1. 3. 2021

Skupina Markíza nedala konkurencii šancu ani vo februári

 Skupina Markíza nedala konkurencii

 šancu ani vo februári

Najsledovanejším programom na slovenskom televíznom trhu sa vo februári 2021 stala v rámci cieľovej skupiny 12-54 hlavná spravodajská relácia Televízne noviny.


Skupina Markíza
si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom februári 2021 udržala a medzimesačne ešte viac posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 26,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (19,8 %) tak predstihla s rozdielom 6,3 percentného bodu. Zároveň si v porovnaní s januárom 2021 polepšila o 0,5 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 27 z 28 februárových dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola vo februári 2021 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,3 %. Konkurenčná TV Joj (12,9 %) vykázala v rovnakom období rovnako o 6,4 percentného bodu slabší výsledok.


Februárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 28,2 % a konkurenčnú skupinu Joj (23,9 %) tak predstihla o 4,3 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v 24 dňoch uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla vo februári 2021 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,7 % a s rozdielom 4,0 percentných bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,7 %).


Skupina Markíza bola vo februári 2021 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 22,3 % a odstupom 3,1 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (19,2 %). Trhovým lídrom bola v 27 z 28 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 25,0 % a náskokom 1,5 percentného bodu pred skupinou Joj (23,5 %), ktorú porazila v 21 z 28 januárových dní.

Televízne noviny najsledovanejším programom mesiaca

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa divácky najúspešnejším programom uplynulého mesiaca stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v utorok, 2. februára 2021, ktoré dosiahlo skvelý rating 12,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,0 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta si v tento deň nenechalo ujsť 641-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Televízne noviny zaznamenali v uplynulom februári 2021 excelentný priemerný rating 10,6 % a trhový podiel 28,0 %. Sumár spravodajských aktualít sledovalo na obrazovkách trhového lídra v priemere až 606-tisíc divákov starších ako 12 rokov.


Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie vo všetkých 28 februárových dňoch. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 26,4 %.

Vynikajúco sa darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 10,0 % a trhový podiel 25,8 %. Aktuálne informácie o počasí v januári na Markíze sledovalo v priemere 577-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúce výsledky politickej diskusie Na telo

O tom, že politické dianie je v tomto neľahkom čase v centre diváckeho záujmu, svedčia nadštandardné výkony diskusnej relácie Na telo. Vydanie z nedele, 21. februára 2021, v ktorom moderátor Michal Kovačič debatoval s predsedníčkou Za ľudí Veronikou Remišovou a predsedom Hlasu-SD Petrom Pellegrinim si pozrelo až 557-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je 3. najvyšší počet od obnovenia relácie na jeseň 2018. V cieľovej skupine 12-54 dosiahlo excelentný rating 8,3 % aj trhový podiel 28,1 %.

Polmiliónovú hranicu (502-tisíc divákov v CS 12+) prekonalo aj vydanie s ministrom hospodárstva Richardom Sulíkom (SaS) a podpredsedom parlamentu Jurajom Blanárom (Smer-SD). V cieľovej skupine 12-54 zaznamenalo taktiež výborný rating 7,8 % a trhový podiel 24,9 %.

Najhorší týždeň môjho života bodoval aj vo februári

Zvyšnými štyrmi časťami pokračoval vo februári 2021 nový komediálny seriál Najhorší týždeň môjho života, ktorý v štvrtkové večery aj naďalej suverénne porážal konkurenčný seriál. V cieľovej skupine 12-54 dosiahol priemerný rating 8,3 % a trhový podiel 20,5 % a z hľadiska priemernej výkonnosti sa tak zaradil k úspešným seriálovým projektom ako Pán profesor a Sestričky. Diváci sa preto môžu tešiť aj na 2. sériu tohto netradičného seriálu, ktorá je aktuálne vo fáze príprav.

V rámci uplynulého mesiaca najviac zabodovala piata epizóda odvysielaná vo štvrtok, 4. februára 2021, ktorá v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 9,4 % a trhový podiel 22,3 %. Vychutnalo si ju celkovo 427-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Oteckovia naďalej jasným podvečerným víťazom

Mimoriadne obľúbený rodinný seriál Oteckovia nedal ani vo februári 2021 konkurencii najmenšiu šancu, keď kraľoval podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac s výborným priemerným ratingom 8,6 % a trhovým podielom 26,9 % v cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 430-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najúspešnejšie si počínali epizódy odvysielané vo štvrtok, 4. februára 2021, a v pondelok, 8. februára 2021, ktoré v cieľovej skupine 12-54 zaznamenali zhodný rating 9,7 % aj trhový podiel 29,6 %.

Obľúbené filmové hity

V rámci tradične bohatej filmovej ponuky TV Markíza sa uplynulý mesiac najlepšie darilo skvelej českej komédii Špunti na vodě, ktorá v sobotu, 6. februára 2021, dosiahla vynikajúci rating 9,7 % a trhový podiel 24,0 % v cieľovej skupine 12-54. Zabodovali aj ďalšie silné tituly ako Harry Potter a Fénixov rád (rating 8,9 % / share 24,8 % v CS 12-54, piatok 5. 2. 2021) a Anjel pomsty (rating 8,9 % / share 23,2 % v CS 12-54, nedeľa 14. 2. 2021).

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma si vo februári 2021 najúspešnejšie počínala kulinárska relácia plná inšpiratívnych receptov Varte s nami, konkrétne išlo o vydanie odvysielané v pondelok, 15. februára 2021, ktoré v cieľovej skupine 12-54 dosiahlo vynikajúci rating 3,0 % a trhový podiel 7,6 %.  

Výborné výsledky sledovanosti dosahuje aj premiérový podvečerný seriál z lekárskeho prostredia Chicago Med, najúspešnejšia februárová epizóda si v pondelok, 22. februára 2021, pripísala skvelý rating 2,5 % a trhový podiel 6,5 % v cieľovej skupine 12-54.

Zhodný rating 2,5 % a trhový podiel 6,3 % v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala najsledovanejšia februárová epizóda obľúbeného tureckého seriálu Spútaný motýľ, ktorú televízia Doma odvysielala v utorok, 23. februára 2021. V širšej cieľovej skupine 12+ sa Spútaný motýľ stal najsledovanejším programom stanice Doma za celý uplynulý mesiac, keď si epizódu zo štvrtka, 11. februára 2021, vychutnalo celkovo 197-tisíc divákov.

Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vybralo akčný film Lovec policajtov s hviezdnym Stevenom Seagalom v hlavnej úlohe, ktorý v piatok, 12. februára 2021, v rámci cieľovej skupine 12-54 dosiahol rating 2,5 % a trhový podiel 6,3 %.