16. 2. 2009

Zabíjačka tlače

Zabíjačka tlače
Žiadať slovenskú tlač o opravu alebo dokonca ospravedlnenie za uverejnenie nepravdivého údaja nemá žiadny význam, pretože ak niekto ignoruje a hrubo porušuje tlačový zákon, sú to predovšetkým slovenské bulvárne a tzv. mienkotvorné noviny. Bulvárny Nový čas dnes uverejnil jasnú správu, že v sobotu som nebol v Prahe na zjazde ČSSD, pretože som dal prednosť stretnutiu s predsedom ĽS – HZDS V. Mečiarom a jeho zabíjačke. A pridal ešte úvahu, že mi prišlo asi zle z nejakej jaterničky. Ak mi je ako predsedovi vlády SR a súkromnej osobe zle, tak prakticky každý deň zo slovenskej tlače, ktorú mi len v tých najvypuklejších prípadoch predkladá tlačový odbor. Ak by si novinári zo slovenskej tlače aspoň trochu plnili svoje pracovné povinnosti, ľahko by zistili, že v sobotu okolo 11.00 h som prekročil slovensko-českú hranicu a od Starého Hrozenkova ma na území ČR sprevádzala česká polícia. Vystúpenie v Prahe na zjazde ČSSD bolo plánované na 14.00 h. Pri prechode Brnom som dostal správu, ktorá ma prinútila zo zjazdu ČSSD sa ospravedlniť a okamžite sa vrátiť do Bratislavy. Okolo 13.00 h som začal na Úrade vlády SR rokovania a zrušil som aj ďalší večerný program, ktorým malo byť krátke pozdravenie účastníkov plesu v Topoľčanoch krátko pred polnocou. Povrchnosť, výmysly, klamstvá, škandalizovanie – to sú základné charakteristiky celej slovenskej tlače. Aj keby mi napäté vzťahy so slovenskou tlačou mali vážne poškodiť politické postavenie, nikdy neprestanem poukazovať na žalostný, úbohý stav, v ktorom sa slovenská tlač nachádza. Nie je žiadny problém platiť pár novinárov za pozitívne informácie. O korupcii v slovenskej tlači sa už hovoria legendy a niektoré prípady vyšli aj na povrch, najmä keď finančné skupiny pozývali a hostili novinárov na zahraničných výletoch. Peniaze, ktoré takto niekto vynakladá na novinárov, pretože inak sa nevie presadiť, dám radšej na zaplatenie súdneho poplatku a budem viesť dlhoročný právny súboj s novinami, ktoré už nemajú ani štipku rešpektu k potrebe informovať pravdivo.
Robert Fico, predseda vlády SR