31. 1. 2018

Tlačové vyhlásenie k článku "Bžánov kamoš" v Týždenníku Plus 7 dní

Tlačové vyhlásenie k článku "Bžánov kamoš" v 
Týždenníku Plus 7 dní


Týždenník Plus 7 dní dňa 19. 10. 2017 uverejnil článok pod názvom „Bžánov kamoš“, v ktorom sa nachádzali nepravdivé, neúplné, zavádzajúce a pravdu skresľujúce tvrdenia o mojej osobe a mojich majetkových pomeroch.
Uverejnené tvrdenia autora článku Karola Bustina, ako aj vydavateľa týždenníka Plus 7 dní, zasiahli do mojej cti predovšetkým tým, že v očiach širokej verejnosti ako aj u mojich kolegov a podriadených navodili dojem, že som konal v rozpore s právnymi predpismi, respektíve navodzovali dojem, že moje majetkové pomery nezodpovedajú mojim príjmom. Vzhľadom na to, že publikované nepravdivé informácie vyvolali záujem iných médií, považujem za potrebné k celej veci uviesť nasledovné:
V prvom rade sa voči tvrdeniam týždenník Plus 7 dôrazne ohradzujem. Vo vzťahu k mojej osobe ide o nepravdivé a zavádzajúce tvrdenia, ktoré nemajú nič spoločné s realitou. Navyše tieto nepravdivé tvrdenia boli publikované bez toho, aby mi vydavateľ poskytol primeraný priestor, v rámci ktorého by som sa mohol voči týmto tvrdeniam brániť.
Pokiaľ ide o moje majetkové pomery, z vlastnej iniciatívy a nad rámec zákonných povinností sudcu som poskytol podklady a vyjadrenia k mojim majetkovým pomerom aj s príslušnými dokladmi ministerke spravodlivosti a podpredsedníčke vlády SR a taktiež podrobné vyjadrenie Súdnej rade SR.
V tejto súvislosti je potrebné uviesť, že po preštudovaní mojich vyjadrení a dokumentov ministerka spravodlivosti na tlačovej konferencií dňa 19.12.2017 uviedla: „Pán predseda mi podal pomerne široké vysvetlenie k informáciám, ktoré boli publikované v týždenníku Plus sedem dní. Na základe tohto vysvetlenia som nateraz nenašla zákonné dôvody, aby som voči nemu konala. (TASR)."
Takisto Súdna rada SR pri vyhodnocovaní môjho majetkového priznania nezistila žiadne rozpory a nezrovnalosti v mojich majetkových pomeroch a nepožadovala odo mňa ani ďalšie vysvetlenie. Z uvedeného vyplýva, že moje majetkové pomery a mojej rodiny v celom rozsahu zodpovedajú dosiahnutým príjmom.
Podľa Etického kódexu spoločnosti News and Media Holding, pod ktorú spadá aj týždenník Plus 7 dní, je pri zverejňovaní kritických hodnotení potrebné poskytnúť priestor aj kritizovanej strane. Žiaľ, týždenník Plus 7 dní mi neposkytol takýto priestor a teda nemal som reálnu možnosť vyjadriť sa k veci pred publikovaním článku. Od autora článku mi boli doručené iba dve čiastkové otázky, a to len tesne pred uzávierkou vydania, ktoré navyše ani zďaleka nepokrývali okruh následne zverejnených informácií.
Vzhľadom na to, že som nedostal adekvátny priestor poskytnúť vysvetlenie k veci pred publikovaním článku a nebol mi poskytnutý potrebný priestor ani pred publikovaním druhého článku, využil som možnosti postupov podľa tlačového zákona. Redakciu som požiadal o uverejnenie opravy nepravdivých skutkových tvrdení, respektíve v prípade druhého článku o uverejnenie odpovede a takisto som upozornil riaditeľa vydavateľstva na porušenie Tlačového zákona a viacnásobné porušenie Etického kódexu vydavateľa.
Vzhľadom na to, že zo strany vydavateľa mi nebolo nijakým spôsobom odpovedané, som nútený pokračovať v požiadavke nápravy nezákonného konania vydavateľa súdnou cestou. S poukazom na to, že všetky potrebné vysvetlenia k mojim majetkovým pomerom som poskytol ministerke spravodlivosti a rovnako tak aj Súdnej rade SR a s poukazom na prebiehajúce konania v tejto veci, sa k záležitosti do ich skončenia vyjadrovať nebudem.

TASR o tom informoval Ľuboš Sádovský, predseda Krajského súdu v Bratislave.