23. 5. 2019

Prieskum Median SK

Prieskum Median SK

Najčítanejší denník je Nový Čas, najsledovanejšia Markíza a najpočúvanejšie Rádio Expres. Vyplýva to zo základných výsledkov národného prieskumu MML-TGI (Market &Media &Lifestyle - Target Group Index) za 4. kvartál 2018 a 1. kvartál 2019, ktorý uskutočnila spoločnosť Median SK od 17. septembra 2018 do 31. marca 2019 na vzorke 4 217 respondentov, občanov Slovenskej republiky vo veku 14 - 79 rokov. Agentúru SITA o tom informovala Linda Kleinertová z Median SK.

Z celoštátnych denníkov si Nový Čas udržal prvú pozíciu so 14 percentami. Čítanosť na úrovni šesť percent majú denníky Pravda, Plus jeden deň a Sme. Nasleduje denník Šport so štyrmi percentami. Korzár a Hospodárske noviny dosiahli trojpercentnú čítanosť. Posledné vydanie celoštátneho denníka čítalo 29 percent populácie, za posledných 14 dní to bolo 62 percent populácie.

Posledné vydanie niektorého týždenníka si prelistovalo alebo prečítalo 35 percent čitateľov a za posledné tri mesiace tak spravilo 63 percent populácie. Najčítanejším týždenníkom bol Plus 7 dní so siedmimi percentami. Čítanosť päť percent majú týždenníky Báječná žena, Život a Nový Čas pre ženy. Tri percentá obyvateľov SR čítajú Slovenku a Eurotelevíziu. Katolícke noviny majú dve percentá. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (RegionPRESS) dosiahla osem percent a sieť Petit Press MY noviny šesťpercentnú čítanosť.

Celková čítanosť dvojtýždenníkov bola 17 percent populácie vo veku 14 - 79 rokov. Dvojtýždenníky si počas druhého polroka prečítalo 26 percent populácie. Najčítanejším titulom medzi dvojtýždenníkmi bol podľa prieskumu TV max s piatimi percentami. Nasledujú Relax a Tele plus s tromi percentami. Dvojtýždenník Stop dosiahol dve percentá, Bratislavské noviny a Žena a život mali čítanosť jedno percento. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť dve percentá.

Celková čítanosť mesačníkov bola 46 percent a za posledný rok čítalo mesačník 56 percent populácie. Z bežne dostupných mesačníkov bol najčítanejší Zdravie so šiestimi percentami. Rovnakú čítanosť má aj mesačník Záhradkár. Nasledujú Eva a EMMA s piatimi percentami. Nový Čas Krížovky má čítanosť štyri percentá. Ďalšie sú mesačníky Napínavé krížovky a Auto magazín s tromi percentami.

Podľa prieskumu celková počúvanosť rádií podľa parametra „počúval včera“ bola 59 percent. Poradie otvára Rádio Expres s 18 percentami, druhé bolo Rádio Slovensko so 16 percentami, nasleduje Fun rádio s 10 percentami. Sedempercentnú počúvanosť dosiahli Rádio Europa 2, Rádio Jemné a Rádio Vlna. Poradie siedmich najpočúvanejších staníc uzatvára Rádio Regina so šiestimi percentami. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi (Rádio Devín, Rádio_FM, Rádio Patria, Rádio Regina, Rádio Slovakia International a Rádio Slovensko) dosiahol v parametri „počúval včera“ 23 percent. Rozhlasová sieť Radio Services (Rádio Anténa Rock, Rádio Europa 2, Rádio Jemné, Rádio Vlna) dosiahla počúvanosť 20 percent a štvorpercentnú počúvanosť mala sieť Regiomedia (Rádio Beta, Rádio Best FM, Rádio Frontinus, Rádio Kiss, Rádio Liptov, Rádio Lumen, Rádio Rebeca, Rádio SiTy, Rádio Viva a Záhorácke rádio). Celková počúvanosť rádií v parametri „počúval posledný týždeň“ predstavuje 87 percent. Poradie otvára Rádio Expres s 36 percentami, ďalej Rádio Slovensko s 28 percentami, nasleduje Fun rádio s 25 percentami. Osemnásť percent populácie počúva aspoň raz za týždeň Rádio Europa 2 a 17 percent Rádio Jemné. Rádio Vlna dosiahlo počúvanosť 16 percent a sedmičku najpočúvanejších uzatvára Rádio Regina s 12 percentami. Za posledný týždeň rozhlasovú sieť Radio Services počúvalo 42 percent. Slovenský rozhlas (RTVS) so svojimi šiestimi okruhmi dosiahol počúvanosť 40 percent a sieť Regiomedia 9 percent. Najväčší podiel na trhu malo Rádio Expres s 23 percentami. Rádio Slovensko má 22-percentný podiel. S 12-percentným podielom sa na trhu pohybuje Fun rádio. Osempercentný podiel majú Rádio Vlna a Rádio Europa 2. Rádio Jemné a Rádio Regina dosiahli sedempercentný podiel. Ostatné rozhlasové stanice majú 14-percentný podiel z trhu.

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 73 percent. Televíziu v 4. kvartáli 2018 a 1. kvartáli 2019 sledovalo takmer 3,3 milióna divákov. Najvyššie percento sledovanosti 40 percent dosiahla Televízia Markíza. Sledovanosť na úrovni 29 percent zaznamenala TV JOJ, za ňou sa umiestnila Jednotka s 19 percentami. Markíza Group dosiahla v parametri „sledoval(a) včera“ 44 percent sledovanosť. Televízna skupina JOJ Group dosiahla sledovanosť 33 percent a Slovenská televízia (RTVS) 21 percent. V podiele na trhu (share) sa na prvom mieste s 34 percentami umiestnila TV Markíza. TV JOJ dosiahla 21 percent a za ňou sa s 13 percentami podielom na trhu umiestnila Jednotka.


©2019, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.