7. 5. 2024

Skupina Markíza bola jednotkou na trhu každý jeden aprílový deň


Skupina Markíza bola jednotkou na trhu každý 



jeden aprílový deň

Ďalšími divácky najúspešnejšími programami na celom trhu sa uplynulý mesiac stali obľúbená reality šou Na nože, seriálové hity Dunaj, k vašim službám a Zrada, či veľkolepá tanečná šou Let’s Dance.

Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom apríli 2024 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,5 %) tak predstihla s výrazným rozdielom až 9,3 percentuálneho bodu. V porovnaní s aprílom 2023 si zároveň polepšila o 2,6 percentuálneho bodu bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý jeden z 30 aprílových dní.


Taktiež aj samotná TV Markíza bola v apríli 2024 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,1 %. Konkurenčná TV Joj (12,0 %) vykázala v rovnakom období až o 9,1 percentuálneho bodu slabší výsledok. Medziročne si TV Markíza polepšila o 1,7 percentuálneho bodu.


Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,3 %. Konkurenčnú skupinu Joj (24,7 %) predstihla dokonca až o 8,6 percentuálneho bodu a zároveň si medziročne polepšila o 2,4 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola vo všetkých 30 dňoch uplynulého mesiaca.







Samotná TV Markíza dosiahla apríli 2024 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,1 % a s rozdielom 10,0 percentuálnych bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (13,1 %). V porovnaní s aprílom 2023 si TV Markíza polepšila o 1,1 percentuálneho bodu.


Skupina Markíza bola v apríli 2024 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,4 % a odstupom 5,8 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,6 %). V porovnaní s aprílom 2023 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 2,1 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca.

Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 30,4 % a náskokom 6,9 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,5 %). Medziročne si v tomto parametri polepšila o 2,4 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 30 aprílových dní.

Finálový prezidentský duel Pellegrini vs. Korčok suverénne najsledovanejším programom mesiaca

Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu a v oboch hlavných cieľových skupinách sa v utorok 2. apríla 2024 stal finálový duel postupujúcich prezidentských kandidátov pod názvom Prezident 2024: Predvolebná diskusia, v ktorom o priazeň voličov zabojovali Ivan Korčok a Peter Pellegirini.

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahol priamy prenos z vizuálne pôsobivých priestorov Zrkadlovej siene Primaciálneho paláca v Bratislave absolútne najvyšší aprílový rating v rámci celého trhu 12,2 % a taktiež aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 34,1 %.

Dynamickú a zaujímavú debatu moderovanú Michalom Kovačičom si v tento deň nenechalo ujsť celkovo až 731-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si reláciu zaplo dokonca až 972-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

Na výsledky prezidentských volieb suverénne najviac divákov čakalo v spoločnosti mimoriadnej relácie Prezident 2024: Volebná noc na obrazovkách TV Markíza. Druhá časť takmer štvorhodinového televízneho maratónu sa v sobotu 6. apríla 2024 so začiatkom po 21:50 hod. stala v oboch hlavných cieľových skupinách jednoznačne najsledovanejšou volebnou nocou na celom slovenskom trhu.

V cieľovej skupine 13-55 dosiahla hlavná časť relácie Prezident 2024: Volebná noc v rámci tohto volebného dňa absolútne najvyšší rating 8,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,7 %.

Druhú časť volebnej noci, v rámci ktorej sa diváci a diváčky dozvedeli, že novým slovenským prezidentom sa stane Peter Pellegrini, na obrazovkách trhového lídra sledovalo v priemere 424-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo dokonca až 1 028 000 divákov (AvRch v CS 12+).

Kuchárska reality šou Na nože divácky najúspešnejšou aprílovou šou

Stredajšie večery patrili aj v apríli 2024 tretej sérii obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jar status obrovského diváckeho hitu, v uplynulom mesiaci sa v cieľovej skupine 13-55 stala dokonca druhým najsledovanejším programom na trhu a absolútne najúspešnejšou televíznou šou.

V rámci uplynulého mesiaca boli odvysielané štyri premiérové epizódy, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli fantastický priemerný rating 9,7 % aj trhový podiel 31,2 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 490-tisíc divákov.

Najúspešnejšia bola časť odvysielaná v stredu 17. apríla 2024, ktorá si v cieľovej skupine 13-55 pripísala excelentný rating 10,9 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 36,0 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ju pozrelo celkovo až 530-tisíc divákov.

Tanečná horúčka opäť ovládla Slovensko, veľkolepá šou Let’s Dance kraľuje nedeľným večerom

Dlhoročne obľúbená tanečná šou Let’s Dance ani v uplynulom mesiaci nedávala konkurenčným programom najmenšiu šancu. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol v nedeľu 7. apríla 2024 v cieľovej skupine 13-55 fantastický rating 8,8 % a taktiež aj najvyšší aprílový trhový podiel 33,1 %.

Štyri aprílové epizódy veľkolepej tanečnej šou v nedeľné večery doslova prevalcovali konkurenciu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating 8,6 % a trhový podiel 31,9 %.

Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v apríli 2024 vychutnávalo v priemere až 578-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto širšej cieľovej skupine bolo najsledovanejšie semifinálové deviate vydanie, ktoré si v nedeľu 28. apríla 2024 nenechalo ujsť až 591-tisíc divákov, pričom zároveň išlo o druhý divácky najúspešnejší program celého uplynulého mesiaca.



Dunaj, k vašim službám, Zrada a Mama na prenájom pokračovali v úspešnom ťažení

V uplynulom apríli 2024 sa vynikajúco darilo aj všetkým trom seriálovým hitom TV Markíza. Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac mimoriadne úspešný dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli vynikajúci priemerný rating 9,2 % a trhový podiel 28,0 %.

Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 566-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

V cieľovej skupine 13-55 sa v apríli najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 9. apríla 2024, ktorá zaznamenala najvyšší aprílový rating 9,5 % a rovnako aj druhý najlepší trhový podiel 29,9 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si najúspešnejšiu časť uplynulého mesiaca v utorok 16. apríla 2024 vychutnalo až 579-tisíc divákov. Zároveň tak Dunaju patril v oboch hlavných cieľových skupinách aj status absolútne najsledovanejšieho seriálu na trhu.

V apríli 2024 ponúkla TV Markíza aj záverečné tri premiérové epizódy podmanivého dramatického seriálu Zrada. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali výborný priemerný rating 8,6 % a trhový podiel 26,5 %. Bravúrne herecké výkony Kláry Issovej a Milana Ondríka pritiahli k obrazovkám v priemere až 504-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najviac zabodovala predposledná deviata epizóda odvysielaná v pondelok 8. apríla 2024, ktorá si pripísala rating 8,7 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 28,5 % v cieľovej skupine 13-55. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 502-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ešte o niečo lepšie počínala záverečná desiata časť odvysielaná v pondelok 15. apríla 2024, ktorú si nenechalo ujsť 514-tisíc divákov.

Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol v apríli 2024 v cieľovej skupine 13-55 skvelý priemerný rating 4,9 % a trhový podiel 24,7 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 350-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Najvyššiu aprílovú sledovanosť hlási epizóda odvysielaná v utorok 16. apríla 2024, ktorá si pripísala skvelý rating 6,1 % a trhový podiel 27,0 %. Vychutnalo si ju celkovo 408-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Skvelý štart 2. série originálneho komediálneho krimiseriálu Výnimočná Nikol

V apríli 2024 vystriedala úspešný seriál Zrada premiérová 2. séria obľúbeného komediálneho krimiseriálu Výnimočná Nikol. Prvé dve epizódy dosiahli v cieľovej skupine 13-55 priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 22,8 %.

Originálny seriál, v ktorého hlavnej úlohe doslova exceluje skvelá slovenská herečka Táňa Pauhofová, si uplynulý mesiac vychutnalo v priemere 350-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Počasie najsledovanejšie v rámci spravodajstva, Televízne noviny jednotkou na trhu takmer každý deň

Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v pondelok 1. apríla 2024. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 9,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,6 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 538-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.

Status suverénne najúspešnejšej hlavnej spravodajskej relácie na trhu v komerčnej cieľovej skupine 13-55 potvrdili aj v apríli 2024 Televízne noviny. Najviac divákov si taktiež pozrelo vydanie z pondelka 1. apríla 2024, ktoré dosiahlo fantastický rating 9,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,7 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 506-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.




Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny dosiahla naozaj fantastický úspech, keď v apríli 2024 zvíťazila nad konkurenciou v každý jeden z 30 dní. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 25,7 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 406-tisíc divákov starších ako 12 rokov.


Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, štyri aprílové vydania dosiahli výborný priemerný rating 4,9 % a trhový podiel 27,1 % v cieľovej skupine 13-55. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere 364-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 7. apríla 2024 v cieľovej skupine 13-55 fantastický rating 5,8 % aj trhový podiel 33,6 %. Povolebná debata moderátora Michala Kovačiča s podpredsedníčkou Hlasu-SD Denisou Sakovou a predsedom Progresívneho Slovenska Michalom Šimečkom k obrazovkám TV Markíza pritiahla až 428-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI

Na obrazovkách televízie Doma si v apríli 2024 v oboch hlavných cieľových skupinách najlepšie počínali obľúbené veľkonočné klasiky. V cieľovej skupine 13-55 patrilo prvenstvo kultovému rodinnému seriálu Anna zo Zeleného domu - Príbeh pokračuje, ktorý v pondelok 1. apríla 2024 dosiahol skvelý rating 1,8 % a trhový podiel 5,2 % v cieľovej skupine 13-55. Vychutnalo si ju celkovo 86-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ najviac zabodoval legendárny seriál Vtáky v tŕní, konkrétne išlo o epizódu odvysielanú v pondelok 1. apríla 2024, ktorú si pozrelo až 119-tisíc divákov.

Televízii Dajto sa najlepšie darilo v nedeľu 21. apríla 2024 s priamym prenosom zápasu domácej futbalovej Niké ligy, v ktorom sa vo vzájomnom súboji stretli mužstvá FC Spartak Trnava a ŠK Slovan Bratislava. Druhý polčas tohto atraktívneho zápasu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac.

V cieľovej skupine 13-55 dosiahla druhá polovica tohto duelu excelentný rating 2,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 7,8 %. Napínavý futbalový súboj si v priebehu druhého polčasu vychutnalo až 129-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Ďalšie najvyššie priečky obsadili obľúbené filmové hity Bláznivá strela (rating 2,3 % / share 6,8 % v CS 13-55, pondelok 1. 4. 2024) a Ava: Bez súcitu (rating 2,0 % / share 6,4 % v CS 13-55, nedeľa 14. 4. 2024).

Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v sobotu 6. apríla 2024 dosiahla vynikajúci rating 2,5 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,8 % v cieľovej skupine 13-55. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ pritiahla k obrazovkám celkovo 123-tisíc divákov. Ešte o niečo lepšie si počínala epizóda odvysielaná v piatok 19. apríla 2024, ktorú si vychutnalo až 126-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA