SLOVAK MEDIA NEWS
Reklama na alkohol by sa nemala na televíznych obrazovkách objaviť skôr ako pred polnocou. Dnes ju možno vysielať od 22.00 h. Nezaradenému poslancovi Alojzovi Hlinovi sa to zdá priskoro, keďže ju vtedy ešte môžu vidieť deti, ktoré reklama povzbudzuje v pití. Navrhuje preto rozšíriť zákaz vysielania reklamy a telenákupu na alkohol namiesto doterajšieho času od 6.00 h do 22.00 h na čas od 6.00 h do 24.00 h. Parlament sa má návrhom zaoberať na marcovej schôdzi.
Zákaz sa rovnako ako doteraz nemá týkať reklamy na pivo a víno. Poslanec chce svojim návrhom prispieť k zníženiu spotreby alkoholu a k ochrane detí a mládeže pred negatívnym vplyvom reklamy na alkohol. Hlina upozorňuje na problémy, ktoré vznikajú kvôli alkoholu. Ten ničí zdravie a spôsobuje aj škody spoločenské. "Ako zvýšená kriminalita, nefunkčné rodiny," uviedol Hlina. Poukázal aj na prostriedky, "ktoré ľudia vynaložia najmä v spojitosti s bolesťou, utrpením či stratou života v dôsledku zločinnosti, sociálnych a zdravotných škôd spôsobovaných požívaním alkoholu".
Hlina upozorňuje, že neustále klesá vek, kedy sa ľudia začínajú zoznamovať s pitím. Podľa poslanca tu zohráva svoju úlohu reklama. "Podľa viacerých prieskumov má reklama najväčší vplyv na deti a mladých ľudí. Podľa niektorých prieskumov školáci, ktorí sú vystavení reklamám na alkoholické nápoje, pijú o 50 percent častejšie ako ich vrstovníci, ktorí sa s takouto reklamou nestretávajú," pripomína poslanec. Hlina je presvedčený, že marketing má veľmi veľký vplyv na mladých ľudí, ktorých povzbudzuje v pití alkoholu. Poslanec sa nazdáva, že obmedzenie reklamy môže znížiť škody napáchané alkoholom.
Zákaz sa rovnako ako doteraz nemá týkať reklamy na pivo a víno. Poslanec chce svojim návrhom prispieť k zníženiu spotreby alkoholu a k ochrane detí a mládeže pred negatívnym vplyvom reklamy na alkohol. Hlina upozorňuje na problémy, ktoré vznikajú kvôli alkoholu. Ten ničí zdravie a spôsobuje aj škody spoločenské. "Ako zvýšená kriminalita, nefunkčné rodiny," uviedol Hlina. Poukázal aj na prostriedky, "ktoré ľudia vynaložia najmä v spojitosti s bolesťou, utrpením či stratou života v dôsledku zločinnosti, sociálnych a zdravotných škôd spôsobovaných požívaním alkoholu".
Hlina upozorňuje, že neustále klesá vek, kedy sa ľudia začínajú zoznamovať s pitím. Podľa poslanca tu zohráva svoju úlohu reklama. "Podľa viacerých prieskumov má reklama najväčší vplyv na deti a mladých ľudí. Podľa niektorých prieskumov školáci, ktorí sú vystavení reklamám na alkoholické nápoje, pijú o 50 percent častejšie ako ich vrstovníci, ktorí sa s takouto reklamou nestretávajú," pripomína poslanec. Hlina je presvedčený, že marketing má veľmi veľký vplyv na mladých ľudí, ktorých povzbudzuje v pití alkoholu. Poslanec sa nazdáva, že obmedzenie reklamy môže znížiť škody napáchané alkoholom.
Copyright © TASR 2013