23. 3. 2020

Rekordne sledovaná SuperStar najsledovanejším nespravodajským programom týždňa


Rekordne sledovaná SuperStar najsledovanejším 

nespravodajským programom týždňa

Na rekord v nedeľu siahala aj politická diskusná relácia Na telo, v sobotu si divákov podmanila premiéra dobrodružného filmu Pasažieri. Najvyššie priečky v rebríčkoch sledovanosti patrili cez víkend spravodajstvu.

Celosvetovo najúspešnejšia spevácka súťaž SuperStar sa v nedeľu, 22. marca 2020, stala na obrazovkách televízie Markíza v strategickej cieľovej skupine 12-54 suverénne najsledovanejším nespravodajským programom celého uplynulého týždňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. V tejto obchodne podstatnej cieľovej skupine dosiahla dlhoročne obľúbená šou doposiaľ rekordný rating 13,0 % a dorovnala svoj najvyšší trhový podiel 29,6 %. Medzitýždenne si SuperStar z hľadiska ratingu polepšila o 1,2 percentného bodu a trhový podiel jej narástol o 3,3 percentného bodu.
SuperStar v čase vysielania výrazne porazila konkurenčné programy, šou V siedmom nebi zaznamenala na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne nižší trhový podiel 14,3 % a seriál Hniezdo na Jednotke RTVS dosiahol podiel na trhu 17,1 %. Šiesty zostrih toho najzaujímavejšieho z kastingov si nenechalo ujsť rekordných 564-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v porovnaní s minulotýždňovou úvodnou epizódou ide o nárast o 48-tisíc divákov.
Celkovo najsledovanejším programom dňa sa v nedeľu v rámci cieľovej skupiny 12-54 stala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny, dosiahla vysoko nadpriemerný rating 15,1 % a trhový podiel 31,8 %. Sumár najdôležitejších informácií z domova i zo sveta TV Markíza sprostredkovala 763-tisíc divákom starším ako 12 rokov. V širšej cieľovej skupine 12+ patrilo prvé miesto v nedeľnom rebríčku sledovanosti nasledujúcej relácii Počasie, ktorú si pozrelo až 793-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 obsadila druhú priečku s excelentným ratingom 14,8 % a trhovým podielom 32,4 %.
Ďalší výrazný úspech si pripísala popoludňajšia politická talkšou Na telo s moderátorom Michalom Kovačičom, včerajšie vydanie, ktorého hosťami boli nový slovenský premiér Igor Matovič, minister hospodárstva Richard Sulík a jeho predchodca Peter Žiga, pritiahlo k obrazovkám až 685-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je druhý najvyšší počet od obnovenia relácie v septembri 2018. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo Na telo vo svojej súčasnej ére taktiež druhý najvyšší rating 11,0 % a rovnako aj druhý najlepší trhový podiel 33,4 %. V oboch hlavných cieľových skupinách išlo zároveň o suverénne najsledovanejšiu politickú diskusiu uplynulého týždňa.
V sobotu, 21. marca 2020, na obrazovkách TV Markíza výrazne zabodovala slovenská premiéra výborného dobrodružného filmu Pasažieri, ktorý sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenal skvelý rating 11,4 % a trhový podiel 26,8 %, vychutnalo si ho 450-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Celkovo najsledovanejším programom dňa v oboch hlavných cieľových skupinách stala relácia Počasie. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala druhý najvyšší tohtoročný rating 15,8 % a taktiež aj druhý najlepší trhový podiel 34,9 %. Aktuálne informácie o počasí si v sobotu nenechalo ujsť až 818-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je tretí najlepší tohtoročný výkon relácie. Druhé miesto v sobotnom rebríčku sledovanosti obsadili taktiež v oboch hlavných cieľových skupinách Televízne noviny. V cieľovej skupine 12-54 dosiahli výborný rating 15,0 % a trhový podiel 32,0 %. Hlavnú spravodajskú reláciu sledovalo 777-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA