2. 4. 2008

SLOVAK MEDIA NEWS

SLOVAK MEDIA NEWS
Obrat vydavateľstva denníka Nový Čas a ďalších titulov - Ringier Slovensko - sa vlani zvýšil o 24 percent na 76 miliónov švajčiarskych frankov. Ako na dnešnej tlačovej besede povedal generálny riaditeľ vydavateľstva na Slovensku Peter Mertus, úspechy vydavateľstva Ringier na Slovensku z roka na rok gradujú. Švajčiarsky vydavateľský dom Ringier oslavuje 175. výročie od svojho založenia. "Každá firma, ktorá tento vek dosiahne si zaslúži, aby ho oslávila," povedal Mertus a pri tejto príležitosti spolu s majiteľom vydavateľstva Michaelom Ringierom zhodnotili výsledky vydavateľského domu Ringier. Najčítanejším titulom Ringieru na Slovensku je bulvárny denník Nový Čas vychádzajúci v takmer 180-tisícovom náklade. Nový Čas je pre nás nosný titul, do ktorého stále investujeme, uviedol Mertus. Na základe jeho úspešnosti sa vydavateľstvo rozhodlo názov Nový Čas ponechať aj ostatným titulom ako je Nový Čas Bývanie, Nový Čas Ľudia, Nový Čas Nedeľa, Nový Čas Víkend či Nový Čas pre Ženy. Okrem týchto titulov Ringier na Slovensku vydáva ženský mesačník Eva, glossy magazín In, mesačník pre ženy Rebecca a týždenník Život. Vydavateľstvu Ringier patrí aj portál pre ženy Lesk a najsilnejší mužský portál na Slovensku Adam. Vydavateľstvo Ringier vydáva časopisy v desiatich krajinách - Švajčiarsku, v Nemecku, v Českej republike, v Srbsku, na Slovensku, v Rumunsku, v Maďarsku, na Ukrajine, v Číne a vo Vietname.
Spoločnosť UPC Broadband Slovakia dnešným dňom uvádza nové DVR HD ready prijímače pre užívateľov satelitnej digitálnej televíznej služby UPC Direct, ktoré majú zabudovaný hard disk s kapacitou 160 GB a dokážu súčasne nahrávať dva televízne programy. Nový DVR prijímač je HD ready, čo znamená, že umožňuje sledovať aj programy vo vysokom rozlíšení (High Definition). Atraktivitu DVR HD ready prijímača prezentuje taktiež funkcia Time-Shift, ktorá umožňuje dočasné ukladanie sledovaných relácií či napr. priamych športových prenosov. Divák tak môže po stlačení tejto funkcie odísť od televízneho prijímača a po čase sa opäť vrátiť s tým, že môže pokračovať v sledovaní programu od okamihu, keď bolo prerušené. DVR HD ready box (Philips DSR 8111/53), ktorý nahradí aj doterajší digitálny set top box, spoločnosť UPC Broadband Slovakia prenajíma za cenu mesačného paušálu od 100 Sk vrátane DPH, cena za aktiváciu je 1600 Sk vrátane DPH. Na používanie PVR boxu treba na satelitnú parabolu nainštalovať duálne LNB. „DVR HD ready prijímač je po uvedení digitálnej káblovej televízie ďalším príspevkom spoločnosti UPC v procese digitalizácie televízneho vysielania na Slovensku. Nový box sa ľahko a jednoducho ovláda, pričom ponúka výhody digitálnej komunikácie spojenej s vyššou úrovňou užívateľského komfortu. Sme radi, že spoločnosť UPC aj týmto spôsobom digitálny svet otvára sprístupňuje jednoducho pre každého,“ uviedol pri príležitosti uvedenia DVR HD ready prijímača Martin Maťašeje, generálny riaditeľ spoločnosti UPC Broadband Slovakia. Medzi ďalšie výhody DVR HD ready prijímača patrí EPG - programový sprievodca na 7 dní, OSD – zobrazovanie všetkých informácií na televíznej obrazovke, nahrávanie v maximálnej kvalite, t.j. bez ďalšej komprimácie obrazu a zvuku, dostatok výstupov pre pripojenie ďalších zariadení – napr. 1x HDMI výstup, 2x výstup scart, A/V výstup a 2 digitálne audio výstupy, nahrávanie hudby z digitálneho príjmu, a ďalšie funkcie, ktoré boli donedávna charakteristické pre DVD rekordéry. Na rozdiel od nich je však výber relácií a ich nahrávanie pomocou DVR ľahšie – napríklad odpadá zložité nastavovanie času a dňa, stačí si pomocou jedného tlačidla iba označiť názov či názvy relácií v elektronickom sprievodcovi a DVR sa postará o ostatné. Potom už stačí tlačidlo len znovu stlačiť a sledovať vybrané relácie. Divák si napr. môže jednoducho označiť všetko, čo chce vidieť z programovej ponuky na týždeň, odísť na dovolenku a po návrate si pozrieť všetko, čo sa zmestí do 65 hodín (takmer 3 dni) a čo by mu inak uniklo. Nahrané relácie nájde v zoznamu DVR zoradené podľa dátumu zaznamenania.
18. júna vyjde prvé číslo life-stylového mesačníka, ktorý je určený záujemcom o hi-tech, elekroniku, mobilné telefóny, novinky v oblasti foto, viedo a audio. Vydávať ho bude poradenská a PR agentúra Snowball Communications. Cieľom časopisu je priniesť informácie o elektronike, špičkových i spotrebiteľských produktoch (televízory, fotoaparáty, kamery, hi-fi, audio, mobily, multimediálne systémy a navigácie, ale aj domáce spotrebiče) zábavnou formou. Časopis podľa vydavateľa nenahrádza odbornú tlač, ale je pohľadom na súčasný životný štýl ľudí, vo svete, kde je elektronika všadeprítomná. Cieľovú skupinu časopisu predstavujú aktívni stredoškolsky a vysokoškolsky vzdelaní spotrebitelia z miest, vo veku od 15 do 55 rokov. Mesačník vo formáte A4 s rozsahom 100 a viac strán sa bude predávať za cenu 49 slovenských korún v mesačnom náklade 15-tisíc výtlačkov. Distribučné kanály podľa informácii vydavateľa prestavujú Mediaprint, LK Permanent ako predplatiteľský servis, menší distribútorom majú byť benzínové pumpy. Neštandartnou cielenou distribúciou sú predajne s elektronikou: NAY elektrodom. V 22. predajniach plánuje vydavateľ rozmiestniť samostatné stojany pri pokladniach, kde bude umiestnený istý počas výtlačkov. Budúci vydavateľ uvádza cenu inzercie vo svojom propagačnom materiály v eurách. Cena celostranového inzerátu má byť 3000 eur. Marketingová podpora nového titulu bude spočívať v umiestnení na netradičnom predajnom mieste – sieť obchodov NAY, ktorá titul podporí aj reklamne formou obrazoviek. Reklamná kampaň by mala odštartovať pri vydaní prvého čísla. Podporu na webe bude prestavovať vlastná stránka titulu – hitechonline.sk, ktorá zatiaľ ešte nie je v prevádzke. Editorom titulu bude Martin Kasarda, bývalý šéfredaktor iného life-stylového časopisu GoldCar a bývalý šéfredaktor časopisu Brejk. Šéfredaktorom časopisu HItech je Robert Juriš, ktorý predtým napríklad pôsobil vo vydavateľstvách Ringier a Spoločnosť 7 plus. Spoločnosť Snowball Communications pôsobí na trhu od roku 2002.