RPR NEWS
Rada pre reklamu (RPR) má 34 členov. Jej novým členom sa od februára stala spoločnosť Ringier Slovakia, a.s., ktorá patrí pod najväčší švajčiarsky vydavateľský dom - Ringier. Podľa vyjadrenia obchodného riaditeľa Ringier Slovakia Romana Fülöpa sa tak Ringier zaradí medzi ďalšie významné spoločnosti na slovenskom trhu, ktoré by sa chceli podieľať na regulácii, rozvoji etiky a zvyšovaní úrovne reklamy na Slovensku. Ako ďalej agentúru SITA informovala Daniela Nováčková zo sekretariátu RPR, rada získava v spoločnosti Ringier významného člena zo sektoru novín a časopisov, ktorý svojím 60-percentným podielom na trhu oslovuje najväčšiu časť čitateľov.
Členmi RPR sú aj ďalšie slovenské mediálne spoločnosti, ako napríklad Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc, Združenie vydavateľov periodickej tlače či Asociácia internetových médií. Členmi RPR sú okrem iných aj Klub reklamných agentúr Slovenska, Potravinárska komora Slovenska, Slovenská asociácií farmaceutických spoločností Slovenska, finančné, či telekomunikačné spoločnosti a ďalší. Všetci členovia rady sa zaviazali dodržiavať Etický kódex - Etické pravidlá reklamnej praxe platné na území SR a udržiavať dobré meno reklamy.
Rada pre reklamu je orgánom etickej samoregulácie reklamy. Za porušenie pravidiel reklamy teda nemôže ukladať pokuty, len na ne upozorňuje. Svoje zistenia zverejňuje na internetovej adrese http://www.rpr.sk a prostredníctvom médií. Súlad reklám s etickým kódexom posudzuje nezávislý externý 11-členný orgán rady - Arbitrážna komisia. Komisia sa zaoberá sťažnosťami verejnosti, fyzických aj právnických osôb, asociácií či štátnych orgánov na porušenie etických zásad reklamy. Hlavným cieľom rady je zabezpečovať a presadzovať, aby sa na Slovensku šírila čestná, slušná, decentná, legálna a pravdivá reklama. Združuje subjekty, ktoré sa podieľajú na marketingovej komunikácii - asociácie zadávateľov reklamy, reklamné agentúry, média a aj firmy, ktoré využívajú reklamu na svoju propagáciu. Viac informácií o pôsobnosti rady možno nájsť na jej internetovej adrese.