3. 7. 2017

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Súkromné televízne stanice v Nemecku chcú získať podiel z televíznych poplatkov. Člen vedenia správnej rady súkromnej spoločnosti ProSieben-Sat1 Conrad Albert začal generálny útok na verejnoprávne ARD a ZDF.
Argumentuje, že už nemajú vplyv na mladých ľudí. Z vekovej skupiny pod 30 rokov ich vysielanie zaujíma len 5 % divákov. V cieľovej skupine od 14 do 29 rokov oslovuje ProSieben-Sat1 správami viac divákov ako spravodajské relácie oboch verejnoprávnych staníc spolu.
Albert žiada, aby v oblasti televízneho a rozhlasového vysielania došlo k systémovej zmene. Tvrdí, že financovanie z verejných zdrojov sa už ďalej nesmie pevne spájať s inštitúciami uvedenými v zákone, ale s ich obsahom.

Copyright TASR ©2017


Za posledných päť rokov bolo na českom trhu uvedených päť desiatok nových televíznych kanálov. Za posledné dva roky to bola zhruba dvadsiatka. Polovica z nich je potom lokalizovaná do češtiny. Vyplýva to z údajov distribútorov.
"Trend rastu počtu kanálov ide ruka v ruke s tým, ako sa darí ekonomike. To v praxi znamená, že sú subjekty a investori, ktorí objavujú potenciál televízneho trhu a spúšťa nové projekty," uviedla majiteľka distribučnej spoločnosti Axocom Erika Luzsicza.
Podľa Luzsicza sa v čase rastu ekonomiky aj veľké mediálne spoločnosti pôsobiace medzinárodne púšťajú do lokalizovanie už existujúcich alebo nových staníc. Ťaží z toho hlavne divák, nejedz sa o neho stanice perú, ale za dostupné peniaze dostáva stále lepšiu ponuku. To je zrejmé napríklad na seriálovej tvorbe. Nielenže s tým súvisí väčšou rozpočty do produkcie nových seriálov, ale predovšetkým rastúca kvalita, vďaka ktorej sú televízne seriály konkurenčné aj niektorým filmovým hitom uvádzaných v kinách.
Rast počtu kanálov nekončí. Napríklad Československá filmová spoločnosť (CSF) spustí na prelome septembra a októbra novú dokumentárne televíznu stanicu WAR svet vojen, ktorá ponúkne relácie z oblasti vojenstva, vysielať bude 24 hodín denne, sedem dní v týždni vo vybraných satelitných, káblových a IPTV televíznych sieťach v SR a na slovenský.
Do budúcnosti sa očakáva predovšetkým ďalší posun v diverzifikácii sledovaní televízneho vysielania. Bude viac možností, ako daný program sledovať cez rôzne platformy. Televízia zostane, obsah sa ale bude využívať aj inde, napríklad v tematicky zameraných aplikáciách. Tie sú väčšinou šité na mieru potrebám jednotlivých operátorov a distribútorov obsahu. Takto už fungujú napríklad stanica pre dospelých alebo detské, ako sú Nickelodeon či Nick Junior. Zároveň bude s príchodom DVB-T2 možné po roku 2021 šíriť viac programov terestriálne prostredníctvom pozemných vysielačov.

Copyright ČTK ©2017