Skupina Markíza bola jednotkou na trhu každý
jeden aprílový deň
Ďalšími divácky najúspešnejšími programami na celom trhu sa uplynulý mesiac stali obľúbená reality šou Na nože, seriálové hity Dunaj, k vašim službám a Zrada, či veľkolepá tanečná šou Let’s Dance.
Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma, Dajto a Markíza KRIMI aj v uplynulom apríli 2024 udržala a medziročne výrazne posilnila stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 31,8 % a konkurenčnú skupinu Joj (22,5 %) tak predstihla s výrazným rozdielom až 9,3 percentuálneho bodu. V porovnaní s aprílom 2023 si zároveň polepšila o 2,6 percentuálneho bodu bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v každý jeden z 30 aprílových dní.
Taktiež aj samotná TV Markíza bola v apríli 2024 suverénne najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 13-55 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 21,1 %. Konkurenčná TV Joj (12,0 %) vykázala v rovnakom období až o 9,1 percentuálneho bodu slabší výsledok. Medziročne si TV Markíza polepšila o 1,7 percentuálneho bodu.
Aprílové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v komerčne najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 33,3 %. Konkurenčnú skupinu Joj (24,7 %) predstihla dokonca až o 8,6 percentuálneho bodu a zároveň si medziročne polepšila o 2,4 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola vo všetkých 30 dňoch uplynulého mesiaca.
Samotná TV Markíza dosiahla apríli 2024 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 23,1 % a s rozdielom 10,0 percentuálnych bodov tak porazila konkurenčnú TV Joj (13,1 %). V porovnaní s aprílom 2023 si TV Markíza polepšila o 1,1 percentuálneho bodu.
Skupina Markíza bola v apríli 2024 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 27,4 % a odstupom 5,8 percentuálneho bodu od konkurenčnej skupiny Joj (21,6 %). V porovnaní s aprílom 2023 si aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine polepšila o 2,1 percentuálneho bodu. Trhovým lídrom bola každý jeden z 30 dní uplynulého mesiaca.
Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 30,4 % a náskokom 6,9 percentuálneho bodu pred skupinou Joj (23,5 %). Medziročne si v tomto parametri polepšila o 2,4 percentuálneho bodu. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza každý jeden z 30 aprílových dní.
Finálový prezidentský duel Pellegrini vs. Korčok suverénne najsledovanejším programom mesiaca
Jednoznačne najsledovanejším programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu a v oboch hlavných cieľových skupinách sa v utorok 2. apríla 2024 stal finálový duel postupujúcich prezidentských kandidátov pod názvom Prezident 2024: Predvolebná diskusia, v ktorom o priazeň voličov zabojovali Ivan Korčok a Peter Pellegirini.
V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahol priamy prenos z vizuálne pôsobivých priestorov Zrkadlovej siene Primaciálneho paláca v Bratislave absolútne najvyšší aprílový rating v rámci celého trhu 12,2 % a taktiež aj vysoko nadpriemerný trhový podiel 34,1 %.
Dynamickú a zaujímavú debatu moderovanú Michalom Kovačičom si v tento deň nenechalo ujsť celkovo až 731-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si reláciu zaplo dokonca až 972-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).
Na výsledky prezidentských volieb suverénne najviac divákov čakalo v spoločnosti mimoriadnej relácie Prezident 2024: Volebná noc na obrazovkách TV Markíza. Druhá časť takmer štvorhodinového televízneho maratónu sa v sobotu 6. apríla 2024 so začiatkom po 21:50 hod. stala v oboch hlavných cieľových skupinách jednoznačne najsledovanejšou volebnou nocou na celom slovenskom trhu.
V cieľovej skupine 13-55 dosiahla hlavná časť relácie Prezident 2024: Volebná noc v rámci tohto volebného dňa absolútne najvyšší rating 8,2 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,7 %.
Druhú časť volebnej noci, v rámci ktorej sa diváci a diváčky dozvedeli, že novým slovenským prezidentom sa stane Peter Pellegrini, na obrazovkách trhového lídra sledovalo v priemere 424-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo dokonca až 1 028 000 divákov (AvRch v CS 12+).
Kuchárska reality šou Na nože divácky najúspešnejšou aprílovou šou
Stredajšie večery patrili aj v apríli 2024 tretej sérii obľúbenej kuchárskej reality šou Na nože, v ktorej renomovaný šéfkuchár Martin Novák podáva pomocú ruku reštauráciám, ktoré sa ocitli v problémoch. Slovenská adaptácia celosvetovo úspešného formátu Kitchen Nightmares potvrdzuje aj túto jar status obrovského diváckeho hitu, v uplynulom mesiaci sa v cieľovej skupine 13-55 stala dokonca druhým najsledovanejším programom na trhu a absolútne najúspešnejšou televíznou šou.
