MEDIA NEWS
Potýčku medzi novinármi a priaznivcami českého prezidenta Miloša Zemana vo volebnom štábe, ku ktorej došlo krátko po Zemanovom víťazstve v prezidentských voľbách, vyhodnotila polícia ako priestupok proti občianskemu spolunažívaniu.
Záležitosťou sa bude zaoberať správny úrad v Prahe. Konaním podnikateľa Karola Slezáka, ktorý udrel kameramana servera iDNES.cz, sa však zaoberať nebude. Jeho prípad polícia odložila, pretože Slezák vo februári zomrel.
K incidentu došlo 27. januára vo volebnej centrále, kde Zeman so svojím štábom a sympatizantmi sledoval výsledky prezidentských volieb. Novinári tam natáčali a fotografovali kolaps bývalého redaktora novín Haló Milana Rokytku, ku ktorému neskôr prišli záchranári.
Zo záberov, ktoré žurnalisti neskôr zverejnili, je zrejmé, že Slezák a ďalší muž - podľa médií Zemanov priaznivec Jan Šolta - novinára vykazovali a vytláčali z miestnosti a nadávali im. Došlo aj k fyzickej zrážke.
Slezák bol na akcii akreditovaný ako novinár. Syndikát novinárov ho po incidente vylúčil zo svojich radov za poškodenie prestíže a záujmov profesijného združenia. Muž sa neskôr ospravedlnil a uviedol, že v štábe konal pod vplyvom emócií.
Copyright © TASR 2018
Copyright © ČTK 2018
Anglická herečka Helen Mirren je presvedčená, že rozmach streamovacích služieb umožňujúcich ľuďom sledovať filmy v pohodlí domova, ubližuje ľuďom, ktorí chcú robiť filmy pre veľké plátna. "Ničí to ľudí ako je môj manžel, filmových režisérov, pretože chcú, aby ich filmy sledovali ľudia v spoločnosti iných ľudí v kinách," vyjadrila sa 72-ročná držiteľka Oscara v rozhovore pre magazín Total Film.
Hrozí tak podľa nej, že vymrie "spoločenský" zážitok, ktorým je chodenie do kina. "Publikum, film, ste v tom všetci spolu. Bojíte sa, smejete sa, plačete všetci spolu. Je to spoločenský zážitok a ten začína miznúť," uviedla rodáčka z londýnskeho Hammersmithu, ktorej manželom je 72-ročný Taylor Hackford, režisér životopisného filmu Ray (2004).
Svojimi vyjadreniami prispela do debaty o službách, ako je Netflix, ktorý napríklad pre svojich predplatiteľov kúpil filmy ako Annihilation (2018) alebo Mudbound (2017). Ich biznis model, ktorým je v podstate obchádzanie kín, pritom znepokojuje ľudí vo filmovom priemysle. Ich filmy však tento rok vylúčili zo súťaže na medzinárodnom filmovom festivale v Cannes, keď zaviedli pravidlo, podľa ktorého sa na súťaži môžu zúčastniť len snímky, ktoré premietnu v kinách.
Pôvodný článok:
2018, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.