15. 3. 2013

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

 

Syndikát českých novinárov je znepokojený tým, že prezident Miloš Zeman pri inauguračnom prejave podstatnú časť českých médií postavil na roveň organizovanému zločinu a neonacistickým bojůvkám. Vyplýva to z otvoreného listu, ktorý Syndikát novinárov prezidentovi zaslal. "Toto zaradenie podstatnej časti českých médií je zarážajúce tým viac, že ​​podľa nášho pevného presvedčenia práve valné časť českých médií na nebezpečenstvo spojené s organizovaným zločinom a jeho prerastaním do politiky a na ohrozovanie demokracie v Českej republike extrémistickými hnutiami vytrvalo a sústavne upozorňuje," je napísané v  liste, ktorý podpísal predseda syndikátu Adam Černý. Zeman v inauguračnom prejave označil podstatnú časť českých médií za jeden z troch ostrovov negatívne deviácie s tým, že sa zameriavajú na vymývanie mozgov, na mediálnu masáž a na manipuláciu verejnou mienkou. "Preto pokladáme za potrebné sa proti Vášmu paušálne vyznievajúce obvinenia českých médií, ktoré neobsahovalo žiadne konkrétne dôkazy a argumenty, zásadne ohradiť," uviedol k tomu syndikát. Podľa syndikátu dá pochopiť, že sa Zemana mohla dotknúť hociktorá tvrdenia, ktorá na jeho adresu z médií zaznela, predovšetkým v priebehu kampane pred prezidentskú voľbou. "Ale ako presvedčený demokrat a milovník citátov budete určite súhlasiť s Voltaire výrokom: 'Nesúhlasím s tým, čo hovoríte, ale až do smrti budem hájiť vaše právo to hovoriť', pretože na tejto zásade francúzskeho mysliteľa stojí sloboda prejavu a slobodná výmena názorov, nech už s nimi súhlasíme, alebo nie, "uviedol syndikát. Ak česká médiá zlyhávajú existujú tu zákonom opravné prostriedky, stojí ďalej v liste. Pri Syndikáte novinárov niekoľko rokov pracuje Komisia pre etiku, ktorá sa na základe podaných podnetov zaoberá prípadmi porušenia etického kódexu novinárov. "S ohľadom na dlhoročnú skúsenosť si dovoľujeme tvrdiť, že väčšina redakcií s Komisiou pre etiku spolupracuje a napomáha tak našej snahe česká médiá kultivovať," uviedol syndikát.
 
Copyright © TASR 2013


Kanadský spevák Justin Bieber označil správy o tom, že by mal nastúpiť na liečenie, za lži. Tieto špekulácie sa v médiách objavili po tom, čo najprv takmer dve hodiny meškal na koncert v Londýne, o niekoľko dní na to rovnako v Londýne skolaboval na pódiu, nadával bulvárnemu fotografovi a nakoniec zrušil vystúpenie v portugalskom Lisabone.
Devätnásťročný spevák sa k týmto správam vyjadril vo štvrtok na Instagrame. "Všetci z môjho tímu mi vravia, aby som bol k médiám dobrý, ale už ma unavujú všetky tie lži, ktoré médiá o mne momentálne šíria. Píšu, že sa chystám na liečenie a ako som sklamal svoju rodinu. Som dobrý človek s veľkým srdcom a nemyslím si, že si zaslúžim takéto negatívne reakcie. Tvrdo som pracoval, aby som sa dostal tam, kde som teraz. Nie je to jednoduché. Niekedy sa nahnevám. Som človek a robím aj chyby. Dospejem však a poučím sa z nich. Mám len 19 rokov a už mám na svojom konte päť No. 1 albumov, 19 a už som videl celý svet, 19 a už som dosiahol viac, než sa mi kedy snívalo. Mám 19 rokov a pre niektorých ľudí musí byť hrozné, keď si pomyslia, že toto je iba začiatok," napísal Bieber.
Justin Bieber je rodákom z kanadského Londonu. Na svojom konte má EP nahrávku My World (2009), štúdiovku My World 2.0 (2010), vianočný album Under The Mistletoe (2011) a najnovšiu štúdiovú nahrávku Believe (2012). Na poslednom menovanom albume je dovedna 13 skladieb vrátane singlov Boyfriend, As Long As You Love Me, Beauty And A Beat, Right Here a All Around the World. Bieber, ktorého najväčším hitom je skladba Baby s druhým najpozeranejším videom na YouTube, stihol počas svojej kariéry získať okrem iného jednu Brit Award, tri Juno Awards, sedem American Music Awards a dve nominácie na Grammy.

©2013, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.