23. 6. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS


Dvaja holandskí novinári, ktorých začiatkom týždňa uniesli pravdepodobne ľavicoví povstalci na severovýchode Kolumbie, sú naďalej v zajatí. Kolumbijské úrady v stredu prisľúbili ich bezpečný návrat, bližšie informácie o nich ale zatiaľ nemajú.
Eugenio Follender a Derk Bolt nakrúcali v pondelok v meste El Tarra pri hranici s Venezuelou, odkiaľ ich uniesli členovia Národnej oslobodzovacej armády (ELN), informovala kolumbijská armáda. Holanďania pracujú pre televíznu reláciu Spoorloos (Bez stopy), v ktorej pomáhajú hľadať stratených príbuzných.
Lídri ELN, ktorí už niekoľko mesiacov rokujú s vládou o mierovej dohode, vyjadrili nádej, že "pomôžu objasniť situáciu". Povstalecká skupina však v utorok vo večerných hodinách uviedla, že zatiaľ nedokáže overiť, či sú za únos zodpovední jej členovia.
Do mesta, kde novinárov naposledy videli, pricestovala aj humanitárna komisia. Miestny predstaviteľ Richar Claro, ktorý je súčasťou komisie, pre stanicu W Radio povedal, že "novinári sú momentálne v poriadku", neuviedol ale odkiaľ informáciu má. Hovorkyňa holandského ministerstva zahraničných vecí Daphne Kerremansová sa vyjadrila, že prípad má "najvyššiu prioritu".


Sociálna sieť Facebook si vytýčila nový cieľ - chce čo najviac používateľov primäť k tomu, aby sa stali členmi čo najväčšieho počtu skupín. Či už ide o skupiny fanúšikov jednotlivých interpretov, hercov či iných osobností, skupiny rozdelené podľa záujmov o konkrétne témy či záležitosti, alebo partie ľudí, ktorých spája rovnaký pohľad na nejakú problematiku, cieľom tvorcov Facebooku je zvýšiť ich význam a počet ich členov. Najnovší zámer Facebooku predstavil jeho zakladateľ Mark Zuckerberg vo štvrtok v Chicagu.
Sociálna sieť už za týmto účelom zriadila divíziu Facebook Groups, jej šéf Alex Deve však zatiaľ odmieta prezradiť akékoľvek bližšie podrobnosti o plánoch do budúcnosti. Vie sa zatiaľ len to, že Facebook výrazne zosilní svoju snahu presvedčiť čo najviac používateľov, aby sa stali členmi skupín, v ktorých ešte nefigurujú.
Tvorcovia Facebooku sa v tomto úsilí podľa agentúry AP riadia pojmom "významné skupiny", a síce tento pojem presne nedefinujú, podľa všetkého však pôjde o skupiny, ktoré už teraz majú čo najviac členov. Práve tie sa budú snažiť podporovať, pomocou komplikovaných algoritmov vyhľadávať ľudí, ktorí by o ne mohli mať záujem, a následne im na ne zobrazovať upozornenia. Niečo podobné už sa deje aj v súčasnosti, Facebook však plánuje túto zložku svojho pôsobenia čo najviac posilniť.
Podľa odborníkov oslovených agentúrou AP sleduje Facebook svojou najnovšou aktivitou najmä maximalizáciu ziskov. Je totiž známym faktom, že používatelia Facebooku, ktorí sa neobmedzujú len na zdieľanie obrázkov mačiatok a chutných pokrmov na svojom profile, ale sú aktívni aj v skupinách, ktorých sú členmi, trávia na Facebooku omnoho viac času.


Svojráznym spôsobom sa rozhodol bojovať proti alkoholu za volantom týždenník Mountain Scene vychádzajúci v novozélandskom Queenstowne. Mesto a jeho okolie, ktoré sú rajom pre milovníkov lyžovania a adrenalínových športov, čelí v posledných rokoch nebývalej vlne nehôd spôsobených nedisciplinovanými šoférmi a miestne médiá tento jav už nazývajú epidémiou šoférovania pod vplyvom alkoholu.
Týždenník Mountain Scene začal zverejňovať na titulnej strane meno, vek a nameranú hodnotu alkoholu v krvi každého vodiča, ktorý pri policajnej kontrole v meste a jeho okolí "nafúka". Ako hovorí šéfredaktor David Williams, noviny v tom budú pokračovať minimálne do konca tohto roka.
Agentúra AP píše, že počet obvinení z jazdy pod vplyvom alkoholu na Novom Zélande za posledných päť rokov klesol o tretinu, v Queenstowne a jeho okolí je však trend opačný.


©2017, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.