Vypni telku, zapni seba!
Hnutie kresťanských spoločenstiev detí (eRko) vyhlasuje 14. ročník kampane Vypni telku, zapni seba! Približne 7000 účastníkov kampane sa rozhodlo od pondelka 26. mája do nedele 1. júna 2014 vedome obmedziť sledovanie televízie, hranie počítačových hier a zábavu na internete. Takmer 990 dobrovoľníkov chystá pre zapojené deti v 130 obciach Slovenska tvorivý program, ktorý má v tomto roku heslo Laboratórium múdrosti.
Cieľom kampane je podporovať aktívne prežívanie voľného času detí a mladých ľudí.
Podľa správy EU Kids online na Slovensku využíva denne internet 97,4 percenta detí vo veku 11 až 16 rokov v priemere 110 minút počas školských dní a 2,5 hodiny počas voľných dní. I keď výsledky výskumu ukazujú, že väčšina z nich zvláda používanie internetu dobre, eRko pozýva deti, aby tento čas venovali intenzívne svojim vzťahom s rodičmi, súrodencami a kamarátmi a hlbšie si uvedomili hodnotu voľného času. Deti na znak svojho záväzku budú nosiť náramok s logom kampane, čím pozývajú k tejto aktivite svoje okolie. Kampaň je tiež príležitosťou pre dospelých rozprávať sa s deťmi o médiách, ktoré ich ovplyvňujú.
Alternatívou k pasívnemu prežívaniu voľného času v týždni od 26. mája do 1. júna budú hry, výlety, súťaže, tvorivé dielne, zábavné či tematické popoludnia. Na konci týždňa vyvrcholia aktivity Vypni telku, zapni seba! oslavou Medzinárodného dňa detí. Program v jednotlivých obciach pripravia väčšinou animátori eRka, ktorí sa skupinkám detí venujú pravidelne počas školského roku.
Do kampane sa v roku 2014 zapojí aj 20 základných škôl a rodiny, ktorým sa páči myšlienka projektu. Hnutie eRko ponúka pre záujemcov námety na každý deň. Metodický materiál je k dispozícii po zaregistrovaní sa na webovej stránke kampane www.erko.sk/vtzs. Sú tam aj námety na prežívanie voľného času v rodine, informoval predstaviteľ hnutia eRko Juraj Králik.
Copyright © TASR 2014