22. 12. 2020

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS



Zo sociálnych sietí využíva najviac samospráv na komunikáciu, prezentovanie a informovanie obyvateľov Facebook. Až 44,4 percenta uviedlo, že má oficiálny profil na tejto sociálnej sieti. Ukazujú to výsledky prieskumu, ktorý realizovalo Združenie miest a obcí Slovenska (ZMOS). TASR o tom informoval ústredný riaditeľ Kancelárie ZMOS Michal Kaliňák.
Oficiálny profil na Twitteri využíva 0,7 percenta a na inej sociálnej sieti majú profil dve percentá miest a obcí. Podľa prieskumu 10,9 percenta samospráv využíva na prezentáciu samosprávy a informovanie obyvateľov neoficiálne profily samosprávy na sociálnej sieti. "Napríklad rôzne fanúšikovské profily, profily občianskych združení obce, dobrovoľných hasičov v obci a pod.," priblížil Kaliňák.
Ďalších 10,2 percenta uviedlo, že samospráva nemá profil na žiadnej sociálnej sieti, ale plánujú ho zriadiť. V prípade 30,2 percenta samospráv respondenti uviedli, že ich samospráva nemá oficiálny profil a ani o ňom neuvažuje. K tejto otázke sa nevedelo vyjadriť 1,6 percenta opýtaných.
"Súčasťou formulovaných záverov z prieskumu je aj takzvané druhostupňové triedenie dát, aby sme poznali postoje k tejto problematike s prihliadnutím na veľkostné kategórie obcí a tiež jednotlivé regióny," dodal Kaliňák.
Prieskum realizovalo ZMOS v čase od 12. októbra do 24. novembra na vzorke 523 respondentov. Výsledky sú podľa Kaliňáka podkladmi na ďalšiu prácu v rámci národného projektu ZMOS s názvom Modernizácia miestnej územnej samosprávy.



Copyright © TASR 2020