MEDIA NEWS
Spoločnosť Meta, ktorá prevádzkuje sociálnu sieť Facebook, v pondelok uviedla, že bude verejne zdieľať viac údajov o zacielení politických reklám zo strany ich inzerentov. Meta spresnila, že do svojej databázy s názvom "Facebook Open Research and Transparency" zahrnie podrobné informácie o zacielení príspevkov, ktoré majú charakter politického marketingu. TASR správu prevzala od agentúry Reuters.
"Ide nám o to, aby sme sa pozreli na stratégiu inzerentov, o čo sa pokúšali," povedal Jeff King, viceprezident pre obchodnú integritu spoločnosti Meta.
Facebook už roky čelí tlaku, aby zabezpečil transparentnosť v oblasti cielenej reklamy na svojich platformách, najmä v súvislosti s predvolebnými kampaňami. V roku 2018 sociálna sieť spustila verejnú knižnicu reklám (Ad Library). Odborníci však tento nástroj kritizovali, pretože neposkytoval dostatok podrobných údajov o zacielení politickej reklamy.
Meta v pondelok uviedla, že vylepšená knižnica reklám čoskoro zobrazí súhrn informácií o zacielení reklamných príspevkov, ktoré sa zobrazujú užívateľom na ich zariadeniach pri prezeraní Facebooku.
"Knižnica reklám môže napríklad ukázať, že za uplynulých 30 dní sa na stránke zobrazilo 2000 reklám o sociálnych problémoch, voľbách alebo o politike a že 40 percent výdavkov (zadávateľov) bolo zameraných (napríklad) na ľudí, ktorí žijú v Pensylvánii, respektíve na ľudí, ktorí sa zaujímajú o politiku," spresnila firma Meta v príspevku na oficiálnom blogu.
Meta uviedla, že rozšírené informácie v jej knižnici za začnú zobrazovať v júli. Pre overených výskumníkov budú údaje k dispozícii koncom mája a budú zobrazovať informácie od augusta 2020.
"Ide nám o to, aby sme sa pozreli na stratégiu inzerentov, o čo sa pokúšali," povedal Jeff King, viceprezident pre obchodnú integritu spoločnosti Meta.
Facebook už roky čelí tlaku, aby zabezpečil transparentnosť v oblasti cielenej reklamy na svojich platformách, najmä v súvislosti s predvolebnými kampaňami. V roku 2018 sociálna sieť spustila verejnú knižnicu reklám (Ad Library). Odborníci však tento nástroj kritizovali, pretože neposkytoval dostatok podrobných údajov o zacielení politickej reklamy.
Meta v pondelok uviedla, že vylepšená knižnica reklám čoskoro zobrazí súhrn informácií o zacielení reklamných príspevkov, ktoré sa zobrazujú užívateľom na ich zariadeniach pri prezeraní Facebooku.
"Knižnica reklám môže napríklad ukázať, že za uplynulých 30 dní sa na stránke zobrazilo 2000 reklám o sociálnych problémoch, voľbách alebo o politike a že 40 percent výdavkov (zadávateľov) bolo zameraných (napríklad) na ľudí, ktorí žijú v Pensylvánii, respektíve na ľudí, ktorí sa zaujímajú o politiku," spresnila firma Meta v príspevku na oficiálnom blogu.
Meta uviedla, že rozšírené informácie v jej knižnici za začnú zobrazovať v júli. Pre overených výskumníkov budú údaje k dispozícii koncom mája a budú zobrazovať informácie od augusta 2020.
Minister financií Igor Matovič (OĽANO) mal na nedeľnej (22. 5.) koaličnej rade navrhnúť zmeny pri politických diskusných reláciách tak, aby sa zastúpenie v nich určovalo podľa toho, či strany prešli parlamentnými voľbami. Opozičný Hlas-SD zámer kritizuje a hovorí o cenzúre médií. Koaliční partneri Matovičov zámer zrejme nepodporia.
"V snahe zabetónovať sa pri moci sa Igor Matovič rozhodol ísť cez mŕtvoly," vyhlásil líder Hlasu-SD a nezaradený poslanec Národnej rady (NR) SR Peter Pellegrini. Podotkol, že nominanti OĽANO vrátane ministra financií odchádzajú z diskusií ako "zbití psi". Matoviča označil za ohrozenie základných pravidiel demokracie, ústavných práv občanov a elementárnych zásad právneho a sociálneho štátu. "Kým tento človek bude sedieť vo vláde, Slovensko nemá šancu na zmenu k lepšiemu," uzavrel Pellegrini.
Predsedníčka poslaneckého klubu SaS Anna Zemanová nechcela vynášať z rokovaní koalície. Vzhľadom na medializovanie informácie pre TASR uviedla, že minister nemá na takýto zámer súhlas koaličných partnerov a SaS to nepodporí. S návrhom nesúhlasí ani strana Za ľudí, pre TASR to potvrdil jej podpredseda Juraj Šeliga.
Najväčší internetový server na zdieľanie videosúborov, YouTube, zo svojej webstránky stiahol viac ako 70.000 videí a 9000 kanálov súvisiacich s vojnou na Ukrajine za porušovanie pravidiel obsahu. Odstránil aj videá, v ktorých sa ruská invázia označovala za "oslobodzovaciu operáciu". TASR správu prevzala z denníka The Guardian.
Platforma YouTube sa v Rusku teší veľkej popularite, kde na rozdiel od svojich iných amerických náprotivkov nebola zakázaná. Rusko jej fungovanie nepozastavilo ani po tom, čo zakročila proti prokremeľskému obsahu, ktorý porušoval jej pravidlá – popieranie či zľahčovanie invázie.
YouTube po začiatku vojny na Ukrajine celosvetovo zablokoval prístup na všetky kanály spájané s ruskými médiami financovanými štátom, ako aj niekoľko ďalších kanálov vrátane účtu prokremeľského novinára Vladimira Soloviova.
Spravodajský kanál YouTube, ktorý pokrýva udalosti na Ukrajine, však má len z tejto krajiny viac ako 40 miliónov videní. "Našou najdôležitejšou úlohou je zabezpečiť, aby ľudia, ktorí hľadajú informácie, našli presné, kvalitné a overené údaje," povedal vedúci produktového oddelenia Neal Mohan.
Hoci YouTube neposkytol podrobnosti o videách a kanáloch, ktoré boli z jeho webstránky odstránené, Mohan vysvetlil, že väčšina z nich obsahovala ruskú propagandu.
V Rusku má YouTube viac ako 90 miliónov používateľov. Podľa Mohana je dôležité, aby platforma v tejto krajine naďalej fungovala, lebo "je miestom, kde môžu ruskí občania získať necenzurované informácie o dianí na Ukrajine".
Platforma YouTube sa v Rusku teší veľkej popularite, kde na rozdiel od svojich iných amerických náprotivkov nebola zakázaná. Rusko jej fungovanie nepozastavilo ani po tom, čo zakročila proti prokremeľskému obsahu, ktorý porušoval jej pravidlá – popieranie či zľahčovanie invázie.
YouTube po začiatku vojny na Ukrajine celosvetovo zablokoval prístup na všetky kanály spájané s ruskými médiami financovanými štátom, ako aj niekoľko ďalších kanálov vrátane účtu prokremeľského novinára Vladimira Soloviova.
Spravodajský kanál YouTube, ktorý pokrýva udalosti na Ukrajine, však má len z tejto krajiny viac ako 40 miliónov videní. "Našou najdôležitejšou úlohou je zabezpečiť, aby ľudia, ktorí hľadajú informácie, našli presné, kvalitné a overené údaje," povedal vedúci produktového oddelenia Neal Mohan.
Hoci YouTube neposkytol podrobnosti o videách a kanáloch, ktoré boli z jeho webstránky odstránené, Mohan vysvetlil, že väčšina z nich obsahovala ruskú propagandu.
V Rusku má YouTube viac ako 90 miliónov používateľov. Podľa Mohana je dôležité, aby platforma v tejto krajine naďalej fungovala, lebo "je miestom, kde môžu ruskí občania získať necenzurované informácie o dianí na Ukrajine".
Copyright © TASR 2022