SLOVAK MEDIA NEWS
Slováci
sa v rámci nákupov podľa reklamy veľmi nerozhodujú. Ako ďalej
vyplynulo z prieskumu spoločnosti Home Credit, len necelá pätina
ľudí tvrdí, že si niečo kúpi práve na základe reklamy. Ale
väčšina priznáva, že pokiaľ je reklama dobrá, zlepšuje to ich
vnímanie o danom výrobku alebo firme. Na otázku, čo ich v reklame
zaujalo, najviac Slovákov odpovedá, že cena a potom značka.
Vo
všeobecnosti si Slováci vyberajú nejaký tovar alebo službu
predovšetkým na základe ich ceny. Vyjadrili sa tak dve tretiny
respondentov. Ďalším veľmi podstatným kritériom, ktoré zaváži
u viac ako polovice ľudí, je osobná skúsenosť a tretím v poradí
je odporúčanie od niekoho iného. Približne tretina ľudí berie
do úvahy aj recenzie a diskusie na internete. Rozhodovanie sa pre
nejaký tovar alebo firmu podľa reklamy skončilo až na siedmom
mieste v poradí.
Keď
už reklama na niekoho zaberá, je to predovšetkým prostredníctvom
televíznych obrazoviek. Aspoň tak to vníma väčšina Slovákov v
prieskume. Šiesti z desiatich sa vyjadrili, že najviac ich
ovplyvňuje reklama v televízii. Viac ako polovica spomenula
internet a približne štvrtina sociálne siete. Bilbordy a letáky,
podobne ako aj reklama v tlači ovplyvňuje zhodne po 13 % Slovákov.
Najmenej zrejme účinkuje reklama po telefóne, ktorá podľa
vyjadrení ľudí, ovplyvní len 3 % z nich.
Prieskum
spoločnosť Home Credit uskutočnila od 18. do 24. mája 2018
metódou CAWI na reprezentatívnej vzorke slovenskej populácie 400
respondentov vo veku 18 až 60 rokov.
©2018,
Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva
vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto
správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a
uvedených agentúr je výslovne zakázané.