šéfovia mediálneho a zábavného priemyslu vnímajú potenciál digitálnych médií oveľa optimistickejšie. Všetci generálni riaditelia, s ktorými sme hovorili, si uvedomujú, že digitálny obsah je pravdepodobne najdôležitejší faktor, ktorý rozhodujúcim spôsobom ovplyvní ďalšie zvyšovanie tržieb aj marže," uviedol Jozef Mathia zo spoločnosti Ernst & Young.
Generálni riaditelia sa však zhodli na tom, že pre nich zostáva veľkou výzvou neschopnosť presvedčiť zákazníkov, aby za digitálny obsah platili zodpovedajúcu cenu. Ďalšími výzvami sú pre nich nejednoznačná legislatíva, neisté ekonomické prostredie, či tlaky na znižovanie marketingového rozpočtu, alebo zmenu jeho štruktúry.
©2012, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.