SLOVAK MEDIA NEWS
Internetová reklama členských serverov Asociácie internetových médií dosiahla v prvom kvartáli roka 2008 hodnotu 151,6 mil. Sk. V porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka (90,2 mil. Sk) ide o viac ako 67 percentný nárast.
Ide o obrat reklamných médií vrátane agentúrnych provízií, po zľave a bez bártrových obchodov. Najväčší podiel na príjmoch v tomto kvartáli mala bannerová reklama s 53 % podielom a za ňou nasledovala riadková inzercia s 23 % podielom.
Obrat v prvom kvartáli sa len málo menil oproti uplynulému, ktorý dlhodobo patrí k tým najsilnejším (vo 4. kvartáli 2007 bol objem internetovej inzercie 155,4 mil. Sk). „Štatisticky najsilnejšími obdobiami v príjme patrí druhý a štvrtý kvartál v roku. Internetovým médiám sa podarilo už v prvom priblížiť k minuloročným silným obdobiam. Myslím si, že sa môžeme veľmi optimisticky pozerať na vývoj internetovej inzercie na Slovensku,” tvrdí Milan Csaplár, predseda Správnej rady AIM.
Najviac, takmer 1,4 násobne vzrástli príjmy z emailovej reklamy. Mierny nárast zaznamenali reklamné formy vyhľadávanie a riadková inzercia.
Tabuľka / Prehľad príjmov 1.kvartál 2008
AIM funguje od mája 2005 ako združenie najväčších médií v internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. AIM aktuálne združuje devätnásť subjektov: Atlas.sk, Azet.sk, Centrum.sk, Cpress, Education.sk, eTREND.sk, Expres.sk, Hnonline.sk, Jobagent.sk, Joj.sk, Markíza.sk, POINT Network, Pravda.sk, Profesia.sk, Rodinka.sk, Skrz.sk , SME online, Zoznam.sk a novým členom od apríla 2008 je SPOLOČNŤ 7 PLUS.