Debata najhorúcejších prezidentských kandidátov v Markíza na čele
nedeľného rebríčka sledovanosti
Posledná zo série troch predvolebných diskusných relácií s názvom Prezidentské voľby 2019 sa v nedeľu, 10. marca 2019, stretla na obrazovkách televízie Markíza s mimoriadnym diváckym záujmom, v strategickej cieľovej skupine 12-54 išlo dokonca o najsledovanejším program dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
V tejto obchodne podstatnej cieľovej skupine dosiahla 50-minútová relácia so začiatkom o 13:00 vysoko nadpriemerný rating 10,4 % a trhový podiel 35,5 %, pričom v čase vysielania bola silnou jednotkou na trhu. Atraktívnu debatu moderátora Michala Kovačiča so štvoricou najhorúcejších prezidentských kandidátov - Zuzanou Čaputovou, Marošom Šefčovičom, Štefanom Harabinom a Marianom Kotlebom - si nenechalo ujsť celkovo 595-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Strieborná priečka v nedeľnom rebríčku sledovanosti patrila v cieľovej skupine 12-54 hlavnej spravodajskej relácii Televízne noviny (rating 10,3 % / share 26,2 %), večerné víťazstvo už piaty raz po sebe obhájila veľkolepá spevácka súťaž The Voice Česko Slovensko (rating 8,7 % / share 22,7 %).
V sobotu, 9. marca 2019, sa najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách stala relácia Počasie. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 9,7 % a trhový podiel 27,6 %, celkovo si ju pozrelo 599-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Výborne sa však darilo aj ostatným večerným spravodajským reláciám Televízne noviny (rating 8,7 % / share 27,7 %) a Športové noviny (rating 8,1 % / share 23,3 %).
Z večerného súboja vzišla víťazne slovenská televízna premiéra skutočného príbehu Stratený v džungli v hlavnej úlohe s obľúbeným hercom Danielom Radcliffom, ktorého preslávila postava mladého čarodejníka Harryho Pottera. V cieľovej skupine 12-54 išlo o najsledovanejší nespravodajský program dňa s ratingom 8,4 % a trhovým podielom 24,7 %.
Suverénnym víťazom z hľadiska sledovanosti sa v piatok, 8. marca 2019, stal podvečerný rodinný seriál Oteckovia. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol vysoko nadpriemerný rating 10,6 % a druhý najvyšší tohtoročný trhový podiel 41,1 %. Konkurenčná súťaž Pošli ďalej zaznamenala na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhové podiely 5,6 % a 4,8 %. Ďalšie zaujímavé príbehy najobľúbenejších slovenských oteckov si vychutnalo 536-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V širšej cieľovej skupine 12+ patrilo piatkové prvenstvo s tesným rozdielom hlavnej spravodajskej relácii Televízne noviny, ktorú si pozrelo 552-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 sa umiestnila na druhom mieste s ratingom 8,9 % a trhovým podielom 30,2 %, nasledovaná reláciami Počasie (rating 8,9 % / share 27,8 %) a Športové noviny (rating 7,6 % / share 22,6 %).
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR MEDIA