20. 12. 2019

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS


V rebríčku najsťahovanejších aplikácií za uplynulých desať rokov sú na prvých štyroch miestach výlučne aplikácie od spoločnosti Facebook. Na prvom mieste je aplikácia rovnomennej sociálnej siete Facebook, na druhom je Facebook Messenger, na treťom WhatsApp a na štvrtom Instagram. Rebríček najsťahovanejších aplikácií medzi rokmi 2010 a 2019 zverejnila vo štvrtok spoločnosť App Annie, ktorá sa zaoberá štatistikou v oblasti internetu a mobilov.
Až za štyrmi aplikáciami Facebooku nasledujú tie od iných spoločností, napríklad Snapchat, Skype, YouTube či Twitter. Spomedzi desiatich najsťahovanejších aplikácií patrí osem americkým firmám, dve čínskym.
Britská BBC sa pri tejto príležitosti rozprávala s Tahom Yasserim, odborníkom z Oxfordského internetového inštitútu, podľa ktorého to, že všetky štyri najsťahovanejšie aplikácie vlastní rovnaká firma, môže byť nebezpečné. "Nie je to v poriadku. Jedna spoločnosť vlastniaca štyri najpopulárnejšie aplikácie sociálnych sietí a aplikácie pre komunikáciu, to - prinajmenšom - môžeme označiť za monopol v oblasti dát," povedal Yasseri.
Rebríček desiatich najsťahovanejších aplikácií za roky 2010 - 2019:
01. Facebook (vlastník: Facebook, krajina pôvodu: USA)
02. Messenger (Facebook, USA
03. WhatsApp (Facebook, USA)
04. Instagram (Facebook, USA)
05. Snapchat (Snap, USA)
06. Skype (Microsoft, USA)
07. TikTok (Bytedance, Čína)
08. UC Browser (Alibaba, Čína)
09. YouTube (Google, USA)
10. Twitter (Twitter, USA)


Nemeckí IT špecialisti z univerzity v Bochume odhalili, že nemeckí politici pravidelne využívajú služby firmy, ktorá za poplatok zabezpečuje "kúpené lajky" v požadovanom množstve pod ich príspevkami na Facebooku, Instagrame či YouTube. Ako informuje nemecká spravodajská televízia Deutsche Welle (DW), kauzu sa podarilo odhaliť preto, lebo spoločnosť s príznačným názvom Paid Likes svoje služby zle naprogramovala a zrejme nedopatrením nezabezpečila, aby jej zákazníci zostali v anonymite.
Firma Paid Likes zamestnáva armádu používateľov Facebooku, Instagramu a iných služieb, ktorým posiela inštrukcie, kedy a ktoré príspevky majú "lajkovať".
Podľa DW túto taktiku využívajú takmer všetky veľké nemecké politické strany.
Medzi odhalenými príspevkami, "lajky" pod ktorými nepochádzali ani tak od ľudí, ktorým by sa dané posty naozaj páčili, ale skôr od zaplatených spolupracovníkov firmy Paid Likes, bolo podľa DW 17 postov Slobodných demokratov (FDP), rovnaký počet príspevkov od sesterských strán Kresťanskodemokratická únia Nemecka (CDU) a Kresťanskosociálnej únie Bavorska (CSU), štrnásť príspevkov od Sociálnodemokratickej strany Nemecka (SPD) a jedenásť od Alternatívy pre Nemecko (AfD).


©2019, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.