12. 10. 2018

VÝROKY TÝŽDŇA

VÝROKY TÝŽDŇA





„Neplánujte obnoviť spoluprácu s ruskou agentúrou Sputnik?“
Peter Marček, poslanec , v otázke šéfovi agentúry TASR

„Dobrý výprask remeňom môže byť pre dieťa užitočný. Bielorusi by mali nasledovať vlastné tradície a nenapodobňovať nezmysly prevzaté zo Západu".
Alexander Lukašenko

" Ako slovanský národ sme povinní robiť všetko pre to, aby sme zmiernili napätie Európskej únie a Ruskej federácie.Najviac si však želám, aby prvou krajinou po páde sankcií, ktorú navštívi predseda ruskej Štátnej dumy, bolo Slovensko.Verím, že sa mi počas môjho predsedovania v NR SR splní sen privítať predsedu ruskej Dumy na oficiálnej návšteve v Bratislave a možno - tak ako to malo byť tento rok - zorganizovať tento eurázijský summit v Bratislave. Dávate mi otázky, na ktoré by som vám ináč odpovedal ako osoba a inak ako predseda parlamentu. Samozrejme, že aj ja musím ctiť našu zahraničnú politiku a ja nie som prezident SR.Nemáme doriešené Kosovo, nie je historicky doriešený problém Cypru a Turecka. Takže ak chceme hodnotiť iné geopolitické problémy, musíme sa najprv pozrieť do zrkadla.Vnímam Krym ako problematiku, ktorá súvisí s históriou a otázkami medzinárodného práva, ale neosvojujem si právo na pravdu a na hodnotiacu pozíciu. Ale myslím si, že problematiku Krymu a aj vzťahov Ukrajiny a Ruska by mali riešiť Ukrajinci a Rusi a nemalo by to riešiť iné spoločenstvo. Pretože tak to bude i pri Srboch a Kosove." 
Andrej Danko