20. 12. 2022

Najúspešnejší seriál roka Druhá šanca má za sebou emotívne finále 2. série, konkurencii tradične nedal šancu

  Najúspešnejší seriál roka Druhá šanca má za sebou emotívne finále



2. série, konkurencii tradične nedal šancu

Nateraz záverečná epizóda seriálového megahitu prilákala k obrazovkám v rámci jesennej sezóny rekordných 563-tisíc divákov starších ako 12 rokov.


Seriálový megahit Druhá šanca si aj so záverečnou 16. premiérovou epizódou 2. série doslova podmanil divákov televízie Markíza. V oboch hlavných cieľových skupinách sa v pondelok 19. decembra 2022 stal suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

Výnimočný dramatický seriál z lekárskeho prostredia dosiahol v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 v rámci jesennej sezóny druhý najvyšší rating 10,3 % a rovnako druhý najlepší trhový podiel 32,5 %. Konkurenčné pondelkové programy výrazne zaostali, relácia Inkognito zaznamenala na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu 12,8 % a film Whitestar na Jednotke RTVS podiel na trhu iba 5,7 %.

Divákmi aj kritikou nadšene prijatý seriál s Jánom Koleníkom v hlavnej úlohe v pondelok s mimoriadne emotívnou finálovou epizódou prilákal k obrazovkám v rámci 2. série absolútne rekordných 563-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v čase vysielania mal dosah až na 677-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Všetkých 16 jesenných epizód Druhej šance zaznamenalo v cieľovej skupine 12-54 vynikajúci priemerný rating 9,5 % a trhový podiel 30,6 %. Každý pondelkový večer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 523-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Druhá šanca tak aj s 2. sériou potvrdila status jednoznačne najsledovanejšieho a najobľúbenejšieho pôvodného seriálu na celom slovenskom trhu.

Jednotkou na trhu v čase vysielania bola aj nasledujúca česká romantická komédia Román pro ženy, v hlavných úlohách so Zuzanou Kanócz a Marekom Vašutom. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala rating 3,3 % a trhový podiel 21,2 %.

Ďalšie najvyššie priečky v pondelkovom rebríčku sledovanosti obsadili večerné spravodajské relácie Počasie (rating 7,3 % / share 24,7 % v CS 12-54) Televízne noviny (rating 7,3 % / share 25,7 % v CS 12-54) a Športové noviny (rating 6,9 % / share 23,1 % v CS 12-54).

Najsledovanejším spravodajským programom dňa sa aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ stala relácia Počasie, ktorú si nenechalo ujsť 504-tisíc divákov. Televízne noviny sledovalo v pondelok 498-tisíc divákov, pričom v čase vysielania zasiahli až 787-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto) bola v pondelok v komerčne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom celodenne (share 33,3 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 35,2 %).

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA