23. 3. 2020

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS

Celkom 25 knižných a 13 mapových titulov vydalo vlani na Slovensku jediné vydavateľstvo, zamerané na mapovanie krajinných krás z leteckej perspektívy, CBS z Banskej Bystrice. Ďalších 27 titulov vydali v Českej republike.
"Do budúcna plánujeme inovovať produkt leteckého fotografovania, ktorý je už viac rokov takmer bez zmeny. Máme v pláne rozšíriť činnosť z B2B aj na B2C sektor. V pláne sú ďalšie vydané tituly v Poľsku a snáď aj založená poľská dcérska firma," uviedol pre TASR zakladateľ vydavateľstva Milan Paprčka.
Vydavateľstvo paradoxne najviac investuje do lietadiel pre leteckú fotografiu a ich úprav. "Momentálne máme vo flotile štyri lietadlá špeciálne prispôsobené na letecké fotografovanie a filmovanie," pripomenul vydavateľ.
Vydavateľstvo začalo svoju činnosť v roku 2003 výrobou ručne maľovaných máp. Forma podnikania na začiatku bola živnosť a v roku 2007 sa zmenila na spoločnosť s ručením obmedzeným.
V roku 2005 sa spoločnosť začala venovať výrobe krátkych dokumentárnych filmov pre obce, ktorých vzniklo viac ako 200. V roku 2008 sa začala venovať leteckému fotografovaniu a filmovaniu, najmä pre potreby slovenských a českých samospráv. V roku 2011 otvorila českú dcérsku spoločnosť v Zlíne.
Od roku 2014 sa dominantným produktom stáva vydávanie fotografických kníh a momentálne je podľa Paprčku spoločnosť najväčším vydavateľom fotografických kníh o Slovensku a Česku.
V roku 2016 kúpila CBS kartografickú divíziu spoločnosti VKÚ Harmanec, bývalého Vojenského kartografického ústavu. Založila sa firma VKÚ Harmanec, s. r. o., so sídlom v Kynceľovej, ktorá pokračuje v dlhoročnej tradícii vydávania turistických a cyklistických máp.
Spoločnosť zamestnáva na Slovensku 33 ľudí a 19 externých regionálnych projektových manažérov. V ČR ďalších 17 zamestnancov a 13 stálych projektových manažérov v regiónoch.

Copyright © TASR 2020


OneWeb v sobotu vyslal na obežnú dráhu ďalších 34 satelitov, ktoré budú súčasťou konštelácie poskytujúcej širokopásmový internet po celom svete. Do vesmíru ich vyniesla raketa Sojuz, ktorá vzlietla z kozmodrómu Bajkonur v Kazachstane o 22:06 miestneho času. Misia sa konala aj napriek pandémii koronavírusu, ktorá už ovplyvnila aj vesmírne aktivity.
Startup predtým poslal počas dvoch misií do vesmíru 40 satelitov. Konštelácia by mala dovedna pozostávať z približne 650 satelitov, pričom celú sieť plánuje spojazdniť do konca roku 2021. Firma je jednou z niekoľkých, ktoré majú rovnaký cieľ. Svoju vlastnú sieť Starlink, ktorá by mala pozostávať z tisícok družíc, si buduje SpaceX Elona Muska. Podobný systém s názvom Kuiper navrhol aj majiteľ spoločnosti Amazon Jeff Bezos.
"Kvalitné pripojenie umožňuje ľuďom pracovať, vzdelávať sa, získavať dôležité informácie o zdravotníctve a byť v spojení s ostatnými. Súčasná kríza nám ukázala, že pripojenie je potrebné všade a odhalila tiež nedostatky v mnohých organizáciách. Naša satelitná sieť je pripravená vyplniť mnohé z týchto kritických medzier v globálnej komunikačnej infraštruktúre," vyjadril sa po sobotňajšom štarte výkonný riaditeľ OneWebu Adrian Steckel.


©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané. 

V obave z preťaženia siete zníži Facebook v Európe kvalitu streamingu videa, urobí tak aj na Instagrame. Podobný krok už nedávno ohlásil Netflix. 

Zdroj : Reuters