6. 9. 2022

Triumfálny návrat seriálového megahitu Druhá šanca, fantastický štart novej Farmy

  Triumfálny návrat seriálového megahitu 


 

Druhá šanca, fantastický štart novej Farmy

 

Skupina Markíza v pondelok dosiahla doposiaľ najvyšší tohtoročný trhový podiel celodenne aj v komerčne najdôležitejšom prime-time.


Ostrý štart jesennej televíznej sezóny v pondelok 5. septembra 2022 potvrdil, že tú najlepšiu televíznu ponuku nájdu diváci jedine na Markíze. Večerná programová ponuka trhového lídra nedala konkurencii najmenšiu šancu a ovládla rebríčky sledovanosti. Skupina Markíza zároveň včera dosiahla doposiaľ najvyšší tohtoročný trhový podiel celodenne aj v komerčne najdôležitejšom prime-time.

Suverénne najsledovanejším pondelkovým programom v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa stala úvodná epizóda 2. série diváckeho megahitu Druhá šanca. Pripísala si vynikajúci rating 9,5 % a v rámci doterajšej histórie seriálu druhý najvyšší trhový podiel 30,4 %. Konkurenčný seriál Hranica na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne zaostal s podielom na trhu 15,3 % a film Cesta domů zaznamenal na Jednotke RTVS podiel na trhu iba 6,0 %.

Výnimočný dramatický seriál, v ktorého hlavnej úlohe exceluje Ján Koleník, pritiahol v pondelok k obrazovkám celkovo až 503-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom v čase vysielania Druhá šanca zasiahla až 652-tisíc divákov (AvRch v CS 12+). Aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine patrilo Markíze jednoznačné víťazstvo.

 


 

Fantastickým štartom sa môže pochváliť aj nasledujúca, v poradí už 14. sezóna dlhoročne obľúbenej reality šou Farma. V cieľovej skupine 12-54 bola jasnou jednotkou na trhu s výborným ratingom 4,7 % a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 25,8 %. Konkurenčná TV Joj zaznamenala s reality šou Láska na chate v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel iba 8,9 % a so zábavnou šou Inkognito ešte nižší podiel na trhu 7,5 %.

Prvá epizóda Farmy s novým moderátorom Marekom Fašiangom, umelou inteligenciou Alicou a zaujímavou zostavou súťažiacich, pritiahla k obrazovkám TV Markíza celkovo 270-tisíc divákov, pričom dosah mala až na 456-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Tradične vynikajúco si počínali aj večerné spravodajské relácie TV Markíza. V rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ sa najsledovanejším pondelkovým programom stala relácia Počasie, ktorú si pozrelo 509-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 jej patrila druhá priečka v pondelkovom rebríčku sledovanosti so skvelým ratingom 7,7 % a trhovým podielom 28,3 %. Štvoricu divácky najúspešnejších včerajších programov uzatvárajú Športové noviny (rating 6,7 % / share 22,3 % v CS 12-54) a Televízne noviny (rating 6,1 % / share 27,5 % v CS 12-54).

Jednotkou na trhu v oboch hlavných cieľových skupinách bola Markíza aj podvečer s premiérovou epizódou obľúbenej série príbehov Rodinné prípady (rating 3,2 % / share 20,7 % v CS 12-54).

Markíza robí divákom príjemnú spoločnosť už od skorého rána, keď stabilne úspešné Teleráno (share 29,5 % v CS 12-54) nedalo žiadnu šancu konkurenčným Ranným Novinám (share 13,8 % v CS 12-54) na TV Joj.

Obrazovkám televízie Doma aj naďalej vládne popoludňajšia legendárna telenovela Divoký anjel (rating 0,8 % / share 7,2 % a rating 1,2 % / share 10,0 % v CS 12-54), ktorej druhá včerajšia epizóda dokonca už po druhý raz pokorila hranicu rekordného 10-percentného trhového podielu a v čase vysielania bola po Markíze jednoznačnou dvojkou na trhu.

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto, Markíza KRIMI) bola v pondelok v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom s doposiaľ najvyšším tohtoročným trhovým podielom celodenne (share 34,1 %) aj v prime-time