7. 2. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Najčítanejším českými novinami zostáva denník Blesk. V druhej polovici minulého roka bulvárne noviny čítalo v priemere 1,16 milióna ľudí. Druhé a tretie miesto si udržali denníky MF Dnes a Právo sa čítanosti 819.000, respektíve 362.000. Údaje dnes zverejnili spoločnosti GfK Czech a Median s Úniou vydavateľov na základe prieskumu Media projekt. MF Dnes si medziročne polepšila o 22.000 čitateľov. Blesk a Právo si naopak pohoršili. Bulvárny denník v 3. a 4. štvrťroku 2011 čítalo v priemere 1,29 milióna ľudí, Právo potom 395.000. Medziročný pokles čitateľov z 803.000 na 780.000 zaznamenali tiež Denníky, ktoré vydáva Vltava-Labe-Press. Najčítanejšie z nich bol Denník stredné Čechy spolu s Pražským denníkom sa 122.000 čitateľovi, ktorý tak oproti vlaňajšku naopak získal 20.000 čitateľov. O 3000 na 197.000 čitateľov zvýšili v minulom druhom polroku čítanosť Hospodárske noviny. Nárast čitateľov zaregistroval aj bulvárny denník Aha!, Ktorého čítanosť mierne vzrástla na 251.000. O 20.000 čitateľov sa zvýšila aj čítanosť denníka Šport, ktorý v 3. a 4. štvrťroku minulého roka vyhľadalo 256.000 čitateľov. Ľudovým novinám počet čitateľov naopak klesol z 228.000 na 206.000. Čitateľa stratil aj názorový bezplatný denník Mladá fronta E15. Jeho čítanosť v minulom druhom polroku medziročne klesla z 56.000 na 43.000. Čítanosť medziročne vzrástla aj bezplatnému denníku Metro, ktorý v druhej polovici minulého roka čítalo 381.000 namiesto predvlaňajších 329.000. Spoločnosť GfK Slovakia sa Mediaprojektu vlani zúčastnila naposledy. Od tohto roku ju nahradila výskumná agentúra STEM / MARK. Mediaprojektu sa od tohto roku dotknú aj ďalšie zmeny, keď napríklad rozhovory anketárov budú nahrávané. Do výskumu tiež budú novo zaradené len tituly s nákladom overovanej v systéme ABC SR.

 

Najpočúvanejším českým rádiom zostáva rozhlasová stanica Rádio Impuls, ktorú si v druhom polroku 2012 naladilo v priemere 1,06 milióna poslucháčov. Na druhom a treťom mieste sa v rámci počúvanosti umiestnili rádia Frekvence 1 a Evropa 2, ktoré v minulom treťom a štvrtom štvrťroku počúvalo 966.000 respektíve 902.000 ľudí. Vyplýva to z prieskumu Radio Projekt, ktorého výsledky dnes zverejnili agentúry STEM / MARK a Median. Medziročne si všetky tri najpočúvanejšie rozhlasové stanice polepšili. Rádio Impuls si v druhej polovici roka 2011 naladilo v priemere 1,04 milióna poslucháčov. Počet poslucháčov Frekvencia 1 bol predvlani 940.000. Európu 2 v treťom a štvrtom štvrťroku 2011 počúvalo v priemere 871.000 ľudí. Každý deň si rádio v druhej polovici minulého roka naladilo 64,2 percenta opýtaných. Na štvrtej priečke skončila stanice Český rozhlas 1 - Radiožurnál, ktorú v minulom druhom polroku naladilo 756.000 ľudí, v roku 2011 to bolo 700.000. Z regionálnych rádií si ľudia najčastejšie naladili Rádio Blaník, ktorého počet poslucháčov sa medziročne znížil o 18.000 na 650.000

 

Predsedníctvo Rady Českého rozhlasu (ČRo) sa na dnešnom rokovaní zhodlo, že odvysielaním diskutované predvolebnej glosy Adama Drdu k prezidentským kandidátom na stanici Rádio Česko boli porušené interné pravidlá ČRo. Rada sa dnes zároveň rozhodla nechať si vypracovať analýzu celkového obrazu vysielaní ČRo v rámci prezidentských volieb. "Komentáre vo verejnoprávnom médiu majú viesť podľa zákona na posilnenie vzájomného porozumenia v pluralitnej spoločnosti. Vysielané texty, akokoľvek subjektívne, by nemali urážať časť obyvateľstva," uviedla rada v dnešnom vyjadrení. Zároveň oznámila, že s výsledkami analýzy o predvolebnom vysielaní a následným stanoviskom Rady ČRo bude verejnosť bezprostredne oboznámená. Na Drdov komentár zo 14. januára, ktorej prepis ČRo následne stiahol z webu, av pondelkovom vyhlásení ho označil za aktívnym a urážlivý, si u Rady sťažoval publicista Štepán Kotrba. Rada jeho sťažnosť vyhodnotila ako oprávnenú. To, že diskutovaná glosa bola proti pravidlám predvolebného vysielania, v pondelkovom vyhlásení uviedol aj ČRo. V súvislosti s jej odvysielaním verejnoprávny rádio sankcií editora vysielanie a šéfredaktora Rádia Slovensko. Rádio Slovensko, ktoré bude od marca súčasťou novej stanice hovoreného slova ČRo Plus, vedie Václav Sochor. Ten sa má ale od marca stať novým šéfredaktorom týždenníka Marketing & Media, o čom titul informoval na svojom webe tri dni pred odvysielaním Drdovho komentára.

 
Copyright © ČTK 2013