9. 10. 2019

MEDIA NEWS

MEDIA NEWS

Spoločnosť Twitter sa ospravedlnila, že "neúmyselne" umožnila použiť na marketingové účely e-mailové adresy a telefónne čísla, ktoré jej používatelia poskytli pre bezpečnosť svojich účtov. Marketéri tretích strán mohli podľa spoločnosti osloviť konkrétnych zákazníkov služby cez kontaktné údaje, aj keď si neželali, aby tieto informácie použili na marketing. Informuje o tom britská mediálna spoločnosť BBC.
Twitter vo vyhlásení uviedol, že "s určitosťou nevie povedať, koľko ľudí to zasiahlo," podľa BBC to však malo dopad na používateľov po celom svete. Spoločnosť problém odstránila 17. septembra, neuviedla však, kedy ho odhalila.
Na základe európskeho nariadenia na ochranu osobných údajov, takzvaného GDPR (General Data Protection Regulation), musia byť používatelia služieb informovaní, ak sú dáta používané na iný ako zamýšľaný účel.
Podobný problém mala aj spoločnosť Facebook. Pre porušenie ochrany súkromia svojich klientov jej americké úrady vyrúbili pokutu 5 miliárd dolárov (v prepočte približne 4,6 miliardy eur). Zakázali jej tiež používať informácie klientov získané na bezpečnostné účely pre potreby reklamy.


Organizácia pre ekonomickú spoluprácu a rozvoj (OECD) predložila plán reformy zdaňovania nadnárodných spoločností, predovšetkým technologických gigantov, aby sa zabezpečilo, že platia férový podiel daní v krajinách, v ktorých majú rozsiahle podnikanie. Podľa návrhu OECD sa časť daní presunie do krajín, kde giganty ako Google, Facebook, Amazon a Apple "majú významné aktivity smerom k spotrebiteľom a generujú svoje zisky".
"Dosahujeme reálny pokrok pri riešení výziev v oblasti daní prameniacich z digitalizácie ekonomiky," povedal generálny sekretár OECD Ángel Gurría. Rámcový návrh zo strany OECD predstavia ministrom financií na summite organizácie G20 na budúci týždeň vo Washingtone. Plán OECD prichádza po tom, ako sa Francúzsko a USA v závere augusta dohodli, že do polovice roka 2020 nájdu spôsob lepšieho zdaňovania digitálneho podnikania.


©2019, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.