15. 2. 2009

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
V nedeľu si metropolitná TV Bratislava na svoje konto pripíše už 732 dní vysielania. Pravidelne vysiela denné Správy, denný Metropolitný magazín, Beseda o piatej, Music klub, Športklub a záznamy Mestského zastupiteľstva. V roku 2008 k nim pribudli i nové relácie. V uliciach hlavného mesta možno už od marca stretnúť redaktora Patrika Murcinu, ktorý preveruje vedomosti občanov o Bratislave a jej pamätihodnostiach v pravidelnom utorkovom Detektore. Metropolitné televízne médium vysielanie rozšírilo aj v máji - a to o týždennú reláciu Župných 13 o živote v Bratislavskom samosprávnom kraji. Tú tematicky dopĺňa raz do mesiaca aj diskusný formát Region Plus so zástupcami bratislavskej župy. Nezabudlo sa ani na kultúrny a spoločenský život Bratislavy, ktorý pre obyvateľov monitoruje v relácii Korzo Oľga Valentová. V decembri sa na obrazovkách začala pravidelne v utorok objavovať aj relácia o dopravnej situácii, aktuálnych zmenách v cestovných poriadkoch s názvom Nastúpte prosím. TV Bratislava za posledný rok vyrobila viac ako 1282 reportáži a niekoľko tisíc krátkych spravodajských šotov, prijala 869 hostí do diskusií, čo predstavuje 33 902 minút (565 hodín) novovyrobeného programu. Okrem klasickej TV výroby a rôznych krátkych reklamných spotov, či dabingu, TV Bratislava v uplynulom roku vyrobila aj dva prestížne prezentačné filmy. Jedným z nich je film Živá voda, ktorý bol obrazovým a zvukovým doplnkom veľkolepého slovenského stánku na svetovej výstave EXPO v Zaragóze 2008. Druhým je film Živá Bratislava pre Magistrát hlavného mesta, ktorý má slúžiť na prezentáciu Bratislavy v zahraničí. TV Bratislava počas svojho pôsobenia, vysielania prostredníctvom káblových rozvodov UPC a online vysielania na internete www.tvba.sk, si získala podľa Márie Urlandovej, riaditeľky TV Bratislava, vďaka metropolitnému charakteru programovej štruktúry rastúci záujem divákov. Kým v apríli 2008 TV Bratislava poznalo 33,1 %, malo naladenú 19,9 % a celkovo sledovalo 17,1 % Bratislavčanov, na prelome novembra a decembra 2008 ju poznalo 61,3 % [+28,8 percetuálnych bodov], malo naladenú 39,9 % [+20,0 percetuálnych bodov] a celkovo sledovalo 31,3 % [+14,2 percetuálnych bodov]. Takto TV Bratislava zaznamenala nárast vo všetkých sledovaných parametroch. TV Bratislava zaznamenáva návštevnosť svojej stránky www.tvba.sk, cca 25 000 návštev mesačne. Na svojej webovej stránke má vybudovaný denne aktualizovaný videoarchív. Každá relácia, reportáž i zostrihy z mestského zastupiteľstva, ale i aktuálne online vysielanie si diváci môžu nájsť na stránke www.tvba.sk.