V rámci uplynulého mesiaca boli odvysielané štyri premiérové epizódy, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli fantastický priemerný rating 9,7 % aj trhový podiel 31,2 %. K obrazovkám pritiahli v priemere 490-tisíc divákov.
Najúspešnejšia bola časť odvysielaná v stredu 17. apríla 2024, ktorá si v cieľovej skupine 13-55 pripísala excelentný rating 10,9 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 36,0 %. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ju pozrelo celkovo až 530-tisíc divákov.
Tanečná horúčka opäť ovládla Slovensko, veľkolepá šou Let’s Dance kraľuje nedeľným večerom
Dlhoročne obľúbená tanečná šou Let’s Dance ani v uplynulom mesiaci nedávala konkurenčným programom najmenšiu šancu. Divácky najúspešnejší priamy prenos uplynulého mesiaca dosiahol v nedeľu 7. apríla 2024 v cieľovej skupine 13-55 fantastický rating 8,8 % a taktiež aj najvyšší aprílový trhový podiel 33,1 %.
Štyri aprílové epizódy veľkolepej tanečnej šou v nedeľné večery doslova prevalcovali konkurenciu, keď zaznamenali vynikajúci priemerný rating 8,6 % a trhový podiel 31,9 %.
Strhujúce výkony atraktívnej zostavy tanečných párov, zložených zo známych osobností a profesionálnych tanečníc a tanečníkov, si v apríli 2024 vychutnávalo v priemere až 578-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto širšej cieľovej skupine bolo najsledovanejšie semifinálové deviate vydanie, ktoré si v nedeľu 28. apríla 2024 nenechalo ujsť až 591-tisíc divákov, pričom zároveň išlo o druhý divácky najúspešnejší program celého uplynulého mesiaca.
Dunaj, k vašim službám, Zrada a Mama na prenájom pokračovali v úspešnom ťažení
V uplynulom apríli 2024 sa vynikajúco darilo aj všetkým trom seriálovým hitom TV Markíza. Ďalšími ôsmimi epizódami pokračoval minulý mesiac mimoriadne úspešný dobový romantický seriál Dunaj, k vašim službám, ktoré v cieľovej skupine 13-55 dosiahli vynikajúci priemerný rating 9,2 % a trhový podiel 28,0 %.
Divákmi aj odbornou verejnosťou mimoriadne pozitívne hodnotený seriál s naozaj špičkovým, najväčšími hereckými hviezdami nabitým obsadením prilákal k obrazovkám v priemere fantastických 566-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
V cieľovej skupine 13-55 sa v apríli najlepšie darilo epizóde odvysielanej v utorok 9. apríla 2024, ktorá zaznamenala najvyšší aprílový rating 9,5 % a rovnako aj druhý najlepší trhový podiel 29,9 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si najúspešnejšiu časť uplynulého mesiaca v utorok 16. apríla 2024 vychutnalo až 579-tisíc divákov. Zároveň tak Dunaju patril v oboch hlavných cieľových skupinách aj status absolútne najsledovanejšieho seriálu na trhu.
V apríli 2024 ponúkla TV Markíza aj záverečné tri premiérové epizódy podmanivého dramatického seriálu Zrada. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali výborný priemerný rating 8,6 % a trhový podiel 26,5 %. Bravúrne herecké výkony Kláry Issovej a Milana Ondríka pritiahli k obrazovkám v priemere až 504-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najviac zabodovala predposledná deviata epizóda odvysielaná v pondelok 8. apríla 2024, ktorá si pripísala rating 8,7 % a rovnako aj najlepší trhový podiel 28,5 % v cieľovej skupine 13-55. K obrazovkám TV Markíza pritiahla 502-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, v univerzálnej cieľovej skupine 12+ si ešte o niečo lepšie počínala záverečná desiata časť odvysielaná v pondelok 15. apríla 2024, ktorú si nenechalo ujsť 514-tisíc divákov.
Podvečerný seriálový hit Mama na prenájom dosiahol v apríli 2024 v cieľovej skupine 13-55 skvelý priemerný rating 4,9 % a trhový podiel 24,7 %. V priemere si pútavé príbehy sympatických hlavných hrdinov vychutnávalo 350-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najvyššiu aprílovú sledovanosť hlási epizóda odvysielaná v utorok 16. apríla 2024, ktorá si pripísala skvelý rating 6,1 % a trhový podiel 27,0 %. Vychutnalo si ju celkovo 408-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Skvelý štart 2. série originálneho komediálneho krimiseriálu Výnimočná Nikol
V apríli 2024 vystriedala úspešný seriál Zrada premiérová 2. séria obľúbeného komediálneho krimiseriálu Výnimočná Nikol. Prvé dve epizódy dosiahli v cieľovej skupine 13-55 priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 22,8 %.
