17. 10. 2014

Médiá o predaji podielu spoločnosti Petit Press, a.s.

Médiá o predaji podielu spoločnosti 
Petit Press, a.s.


Spoločnosť Slovakia-Online, s.r.o., nadväzuje na projekt Mediahit.sk, ktorý monitoroval mediálne príspevky a hodnotil obsah slovenských médií cez optiku kvantitatívnych analýz. V tejto tradícií bude pokračovať a uverejňovať najzaujímavejšie fakty týkajúce sa slovenských médií za uplynulé obdobie.
Jednou z mediálne najzaujímavejších tém mesiaca október je predaj 50-percentného podielu spoločnosti Petit Press, a.s. Od začiatku mesiaca sme zaznamenali 165 relevantných informácií, ktoré sa týkali predaja podielu spoločnosti. Príspevky obsahovali spočiatku iba úvahy o podmienkach predaja Petit Pressu, informácie o proteste novinárov vydavateľstva Petit Press, a.s., a komentáre samotných novinárov či politikov k predaju. Koncom druhého októbrového týždňa začali príspevky kulminovať a informovali o vyhlásení investičnej skupiny Penta ku kúpe podielu v Petit Press, a.s., a o vzbure v denníku Sme s heslom „Nedáme sa opentať“. Začiatkom tohto týždňa sa v médiách finálne objavila informácia o kúpe 50-percentného podielu vydavateľského domu Petit Press. Vyhlásenie vydali v utorok 14.10 doterajší spoluvlastník vydavateľstva - nemecká mediálna skupina Rheinische Post Mediengruppe a tlačová agentúra SITA, ktorá vstupuje do Petit Pressu prostredníctvom svojej dcérskej spoločnosti NAMAV. Od začiatku októbra dodnes (16.10.2014) sa tejto téme venovalo 165 informácií zo 41 zdrojov.
Informácie na jednotlivých webových stránkach a v denníkoch pribúdali intenzívne a veľmi podrobne informovali o každej novej zistenej skutočnosti, ktorá súvisela so zmenou majiteľa podielu vydavateľstva Petit Press, a.s. Zo spomenutého počtu 165 informácií 48 informácií spomínalo spoločnosť NAMAV, s.r.o., a v tejto súvislosti bolo medializované to, že spoločnosť NAMAV je dcérskou spoločnosťou tlačovej agentúry SITA, prostredníctvom ktorej SITA vstupuje do Petit Pressu. Takmer žiadne médiá však neinformovali o tom, že spoločnosť NAMAV vznikla iba 5.8.2014 (teda dva mesiace pred vstupom do Petit Pressu). Výnimkou boli portály etrend.sk a omediach.com, ktoré túto informáciu uviedli priamo v úvode článkov. Podľa Obchodného registra Slovenskej republiky je hlavnou a jedinou činnosťou danej spoločnosti prenájom nehnuteľností bez poskytovania iných než základných služieb spojených s prenájmom. Zhodnotenie tejto informácie a síce, že spoločnosť s takýmto zameraním kupuje polovičný podiel vo vydavateľstve, už v médiách nezaznelo.
Spoločnosť Slovakia-online už viac ako 18 rokov prináša na slovenskom trhu informácie inteligentne, svojim klientom ponúka rýchly prístup k informáciám 24 hodín denne, tisíce správ k dispozícii v jednej minúte. Slovakia-online pripravuje monitoring médií z viac ako 300 zdrojov, rovnako ako analýzy novinárov, hodnotenia článkov, či vyjadrenia predstaviteľov spoločností.