MEDIA NEWS
Hovorca amerického prezidenta Donalda Trumpa Sean Spicer hľadá svojho nástupcu, ktorý by prevzal jeho úlohu pri pravidelných tlačových inštruktáží Bieleho domu. S odvolaním sa na zdroje z Trumpová tímu to napísal denník Politico, ktorého informáciu neskôr potvrdili aj tlačové agentúry. Spicer čelí kvôli svojmu vystupovanie pred novinármi kritike, sám prezident za ním však údajne stojí a podľa médií je pravdepodobné jeho preradenie na menej exponovanú pozíciu.
Trump je zo strany médií pod tlakom predovšetkým vo veci údajných ruských zásahov do minuloročnej volebnej kampane, kvôli ktorým musí Spicer zodpovedať prakticky denne na nepríjemné otázky. Biely dom v minulých týždňoch znížil frekvenciu tlačových Tlačové konferencie a niektoré z nich začal vykonávať bez prítomnosti televíznych kamier.
Spicer už podľa denníka Politico oslovil niekoľko možných nástupcov, okrem iných rozhlasovú moderátorku Lauru Ingrahamovou či redaktora denníka Daily Mail Davida Martoshka, ani jeden z nich však túto informáciu nepotvrdil.
Na konci mája odišiel iný z kritizovaných mediálnych pracovníkov Bieleho domu, riaditeľ komunikácie Mike Dubki. Po troch mesiacoch opustil Trumpov úrad bez udania dôvodu, médiá však hovorila o možných súvislostiach s ruskou kauzou.
Copyright ČTK © 2017
Výdavky za reklamu tento rok do mája stúpli v cenníkových cenách o 11% na 31,3 miliardy korún bez zahrnutia inzercie na internete. Vyplýva to z meraní spoločnosti Nielsen Admosphere.
Najväčší nárast zaznamenala reklama v televíziách. Jej objem sa zvýšil o 16% na 19 miliárd korún. Útrata za reklamu v rádiách stúpla o 7% na 2,9 miliardy a inzercie v tlači
vzrástla o 3,5% na 7,4 miliardy.
Vonkajšia reklama zaznamenala rast o 2% na dve miliardy Sk. Najväčšími zadávateľmi boli firmy Procter & Gamble, Alza.cz a Unilever.
Zdroj: CT TXT