1. 6. 2021

Skupina Markíza bola aj v máji 2021 silným trhovým lídrom

 Skupina Markíza bola aj v máji 

 

2021 silným trhovým lídrom

Divácky najúspešnejšími nešportovými programami na slovenskom televíznom trhu sa uplynulý mesiac stali seriálový hit Pán profesor, kinohit Zrodila sa hviezda a špeciálna šou Tvoja MINI tvár znie povedome.


Skupina Markíza
si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom máji 2021 aj napriek silnejúcej konkurencii hokejových majstrovstiev sveta udržala stabilnú pozíciu jednoznačného celodenného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný priemerný celodenný trhový podiel 25,0 % a konkurenčnú skupinu Joj (19,9 %) tak predstihla s rozdielom 5,1 percentuálnych bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 24 z 31 májových dní.



Taktiež aj samotná TV Markíza bola v máji 2021 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 18,4 %. Konkurenčná TV Joj (12,9 %) vykázala v rovnakom období 5,5 percentuálnych bodov slabší výsledok.

Májové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 26,3 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,4 %) tak predstihla o 3,9 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola rovnako v 24 dňoch uplynulého mesiaca.


Samotná TV Markíza dosiahla v máji 2021 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 19,6 % a s rozdielom 4,3 percentuálnych bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (15,3 %).


Skupina Markíza bola v máji 2021 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 22,7 % a odstupom 3,5 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (19,2 %). Trhovým lídrom bola v 23 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 25,0 % a náskokom 3,0 percentuálnych bodov pred skupinou Joj (22,0 %), ktorú porazila v 21 z 31 májových dní.

Seriálový hit Pán profesor najsledovanejším nešportovým programom mesiaca

Jednoznačne najsledovanejším nešportovým programom uplynulého mesiaca v rámci celého slovenského trhu sa v cieľovej skupine 12-54 stalo finále 2. série mimoriadne obľúbeného rodinného komediálneho seriálu Pán profesor. Konkrétne išlo o epizódu s názvom Záchrana, ktorá v pondelok, 3. mája 2021, dosiahla excelentný rating 12,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 33,8 %.

V rámci tejto sezóny posledná epizóda hviezdne obsadeného seriálu s Tomášom Maštalírom a Gabrielou Marcinkovou v hlavných úlohách prilákala k obrazovkám fantastických 521-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Počasie najúspešnejšie v rámci spravodajstva, Televízne noviny zvíťazili v každý jeden májový deň

Celkovo najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v cieľovej skupine 12-54 stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v nedeľu, 2. mája 2021, ktoré dosiahlo skvelý rating 9,8 % a trhový podiel 25,1 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala 604-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny dosiahla aj v máji 2021 fantastický úspech, keď v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 zvíťazila nad konkurenciou v každý jeden z 31 dní uplynulého mesiaca.

V obchodnej cieľovej skupine 12-54 zaznamenali Televízne noviny vynikajúci priemerný rating 7,3 % a trhový podiel 24,8 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta na Markíze uprednostnilo v priemere 471-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca si v pondelok, 17. mája 2021, pozrelo 571-tisíc divákov. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 25,0 %.


Mimoriadny úspech premiérového kinohitu Zrodila sa hviezda

Celkovo najsledovanejším filmom uplynulého mesiaca sa v cieľovej skupine 12-54 stala slovenská premiéra hviezdne obsadeného romantického kinohitu Zrodila sa hviezda. Vo sviatočnú sobotu, 1. mája 2021, zaznamenala excelentný rating 10,5 % a rovnako aj trhový podiel 30,8 %. Oscarom ovenčenú snímku s Bradleym Cooperom a Lady Gaga v hlavných úlohách si vychutnalo celkovo 470-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Tvoja tvár znie povedome bodovala aj v máji, detský špeciál prekonával rekordy

V máji 2021 sa na obrazovkách TV Markíza zavŕšil 6. ročník fenomenálnej zábavnej šou Tvoja tvár znie povedome, ktorý naďalej vykazoval fantastické výsledky sledovanosti. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali zvyšné dve uplynulý mesiac odvysielané štandardné epizódy priemerný rating 9,6 % a trhový podiel 28,6 %. Sledovalo ich v priemere 526-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Veľkolepá zábavná šou definitívne vyvrcholila v nedeľu, 16. mája 2021, výnimočným detským špeciálom s názvom Tvoja MINI tvár znie povedome. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahol vynikajúci rating 10,4 % a v rámci aktuálnej série šou vôbec najvyšší trhový podiel 31,7 %.

V špeciále Tvoja MINI tvár znie povedome zohralo hlavnú úlohu osem talentovaných detí známych z obrazoviek Markízy, alebo ktorých rodičia sú populárne osobnosti. Počas večera divákom predviedli, ako by vyzerali svetové aj slovenské hviezdy v mini verzii. Na ich unikátne premeny bolo zvedavých rekordných 608-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je najvyšší počet v rámci celej uplynulej série šou Tvoja tvár znie povedome.

Jedinečná zábava s Adelou a Danom si podmanila divákov

Originálna zábavná šou 2 na 1 aj v máji pokračovala na obrazovkách TV Markíza s novými časťami a naďalej dosahovala skvelé výsledky sledovanosti. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenali tri uplynulý mesiac odvysielané premiérové epizódy priemerný rating 7,5 % a trhový podiel 23,5 %. Skvelú zábavu s moderátormi Adelou Vinczeovou, Danom Danglom a ich exkluzívnymi hosťami si vychutnávalo v priemere 384-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najviac zabodovala epizóda odvysielaná v stredu, 5. mája 2021, ktorej hostkou bola odvážna investigatívna reportérka a držiteľka niekoľkých televíznych ocenení Kristína Kövešová. V cieľovej skupine 12-54 dorovnala druhý najvyšší tohtoročný rating 8,2 % a rovnako aj doposiaľ rekordný trhový podiel 25,8 %. Tento večer plný bláznivých úloh, nečakaných situácií, zaujímavého rozprávania a najmä skvelej zábavy pritiahol k obrazovkám celkovo 414-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je doposiaľ druhý najvyšší počet v rámci aktuálnej sezóny šou.

Oteckovia podvečer naďalej jasne vedú

Mimoriadne obľúbený rodinný seriál Oteckovia tradične víťazil nad konkurenciou, keď kraľoval podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac s priemerným ratingom 5,9 % a trhovým podielom 25,5 % v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 320-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma si v máji 2021 najúspešnejšie počínal priamy prenos 2. ročníka eventu SOWA - Social Awards Slovakia, v rámci ktorého sa odovzdávali ocenenia pre najobľúbenejších influencerov, vlogerov, či edukatívne stránky na sociálnych sieťach. V sobotu, 15. mája 2021 dosiahol tento galavečer výborný rating 2,2 % a trhový podiel 7,0 % v cieľovej skupine 12-54.

V širšej cieľovej skupine 12+ sa najsledovanejším májovým programom stanice Doma stala epizóda obľúbeného tureckého romantického seriálu Spútaný motýľ odvysielaná v pondelok, 31. mája 2021, ktorú si vychutnalo celkovo 183-tisíc divákov.

Z atraktívnej ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v oboch hlavných cieľových skupinách vybralo v nedeľu, 2. mája 2021, 2. tretinu atraktívneho prípravného stretnutia slovenskej hokejovej reprezentácie s mužstvom Rakúska. V cieľovej skupine 12—54 dosiahla vynikajúci rating 4,1 a trhový podiel 10,4 %, celkovo k obrazovkám prilákala 191-tisíc fanúšikov slovenského hokeja.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA