MEDIA NEWS
© 2007, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Televízna stanica al-Arábíja dnes informovala, že identifikovala lídra irackej odnože teroristickej organizácie al-Káida a odvysielala jeho fotografiu.
Televízia so sídlom v Dubaji citovala irackého policajného predstaviteľa, ktorý uviedol, že skutočné meno Abú Umara al-Bagdádího, ktorý údajne stojí na čele Islamského štátu Irak, je Hámid Davúd al-Záví.
Al-Bagdádí, ktorý pochádza z irackého mesta Hadísa, slúžil za vlády Saddáma Husajna v irackej armáde a v roku 2003 sa stal členom al-Káidy, uviedol policajný zdroj pre televíziu.
Podľa USA je al-Bagdádí fiktívna osoba.
Informovala o tom agentúra Associated Press
Európska komisia (EK) dnes pohrozila Španielsku súdom za porušenie pravidiel Európskej únie o dĺžke reklamných blokov v televízii.
"Španielsko neprijalo opatrenia, ktoré by zamedzili prekročeniu európskeho limitu 12 minút reklamy na jednu hodinu vysielania," uviedla vo svojom vyhlásení komisárka pre médiá Viviane Redingová.
Redingová poslala Španielsku posledné varovanie. Upozornila ho, že pre porušovanie pravidiel o reklame riskuje žalobu na európskom súde, ktorý má právomoc udeliť krajine pokutu a prinútiť ju urobiť zmeny v zákone.
Akcie španielskej televízie po zverejnení tejto správy klesli o 2,4 % na 13,96 eura (450,22 Sk).
Cieľom pravidiel EÚ o televízii bez hraníc je udržať kvalitu vysielania v Európe a chrániť divákov pred príliš častým prerušovaním programu reklamnými blokmi. Reklama je však kľúčovým zdrojom príjmov pre komerčné televízie, ktoré súperia o diváka s čoraz silnejšou konkurenciou zo strany internetu.
Monitorovanie španielskej televízie v rokoch 2005 a 2006 potvrdilo, že pravidelne porušuje 12-minútový limit. Redingová začala legálnu akciu proti Španielsku v júli 2007, ale Madrid v októbri oznámil, že žiadne zmeny nepodnikne, pretože inovovaná verzia pravidiel o televíznom vysielaní, v ktorých je zahrnutý aj 12-minútový interval na reklamu vstúpila do platnosti v decembri minulého roka. Informovala o tom agentúra Reuters.
Copyright © TASR 2008