7. 3. 2023

Skupina Markíza bola vo februári 2023 trhovým lídrom každý jeden deň

Skupina Markíza bola vo februári 2023 


trhovým lídrom každý jeden deň

Najúspešnejšími programami z februárovej ponuky trhového lídra boli večerné spravodajské relácie, seriálové hity Mama na prenájom či Klamstvo, ako aj nová reality šou Na nože.


Skupina Markíza
si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom februári 2023 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej
, obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 28,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (21,6 %) tak predstihla s rozdielom až 7,2 percentuálneho bodu. V porovnaní s februárom 2022 si zároveň výrazne polepšila o 5,3 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý deň z 28 februárových dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola vo februári 2023 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,2 %. Konkurenčná TV Joj (13,7 %) vykázala v rovnakom období o 5,5 percentuálneho bodu slabší výsledok.


Februárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,9 % a konkurenčnú skupinu Joj (25,1 %) tak predstihla o 4,8 percentuálneho bodu. Zároveň si medziročne polepšila o 2,8 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola v 25 z 28 dní uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla vo febuári 2023 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 20,8 % a s rozdielom 4,0 percentuálnych bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (16,8 %).


Skupina Markíza bola vo februári 2023 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 23,7 % a odstupom 2,8 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (20,9 %). V porovnaní s februárom 2022 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 3,1 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola taktiež každý jeden z 28 dní uplynulého mesiaca.

Fantastický štart nového dramatického seriálu Klamstvo

Televízia Markíza v pondelok 20. februára 2023 úspešne odštartovala už svoju tretiu tohtoročnú seriálovú novinku. Strhujúci dramatický seriál Klamstvo sa uviedol ako najsledovanejší nespravodajský program z celej februárovej programovej ponuky TV Markíza.

V hlavnej, obchodne najdôležitejšej cieľovej skupine 12-54 54 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla prvá epizóda Klamstva fantastický rating 9,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,9 %. Bravúrne herecké výkony Tomáša Maštalíra a Moniky Horváthovej pritiahli k obrazovkám celkovo 563-tisíc divákov starších ako 12 rokov a aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine išlo o divácky najúspešnejší nespravodajský program trhového lídra za celý február 2023.

Zabodovala aj druhá epizóda, ktorá v pondelok 27. februára 2023 zaznamenala nemenej skvelý rating 8,8 % a trhový podiel 26,8 % v cieľovej skupine 12-54. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 517-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Mama na prenájom a Dunaj, k vašim službám pokračovali v úspešnom ťažení

V uplynulom februári 2023 sa vynikajúco darilo aj ďalším dvom tohtoročným seriálovým novinkám TV Markíza. Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol v cieľovej skupine 12-54 skvelý priemerný rating 7,5 % a trhový podiel 27,5 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 436-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Doposiaľ najviac zabodovala epizóda odvysielaná v pondelok 13. februára 2023, ktorá si pripísala rekordný rating 8,9 % a rovnako aj najvyšší trhový podiel 30,4 %. Vychutnalo si ju celkovo 473-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v tejto univerzálnej cieľovej skupine bola ešte úspešnejšia časť odvysielaná v pondelok 27. februára 2023, ktorú si vychutnalo až 485-tisíc divákov.

Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac prvý dobový seriál TV Markíza s názvom Dunaj, k vašim službám, ktoré dosiahli excelentný priemerný rating 8,1 % a trhový podiel 24,2 %. Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 474-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V cieľovej skupine 12-54 sa vo februári najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 14. februára 2023, ktorá zaznamenala vynikajúci rating 8,5 % a trhový podiel 24,6 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ išlo o najúspešnejšiu časť, keď k obrazovkám Markízy pritiahla až 489-tisíc divákov.

Kuchárska reality šou Na nože novým diváckym hitom

Stredajšie večery patria od stredy 8. februára 2023 novej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares si získava z týždňa na týždeň viac divákov a prekonáva jeden rekord za druhým.

V rámci uplynulého mesiaca tak bola najsledovanejšia tretia epizóda odvysielaná v stredu 22. februára 2023, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla fantastický rating 8,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 28,4 %. Najúspešnejšia bola aj v univerzálnej cieľovej skupine 12-54, keď si ju pozrelo 398-tisíc divákov. V priemere všetky tri februárové epizódy zaznamenali rating 8,0 % a trhový podiel 25,2 %.

Televízne noviny jednotkou na trhu každý jeden februárový deň

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie hlavnej spravodajskej relácie Televízne noviny odvysielané v nedeľu 12. februára 2023, ktoré aj so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo fantastický rating 9,7 % a trhový podiel 29,2 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 532-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

V univerzálnej cieľovej skupine 12+ boli najsledovanejšie vydania Televíznych novín odvysielané v pondelok 13. februára 2023 a v pondelok 27. februára 2023, ktoré si nenechalo ujsť až 556-tisíc divákov.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny vo februári 2023 zvíťazila nad konkurenciou vo všetkých 28 dňoch. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali priemerný rating 8,2 % a trhový podiel 27,4 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 512-tisíc divákov starších ako 12 rokov.


Druhým najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu 19. februára 2023. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 9,3 % a trhový podiel 26,2 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 554-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, štyri februárové vydania dosiahli fantastický priemerný rating 7,1 % a trhový podiel 30,1 %. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere 488-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 26. februára 2023 fantastický rating 7,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,4 %. Ostro sledovanú diskusiu moderátora Michala Kovačiča s povereným ministrom obrany Jaroslavom Naďom (OĽaNO) a podpredsedom parlamentu za Smer-SD Jurajom Blanárom si nenechalo ujsť celkovo 520-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

Na obrazovkách televízie Doma si vo februári 2023 v oboch hlavných cieľových skupinách najúspešnejšie počínala jedna z reprízových častí seriálového hitu Mama na prenájom. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla v sobotu 4. februára 2023 skvelý rating 2,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,1 %. Vychutnalo si ju celkovo 114-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Z filmovej ponuky bol najúspešnejší triler Dvojitý život môjho manžela, ktorý v sobotu 25. februára 2023 zaznamenal rating 1,9 % a trhový podiel 5,8 % v cieľovej skupine 12-54.

Televízia Dajto v nedeľu 12. februára 2023 výrazne zabodovala s priamym prenosom zápasu domácej futbalovej Fortuna ligy, v ktorom sa vo vzájomnom súboji stretli mužstvá FC DAC 1904 Dunajská Streda a ŠK Slovan Bratislava. Druhý polčas tohto atraktívneho zápasu sa v širšej cieľovej skupine 12+ stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac, keď si ho nenechalo ujsť 172-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla druhá polovica tohto duelu výborný rating 3,1 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 9,9 %.

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI sa najlepšie darilo epizóde seriálového hitu Myšlienky vraha, ktorá bola odvysielaná v stredu 15. februára 2023. V cieľovej skupine 12-54 dosiahla rating 1,2 % a trhový podiel 3,7 %. Výborné výkony však dosahovali aj ďalšie obľúbené kriminálne seriály ako Monk či Bostonské vraždy.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA