9. 2. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Režisérom televízneho prenosu z 89. udeľovania cien americkej Akadémie filmových umení a vied, ktoré sa uskutoční v nedeľu 26. februára v Hollywoode, bude opäť Glenn Weiss. Oznámili to producenti ceremoniálu Michael De Luca a Jennifer Todd. "Ako skúsený režisér živých televíznych prenosov, Glenn zvládol technické aj kreatívne nuansy, ktoré vytvárajú dynamiku pre divácky zážitok. Z našej spolupráce nemôžeme byť viac nadšení," uviedli. Weiss sa postaral aj o réžiu vlaňajšieho galavečera.
Glenn Weiss sa ako režisér podieľal na početných televíznych programoch, vrátane 16 ceremoniálov Tony Awards, za ktoré získal tri ceny Primetime Emmy. Päťdesiatpäťročný režisér má na konte dovedna 11 týchto trofejí. Medzi jeho ďalšie projekty patria 39. ročník udeľovania ocenení Kennedyho centra, Billboard Music Awards, BET Awards, ceny Primetime Emmy, American Music Awards či televízny muzikál Peter Pan Live! (2014).
Zoznamu kandidátov v 89. ročníku udeľovania Oscarov vládne muzikál La La Land, ktorý získal štrnásť nominácií. Snímka však môže získať maximálne trinásť trofejí, keďže v kategórii Najlepšia pôvodná filmová pieseň má dvojité zastúpenie. Osem nominácií si na konto pripísali snímky Moonlight a Prvý kontakt, o dve menej majú Miesto pri mori, Hacksaw Ridge: Zrodenie hrdinu a Lion. Všetky menované sa uchádzajú o Oscara pre najlepší film, pričom deviatku nominovaných v tejto kategórii dopĺňajú Fences, Skryté čísla a Hell or High Water. Slávnostné udeľovanie prestížnych cien sa bude konať v hollywoodskom Dolby Theatre. Ceremoniál bude moderovať Jimmy Kimmel.



Piatu sezónu komediálnej drámy Orange Is The New Black (2013) americkej spoločnosti Netflix sprístupnia 9. júna. V stredu to oznámili jej zástupcovia, ktorí k novým epizódam tiež ponúkli 15-sekundový teaser trailer. Krátka ukážka naznačuje, že spomínaná piata sezóna, ktorá bude mať 13 epizód, bezprostredne nadviaže na udalosti z finálovej epizódy štvrtej série. Jej dej by sa mal pritom odohrávať len počas troch dní.
Orange Is The New Black prináša príbeh Piper Chapman v podaní Taylor Schilling, ktorá si odpykáva trest v ženskej väznici. V titule účinkujú aj Laverne Cox, Kate Mulgrew, Uzo Aduba, Laura Prepon či Michael Harney. Seriál si dvakrát vyslúžil nomináciu na Zlatý glóbus v kategórii Najlepší televízny seriál - komédia alebo muzikál. Po dve nominácie na toto ocenenie majú aj Schilling a Aduba, ktorá za stvárnenie Suzanne “Crazy Eyes” Warren získala dve Primetime Emmy.


©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
 



Americký výrobca stavebných materiálov prišiel s novou reklamou zobrazujúcou múr na hranici s Mexikom. Vyvolala taký záujem, že po tom, ako ju firma zverejnila na svojej webovej stránke, pod náporom skolabovala.
Reklama bola pôvodne určená na vysielanie počas finále ligy amerického futbalu, ktoré sa konalo uplynulú nedeľu. Firma 84 Lumber (lumber - stavebné drevo, rezivo) však uviedla, že televízia Fox, ktorá športové podujatie vysielala, reklamu v pôvodnej verzii odmietla pre "kontroverzný obsah". Firma jej potom dodala skrátenú verziu.
V reklamnom šote s názvom "84 Lumber: Cesta sa začína" vystupuje po španielsky hovoriaca matka s dcérou, ktoré sa jedného dňa skoro ráno vydajú na cestu. Absolvujú strastiplnú púť pešo, nákladnými autami a načierno vlakom a často spia pod holým nebom.
Skrátená verzia odvysielaná počas športového finále sa končí záberom na matku s dcérou ako kráčajú po púšti a nápisom "Pozrite si zvyšok na journey84.com".
Zvyšok reklamy, respektíve jej celú, pôvodnú verziu zverejnila spoločnosť na webovej stránke po tom, ako televízia odvysielala skrátenú verziu. Púť matky s dcérou cez púštnu krajinu pokračuje. Zábery na ne sa striedajú so zábermi mužov na stavenisku.
Žena s dievčatkom zrazu prídu pred vysoký múr. Dievčatko vytiahne zo svojho ruksaku vlastnoručne vyrobenú americkú vlajku a žena sa rozplače. Potom si všimnú v múre obrovskú drevenú bránu. Zatlačia na ňu a ona sa otvorí. Reklama sa končí nápisom "Vôľa uspieť je tu vždy vítaná".
"Neviem, koľko dreva táto reklama predá, ale určite si vyslúži obrovskú pozornosť," uviedol ešte deň pred finále redaktor rozhlasovej stanice NPR v reportáži hodnotiacej reklamy pripravené pre Super Bowl.
A nemýlil sa. Originálnu verziu reklamy si chcelo pozrieť toľko ľudí, že webová stránka bola nedostupná a sociálne siete zaplavili komentáre o nej – kritické aj pochvalné. Téme sa už venovali všetky veľké americké médiá.
Stanica Fox, ktorá tento rok získala vysielacie práva na finále Super Bowlu, je jednou z hlavných spravodajských televízií v USA a je známa svojou podporou Republikánskej strany.
Finále ligy amerického futbalu je už tradične nielen športovým, ale aj reklamným sviatkom. Sledovanosť tohto podujatia býva rekordná a firmy si pre túto príležitosť dávajú vyrobiť tie najlepšie reklamy.
A hoci za vysielací čas reklamných šotov platia milióny dolárov, neraz sa vzdajú priamej propagácie svojich produktov v prospech propagácie nejakej myšlienky či politiky. Tento rok viaceré veľmi nápadne kritizovali prezidenta Donalda Trumpa.
Reklamu o prisťahovalcoch mal aj najväčší americký producent piva. Ázijský výrobca áut si zase pre Super Bowl pripravil reklamu propagujúcu ochranu životného prostredia. Donald Trump pritom nie je zástancom environmentálnej politiky.
Európska automobilka venovala celý svoj reklamný šot rovnoprávnosti žien. Trump zatiaľ veľa rešpektu voči ženám neukázal a hneď po jeho inaugurácii sa vo Washingtone konala obrovská demonštrácia za práva žien.
"Tak, ako televízne šou, aj reklamy hýbu divákmi a môžu povedať veľa o tom, aké hodnoty nás inšpirujú a aké znepokojujú. Stavím sa, že Anheuser-Bush nikdy neočakával, že inšpiratívny príbeh o imigračných problémoch svojho zakladateľa Adolphusa Busha niekedy použije na rypnutie si do prezidenta Donalda Trumpa," zaznelo v americkej rozhlasovej stanici NPR. 

Troch pracovníkov švédskej televíznej stanice SVT odsúdili dnes na verejnoprospešné práce po tom, ako ich súd uznal za vinných v prípade prepašovania 15-ročného sýrskeho chlapca do Švédska. Prípad sa stal v roku 2015 v čase migračnej krízy, keď sa do Európy prúdili státisíce utečencov.
      Okresný súd v Malmö konštatoval, že "je jasné, že tím SVT pomáhal z čisto humanitárnych dôvodov".
      Reportér Fredrik Önnevall s kameramanom a tlmočníkom nakrúcali dokument o migrantoch. Počas svojej práce sa v Grécku stretli s neplnoletým tínedžerom bez sprievodu dospelých, ktorý chcel ísť do Švédska. Rozhodli sa nakrútiť mladíkovu púť autom, trajektom a vlakom.
      Önnevall vo svojej výpovedi pred súdom priznal, že zaplatil za prenájom auta, ako aj to, že vedel o falošných chlapcových dokladoch.
      Tínedžerovi udelili vo Švédsku trvalý azyl.



Copyright © TASR 2017