SLOVAK MEDIA NEWS
Hospodárske noviny
(HN) sa od dnešného dňa výrazne menia, pribudlo väčšie množstvo publicistiky a
spravodajstvo bude v novom modeli klásť vyšší dôraz na komplexnosť spracovania
tém. "Zmeny v HN, nielen grafické, ale predovšetkým obsahové, pripravujeme
už rok a pol," uviedol pre TASR šéfredaktor novín a zároveň zástupca
generálneho riaditeľa vydavateľstva Ecopress Peter Vavro.
"V prvom rade nám ide o to, aby sme odpovedali na to, čo sa deje na trhu. Menia sa návyky ľudí, aj správanie klientov, či už predplatiteľov, alebo obchodných partnerov. My sa snažíme nájsť odpoveď ešte stále cez print," charakterizuje dôvody, ktoré vydavateľstvo viedli k zmenám.
"Chceme jasne odlíšiť spravodajstvo a publicistiku, dať akcent na ekonomické spravodajstvo. A leitmotívom je hľadanie pridanej hodnoty. Mnohé správy vidíte v prvom momente v tlačovej agentúre, na webe, prípadne tieto informácie pomerne rýchlo prináša rádio a televízia. Nám ide o to, aby aj noviny na druhý deň stále mali čitateľovi čo povedať," dodáva.
Zatiaľ, čo web sa bude orientovať na rýchle a aktuálne informácie, print by podľa neho mal prinášať pridanú hodnotu tak v prípade komplexnosti spracovania spravodajských tém, ako aj v publicistike.
"Nie je to len informácia, že sa niečo stalo, ale snažíme sa v rámci redizajnu aj v spravodajstve priniesť odpoveď na to, s čím všetkým to súvisí. Ako sa dá dorozprávať príbeh, aké by to mohlo mať ďalšie konotácie, aký to má background a ďalšie súvislosti. Prostredníctvom článkov, rozhovorov, komentárov a analýz," vysvetľuje Vavro.
"Grafika je v tomto prípade podporou inovácií obsahu. Nemá zatieniť obsah, má ho podporiť. Na základe testingu, ktorý sme robili medzi pravidelnými a príležitostnými čitateľmi je zmena čitateľná. Ľudia nám nepovedali, že ich zneisťuje, ale naopak, že jej celkom rozumejú a chápu, že chceme získať aj nových čitateľov," dodáva.
"V prvom rade nám ide o to, aby sme odpovedali na to, čo sa deje na trhu. Menia sa návyky ľudí, aj správanie klientov, či už predplatiteľov, alebo obchodných partnerov. My sa snažíme nájsť odpoveď ešte stále cez print," charakterizuje dôvody, ktoré vydavateľstvo viedli k zmenám.
"Chceme jasne odlíšiť spravodajstvo a publicistiku, dať akcent na ekonomické spravodajstvo. A leitmotívom je hľadanie pridanej hodnoty. Mnohé správy vidíte v prvom momente v tlačovej agentúre, na webe, prípadne tieto informácie pomerne rýchlo prináša rádio a televízia. Nám ide o to, aby aj noviny na druhý deň stále mali čitateľovi čo povedať," dodáva.
Zatiaľ, čo web sa bude orientovať na rýchle a aktuálne informácie, print by podľa neho mal prinášať pridanú hodnotu tak v prípade komplexnosti spracovania spravodajských tém, ako aj v publicistike.
"Nie je to len informácia, že sa niečo stalo, ale snažíme sa v rámci redizajnu aj v spravodajstve priniesť odpoveď na to, s čím všetkým to súvisí. Ako sa dá dorozprávať príbeh, aké by to mohlo mať ďalšie konotácie, aký to má background a ďalšie súvislosti. Prostredníctvom článkov, rozhovorov, komentárov a analýz," vysvetľuje Vavro.
"Grafika je v tomto prípade podporou inovácií obsahu. Nemá zatieniť obsah, má ho podporiť. Na základe testingu, ktorý sme robili medzi pravidelnými a príležitostnými čitateľmi je zmena čitateľná. Ľudia nám nepovedali, že ich zneisťuje, ale naopak, že jej celkom rozumejú a chápu, že chceme získať aj nových čitateľov," dodáva.
Copyright © TASR 2013