11. 7. 2020

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS 

Spoločnosť Facebook zvažuje, že zakáže akúkoľvek politickú reklamu na svojej sociálnej sieti v dňoch pred prezidentskými voľbami v USA, ktoré sa uskutočnia 3. novembra. Informovala o tom v piatok agentúra Bloomberg s odvolaním sa na nemenované zdroje oboznámené s plánmi spoločnosti.
O možnom zákaze sa ešte len diskutuje, rozhodnutie zatiaľ nepadlo, píše Bloomberg.
Hovorca Facebooku sa pre agentúru Reuters odmietol k správe vyjadriť.
Facebook je pod tlakom za to, že neoveruje správnosť faktov uvedených v politickej reklame, čo zdôvodnil okrem iného slobodou prejavu. Oproti tomu mikroblogovacia sieť Twitter, jeho hlavný rival, vlani vo svojich príspevkoch všetku politickú reklamu zakázala, všíma si Reuters.
Volebné štáby demokratického uchádzača o prezidentskú kandidatúru Joea Bidena a prezidenta Donalda Trumpa sa k tejto správe bezprostredne nevyjadrili.
V júni členovia Bidenovho volebného štábu napísali otvorený list šéfovi Facebooku Markovi Zuckerbergovi, v ktorom žiadajú, aby spoločnosť pred voľbami overovala správnosť faktov uvedených v politickej reklame.

Copyright © TASR 2020




Za piatkové problémy s niekoľkými aplikáciami na iPhoneoch a iPadoch môže Facebook. Spoločnosť pre BBC uviedla, že "pri niektorých aplikáciách pre iOS došlo k problému v dôsledku zmeny kódu", no "problém rýchlo vyriešili". "Ospravedlňujeme sa za prípadné nepríjemnosti," dodali zástupcovia Facebooku. Aplikácie ako Spotify, TikTok, Tinder a Waze neboli funkčné niekoľko hodín.
Podobný problém nastal aj v máji a vyradil služby na časť dňa. Oba prípady rozpútali debatu, či Facebook nemá až príliš veľkú moc nad nezávislými aplikáciami. Vývojár aplikácií Guilherme Rambo po májovom incidente napísal, že "sa stala chyba a nebolo to úmyselné, no zdôrazňuje to, že (Facebook) má kontrolu nad aplikáciami, ktoré obsahujú jeho kód".
Problémy znepokojujú mnohých používateľov iOS, naopak, používatelia Androidu potvrdili, že im aplikácie "fungujú dobre".



Populárna aplikácia TikTok vymazala od júla do decembra 2019 viac ako 49 miliónov videí. Vo svojej najnovšej správe o transparentnosti o tom informovali zástupcovia firmy. Takisto potvrdili, že od vlád a polície prijali približne 500 žiadostí súvisiacich so zdieľaním dát, pričom vyhoveli približne 480 z nich.
TikTok vlastní čínska firma ByteDance. Aplikácia však v Číne nie je dostupná. TikTok nezaregistroval žiadnu žiadosť týkajúcu sa dát zo strany čínskej vlády alebo polície. Takisto čínska vláda aplikáciu nepožiadala o odstránenie nejakého obsahu.
Firma v spomínanej správe objasnila, že 25,5 % zmazaných videí obsahovalo nahých dospelých ľudí alebo sexuálne akty. Ďalších 24,8 % videí porušilo nariadenia o ochrane detí, 21,5 % príspevkov zobrazovalo nelegálne činnosti alebo "regulovaný tovar". Tri percentá vymazali pre obťažovanie alebo šikanovanie a menej ako jedno percento odstránených videí súviselo s prejavom nenávisti.
Všetkých 49 miliónov videí predstavuje menej ako jedno percento videí, ktoré ľudia zverejnili medzi júlom a decembrom 2019. Celkovo 98,2 % odstránených príspevkov zaregistrovali s pomocou strojového učenia alebo moderátorov ešte predtým, ako ich nahlásili používatelia.
Americké úrady v súčasnosti skúmajú, či TikTok dodržiava dohodu z roku 2019 o ochrane používateľov mladších ako 13 rokov. Predstavitelia aplikácie uviedli, že v systéme fungujú zavedené obmedzenia a pre osoby do 13 rokov platia aj ďalšie opatrenia súvisiace s bezpečnosťou a súkromím. Americký minister zahraničia Mike Pompeo nedávno naznačil, že Spojené štáty zvažujú zakázanie čínskych aplikácií sociálnych médií vrátane TikToku.
Indická vláda aplikáciu už zakázala v súvislosti s kybernetickou bezpečnosťou.
Firma ohlásila, že zvažuje zriadenie nového sídla mimo Číny.



©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.