Vlastný pohľad
Výsledky sledovanosti za prvý štvrťrok roku 2008 potvrdili podľa Televízie Markíza opodstatnenosť uskutočnených programových zmien v rámci televízie a upevnili silnú pozíciu Markízy na slovenskom televíznom trhu.
Medziročne silný kvartál bol prirodzeným dôsledkom vývoja sledovanosti, pretože ako historicky najsilnejšie (od zavedenia PMT merania) skončili aj všetky tri mesiace roku 2008 z hľadiska ich medziročného porovnania. Vo všetkých mesiacoch prvého štvrťroku dominovalo na čele trhového rebríčka relácií spravodajstvo (Televízne noviny, Dnes). Rovnako prvé priečky patrili novej sérii pôvodného seriálu Ordinácia v ružovej záhrade. Nezaostávala hudobná šou Elán je Elán (v cieľovej skupine mladších divákov (12-54 rokov) dosiahla hudobná šou za uvedené obdobie priemerné hodnoty 14,8%-nú sledovanosť a trhový podiel 43,4%). Nadväzovali nové formáty (Priateľky, Normálna rodinka) ako aj overené relácie (Smotánka, Aj múdry schybí, Vilomeniny, Susedia) .
Pokiaľ priemerný podiel Markízy na trhu za prvý štvrťrok roku 2007 v cieľovej skupine divákov 12+ dosiahol 34,2%, za prvý kvartál tohto roku stúpol o + 2,5 percentuálneho bodu na hodnotu 36,7%, čím Markíza v porovnaní s konkurenciou obstála najlepšie.
Zdroj: TV Markíza