29. 9. 2023

Volebná noc s Markízou bude skutočne výnimočná, návštevníci festivalu Biela noc zažijú unikátnu panoramatickú videoinštaláciu

 Volebná noc s Markízou bude skutočne výnimočná, návštevníci festivalu

 



 Biela noc zažijú unikátnu panoramatickú videoinštaláciu

Na Námestí Nežnej revolúcie pred Starou tržnicou bude okoloidúcich informovať o výsledkoch exit pollu z predčasných parlamentných volieb a následne aj o priebežných výsledkoch volieb.


Najsledovanejšia slovenská televízia Markíza sa stala hlavným mediálnym partnerom Bielej noci, najväčšieho a najnavštevovanejšieho festivalu súčasného umenia na Slovensku, ktorý už od piatka 29. septembra do nedele 1. októbra 2023 prichádza opäť do Bratislavy. Neostalo však iba pri partnerstve, Markíza prinesie do hlavného mesta aj jednu z umeleckých inštalácií Bielej noci.

Keďže sa Biela noc vôbec prvýkrát koná počas volieb, návštevníci festivalu budú mať v sobotu 30. septembra 2023 vo večerných hodinách možnosť na Námestí Nežnej revolúcie pred Starou tržnicou zažiť unikátnu panoramatickú videoinštaláciu. Tá bude okoloidúcich informovať o výsledkoch exit pollu z predčasných parlamentných volieb, a to bezprostredne po zatvorení volebných miestností. Exit poll prinesie čo najpresnejší odhad výsledkov volieb s niekoľkohodinovým predstihom pred konečným spočítaním hlasov a ich oficiálnym vyhlásením. Na vzorke minimálne 20 000 ľudí odchádzajúcich z volebných miestnosti ho exkluzívne pre TV Markíza uskutoční renomovaná agentúra Focus.

V spolupráci s festivalom Biela noc prinášame unikátne vizuálne stvárnenie dát, o ktoré sa postará dizajnér Boris Vitázek.  Následne počas volebnej noci budú môcť návštevníci pred Starou tržnicou sledovať priebežné výsledky z údajov Štatistického úradu SR.

„Ako trhový líder sa radi púšťame aj do inovatívnych marketingových aktivít. Tešíme sa preto, že sme nadviazali spoluprácu s Bielou nocou a ľuďom, ktorí budú tráviť volebnú noc v centre Bratislavy, tak budeme môcť priniesť náš exkluzívny exit poll v jedinečnom umeleckom stvárnení,“ povedal Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza.

„Veľmi sa teším z tohto netradičného spojenia, ktoré bude bezpochyby dôležitou súčasťou sobotňajšej volebnej noci, práve počas nášho festivalu. Myslím si, že je to vôbec po prvýkrát od vzniku Slovenskej republiky, kedy budú štatistické volebné dáta vizuálne spracované umelcom a vystavené vo verejnom priestore ako videoinštalácia,“ zhodnotila Zuzana Pacáková, umelecká riaditeľka Bielej noci.