Originálny seriál, v ktorého hlavnej úlohe doslova exceluje skvelá slovenská herečka Táňa Pauhofová, si uplynulý mesiac vychutnalo v priemere 350-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Počasie najsledovanejšie v rámci spravodajstva, Televízne noviny jednotkou na trhu takmer každý deň
Najsledovanejším spravodajským programom uplynulého mesiaca v rámci celého trhu sa v obchodne podstatnej cieľovej skupine 13-55 a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti stalo vydanie relácie Počasie odvysielané v pondelok 1. apríla 2024. V tejto komerčne najdôležitejšej cieľovej skupine a so započítaním trojdňovej oneskorenej sledovanosti dosiahlo excelentný rating 9,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,6 %. Aktuálne informácie o počasí TV Markíza v tento deň sprostredkovala až 538-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.
Status suverénne najúspešnejšej hlavnej spravodajskej relácie na trhu v komerčnej cieľovej skupine 13-55 potvrdili aj v apríli 2024 Televízne noviny. Najviac divákov si taktiež pozrelo vydanie z pondelka 1. apríla 2024, ktoré dosiahlo fantastický rating 9,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,7 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta v tento deň Markíza sprostredkovala 506-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.
Hlavná spravodajská relácia TV Markíza Televízne noviny dosiahla naozaj fantastický úspech, keď v apríli 2024 zvíťazila nad konkurenciou v každý jeden z 30 dní. V cieľovej skupine 13-55 zaznamenali priemerný rating 6,5 % a trhový podiel 25,7 %. Sumár spravodajských aktualít na Markíze uprednostnilo v priemere 406-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Vynikajúco si počínala aj politická diskusná relácia Na telo, štyri aprílové vydania dosiahli výborný priemerný rating 4,9 % a trhový podiel 27,1 % v cieľovej skupine 13-55. Zaujímavé debaty na horúce politické témy sledovalo v priemere 364-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Najsledovanejšie vydanie uplynulého mesiaca dosiahlo v nedeľu 7. apríla 2024 v cieľovej skupine 13-55 fantastický rating 5,8 % aj trhový podiel 33,6 %. Povolebná debata moderátora Michala Kovačiča s podpredsedníčkou Hlasu-SD Denisou Sakovou a predsedom Progresívneho Slovenska Michalom Šimečkom k obrazovkám TV Markíza pritiahla až 428-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Výborné výsledky menších staníc Doma, Dajto a Markíza KRIMI
Na obrazovkách televízie Doma si v apríli 2024 v oboch hlavných cieľových skupinách najlepšie počínali obľúbené veľkonočné klasiky. V cieľovej skupine 13-55 patrilo prvenstvo kultovému rodinnému seriálu Anna zo Zeleného domu - Príbeh pokračuje, ktorý v pondelok 1. apríla 2024 dosiahol skvelý rating 1,8 % a trhový podiel 5,2 % v cieľovej skupine 13-55. Vychutnalo si ju celkovo 86-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ najviac zabodoval legendárny seriál Vtáky v tŕní, konkrétne išlo o epizódu odvysielanú v pondelok 1. apríla 2024, ktorú si pozrelo až 119-tisíc divákov.
Televízii Dajto sa najlepšie darilo v nedeľu 21. apríla 2024 s priamym prenosom zápasu domácej futbalovej Niké ligy, v ktorom sa vo vzájomnom súboji stretli mužstvá FC Spartak Trnava a ŠK Slovan Bratislava. Druhý polčas tohto atraktívneho zápasu sa v oboch hlavných cieľových skupinách stal najsledovanejším programom stanice Dajto za celý uplynulý mesiac.
V cieľovej skupine 13-55 dosiahla druhá polovica tohto duelu excelentný rating 2,3 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 7,8 %. Napínavý futbalový súboj si v priebehu druhého polčasu vychutnalo až 129-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Ďalšie najvyššie priečky obsadili obľúbené filmové hity Bláznivá strela (rating 2,3 % / share 6,8 % v CS 13-55, pondelok 1. 4. 2024) a Ava: Bez súcitu (rating 2,0 % / share 6,4 % v CS 13-55, nedeľa 14. 4. 2024).
Na obrazovkách najmladšej a čoraz úspešnejšej televízie Markíza KRIMI si najlepšie počínala epizóda obľúbeného českého kriminálneho seriálu Špecialisti, ktorá v sobotu 6. apríla 2024 dosiahla vynikajúci rating 2,5 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 8,8 % v cieľovej skupine 13-55. V univerzálnej cieľovej skupine 12+ pritiahla k obrazovkám celkovo 123-tisíc divákov. Ešte o niečo lepšie si počínala epizóda odvysielaná v piatok 19. apríla 2024, ktorú si vychutnalo až 126-tisíc divákov.
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + TS0-3 + HOSTIA. Od 1. 1. 2024 sú dáta analyzované v novej komerčnej cieľovej skupine 13-55.
Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA