9. 5. 2023

Vyjadrenie poslanca NRSR Martina Čepčeka

Vyjadrenie poslanca NRSR 

 Čepček reaguje na vylúčenie z klubu OĽANO: Je to neočakávané

Martina Čepčeka

Poslanec Národnej rady Slovenskej republiky Martin Čepček reaguje na hoaxy „mainstreamovej“ televízie TA3 šírené v mediálnom priestore: Nie Čepček neprišiel, ale nikto z konzervatívneho spektra.
Martin Čepček uviedol: „Správanie televízie TA3 skutočne dáva za pravdu všetkým, ktorí tvrdia, že „mainstreamové“ média majú vážny problém s hoaxami a ideologickou propagandou. V piatok 05.05.2023 o 20:00 hod. som sa mal zúčastniť relácie Pozrime sa na to v televízii TA3.
Pred plánovaným vysielaním relácie som bol v telefonickom kontakte s moderátorom Jozefom Šivákom, ktorý ma informoval o témach, o ktorých sa malo diskutovať. Podľa tejto informácie mali byť témami dva prosociálne návrhy zákonov koaličných poslankýň Záborskej a Drábikovej, pričom okruhy mi mali byť doručené aj mailom.
Po tom, ako mi ani po viac ako 24 hodinách neboli oficiálne okruhy otázok doručené, som moderátora telefonicky urgoval, aby som sa mohol pripraviť na vysielanie.
Okruhy otázok mi moderátor mailom následne zaslal až dňa 04.05.2023 o 19:07 hodine. Medzi okruhmi tém však bol v rozpore s telefonickou dohodou zaradený aj zákon opozičnej poslankyne Bittó Cigánikovej, s čím som nesúhlasil. Oficiálne oznámenie som moderátorovi zaslal obratom o 21:39 e-mailom, ako aj formou SMS, a to v nasledovnom znení aj so žiadosťou o zverejnenie celého stanoviska:
"Dobrý večer,
Účasť v relácii Pozrime sa na to som sa rozhodol odmietnuť z nasledovných dôvodov:
Súhlasil som s účasťou v relácii za podmienok, že témou budú pro-sociálne návrhy zákonov, ktorými by bola zabezpečená podpora matiek v ťažkých životných situáciách. Za neférové považujem dopĺňanie tém na poslednú chvíľu, na čo sa nevzťahoval môj predchádzajúci súhlas. Večer pred vysielaním som sa dozvedel, že na strane presadzujúcej ochranu života sa s najväčšou pravdepodobnosťou nezúčastnia ostatní dvaja respondenti, v dôsledku čoho by bol pomer hostí v prospech ochrany práva na život a hostí podporujúcich potraty 1:3, v dôsledku čoho by bola relácia značne nevyvážená. V staršej epizóde relácie p. Bittó Cigániková nerešpektovala zásady slušnej diskusie a mojím záujmom rozhodne nie je robiť komparz v relácii, ktorá má na základe doterajších skúseností potenciál zvrhnúť sa na osobnú prezentáciu p. Bittó Cigánikovej a škodlivej potratovej tabletky, ktorú presadzuje."
Moje stanovisko zverejnené nebolo, čo pokladám za neseriózne. Moderátorova interpretácia našej komunikácie a dôvodov mojej neúčasti v relácii sa však už dá nazývať exemplárnym hoaxom.
Moderátor na môj e-mail odpísal obratom, 04.05.2023 o 21:58, teda 19 minút po mojom informovaní o neúčasti v relácii, čo znamená, že od vtedy o mojej neúčasti preukázateľne vedel. Poctivá žurnalistika sa nezakladá na účelovej lži, ktorú TA3 zverejnilo v piatok večer.
Informácia, že som účasť v relácii odmietol okolo obeda v deň vysielania, je čistá lož. Ráno, v deň vysielania som sa síce ešte informoval o náhradnom hosťovi v relácii, ale žiadnym spôsobom som nenaznačoval moju eventuálnu účasť.
V konečnom dôsledku sa moderátorovi nepodarilo zabezpečiť žiadneho z troch plánovaných hostí v prospech ochrany práva na život. Naznačovanie môjho vplyvu na možných hostí z celého širokého konzervatívneho priestoru je skutočne veľmi naivné. Konzervatívne spektrum nie je záležitosťou pár jednotlivcov, ale široké hnutie tisícok aktivistov, ktorého názory sú v skutočnosti v populácii majoritne zastúpené, hoci sa nás médiá snažia presvedčiť o opaku. Spomeňte si na tie desiatky tisíc ľudí na Národných pochodoch za život! TA3 by sa skôr mala zamyslieť nad povesťou, ktorú má v konzervatívnom prostredí. Dôvody mnohí oslovení popísali jasne, málokto nachádza chuť robiť komparz pani Cigánikovej a potratovým lobistom a ich poslednej novinke - chemickému potratu. Pokiaľ by som sa predsa len zúčastnil, viaceré okolnosti nasvedčujú, že by som v diskusii musel čeliť trom hosťom propagujúcim chemické potraty, ako aj moderátorovi.
Každý pochopí, že vyváženosť vo vysielaní sa dosahuje inak a nahnevané reakcie a šírenie klamstiev o odmietnutí účasti určite neprispejú k záujmu hostí o účasť v relácii, zvlášť v situácii, kedy sú opakovane pozývaní hostia nerešpektujúci zásady slušnej diskusie, ktorí následne ani nie sú moderátorom dostatočne usmernení.
Všetky maily a písomnú komunikáciu viem preukázať. Preto nerozumiem, aká naivita mohla viesť TA3 k prezentácii takto ľahko dokázateľných hoaxov.