3. 6. 2021

MEDIA NEWS

 MEDIA NEWS



Trump social media: Twitter suspends account sharing ex-president's posts -  BBC News


Komunikačnú platformu bývalého amerického prezidenta Donalda Trumpa natrvalo zrušili. Informuje o tom spravodajský portál BBC.
Trumpov poradca Jason Miller pre televíziu CNBC povedal, že platforma From the Desk of Donald J Trump (Zo stola Donalda J Trumpa, pozn. SITA) bola iba „pomocný prostriedok k širšiemu úsiliu, ktoré máme a na ktorom pracujeme“. Na sociálnej a mikroblogovacej sieti Twitter zase Miller napísal, že predchádzala Trumpovmu návratu na sociálne médiá. Zatiaľ je však neznáme, kedy a ako by sa tak malo stať.
Platformu spustili minulý mesiac a Trump, ktorého po januárových nepokojoch v Kapitole zakázali na sociálnych sieťach Facebook a Twitter, na nej zverejňoval svoje príspevky vrátane tlačových správ a videí. Platforma, ktorú často označovali ako blog, bola súčasťou jeho oficiálnej webstránky a návštevníci na nej mohli exprezidentove príspevky „lajkovať“ a zdieľať na Facebooku a Twitteri. Odkaz na stránku teraz jej návštevníkov povzbudzuje k tomu, aby sa prihlásili na odber upozornení od Trumpa.
Miller v marci pre Fox News povedal, že sa Trump o dva-tri mesiace vráti na sociálne médiá so svojou vlastnou platformou. Niektorí si mysleli, že práve From the Desk of Donald J Trump je daná platforma, Miller však v máji potvrdil, že to tak nie je. „Vo veľmi blízkej budúcnosti budeme mať na tomto fronte ďalšie informácie,“ avizoval.

 ©2021, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané

 


Independent Russian News Site VTimes Shuts Down Following 'Foreign Agent'  Labeling - The Moscow Times
Ruský spravodajský portál VTimes sa rozhodol zastaviť svoju činnosť z dôvodu zaradenia portálu na zoznam "zahraničných agentov". Vo štvrtok o tom informoval portál Meduza.io.
"Na vlastnom príklade sme sa presvedčili, že naša vláda nepotrebuje profesionálne a nekontrolované médiá," píše sa vo vyhlásení vydavateľa VTimes Alexandra Gubského.
Gubskij uviedol, že portál svoju činnosť zakončí 12. júna, v deň štátneho sviatku Deň Ruska. Príčinou zastavenia činnosti portálu má byť jeho zaradenie na zoznam "zahraničných agentov".
"Preskúmali sme sedem možných scenárov ďalšieho pokračovania činnosti VTimes, a to so statusom zahraničného agenta alebo bez neho. V každom z týchto scenárov hrozilo naším zamestnancom trestné stíhanie s možnosťou uväznenia. Ale príčinou nášho rozhodnutia nie je len strach z trestného stíhania za to, že si poctivo plníme svoj profesionálny dlh. Nálepka 'zahraničného agenta' narušila aj náš podnikateľský model," uviedol Gubskij s tým, že reklamné spoločnosti a obchodní partneri portálu nevedia, ako majú spolupracovať so "zahraničným agentom", a preto portálu hrozí, že v budúcnosti nebude môcť financovať svoju činnosť.
Spravodajský portál VTimes bol založený vlani v júli redaktormi, ktorí sa z dôvodu zmeny vedenia rozhodli opustiť ruské noviny Vedomosti. Na zoznam zahraničných agentov portál zaradilo ruské ministerstvo spravodlivosti 14. mája z dôvodu financovania holandskou nadáciou.
Ruský kontroverzný zákon ukladá médiám, mimovládnym organizáciám a jednotlivcom, ktorí sú financovaní zo zahraničia, povinnosť zaregistrovať sa na ruskom ministerstve spravodlivosti ako zahraniční agenti. Rovnaké označenie musia uviesť aj pri svojom zverejňovanom obsahu, inak im hrozí pokuta.




Európska komisia, oficiálne webové sídlo
Európska komisia (EK) vo štvrtok zverejnila správy digitálnych platforiem Facebook, Twitter, TikTok, Microsoft a Google, ktoré sú signatármi Kódexu osvedčených postupov pri dezinformáciách, o opatreniach prijatých proti šíreniu dezinformácií o pandémii koronavírusu. Komisia zároveň spresnila, že sa rozhodla predĺžiť program monitorovania dezinformácií na digitálnych platformách do konca tohto roka.
Podpredsedníčka EK pre hodnoty a transparentnosť Věra Jourová v tejto súvislosti uviedla, že správy signatárov kódexu ukazujú, aké dôležité je efektívne monitorovať opatrenia zavedené nimi na zníženie dezinformácií. "Rozhodli sme sa rozšíriť tento program, pretože množstvo nebezpečných lží zaplavuje náš informačný priestor," vysvetlila česká eurokomisárka.
Jourová upozornila na pripravované vytvorenie Kódexu novej generácie proti dezinformáciám, ktorý vyjde v ústrety rozsiahlejšiemu programu monitorovania a poskytne jasnejšie ukazovatele na meranie dosahu opatrení prijatých digitálnymi platformami. Lebo platformy sa nemôžu sami seba "policajne strážiť".
Komisia pripomenula, že spoločnosť Facebook uviedla na trh profilové rámy vakcín, ktoré majú povzbudiť ľudí pri očkovaní. Twitter zverejnil výzvy, ktoré sa objavili na domácej časovej osi používateľov v 16 krajinách počas Svetového týždňa imunizácie, a uskutočnil rozhovory o vakcínach, ktoré mali viac ako päť miliónov zobrazení. Spoločnosť TikTok neprestajne poskytuje užitočné údaje, čo má vplyv na previazanie proticovidových vakcín so zverejňovanými videozáznamami. Spoločnosť Microsoft presmerovala užívateľov hľadajúcich výraz "koronavírus" alebo "#covid" na oficiálnu stránku LinkedIn informujúcu o COVID-19, pričom zobrazovala informácie z overených medzinárodných zdrojov. Program Ad Grants spoločnosti Google ponúkaný verejným orgánom vygeneroval 470 miliónov zobrazení a 83 miliónov kliknutí.
Aj napriek týmto užitočným opatreniam v správach digitálnych platforiem je však podľa EK stále málo údajov o vplyve ich opatrení prijatých na boj proti dezinformáciám súvisiacim s koronavírusom.

 

Copyright © TASR 2021