Spravodajstvo na čele diváckeho záujmu,
skvelý štart nového seriálu Cennet
Medzi nespravodajskými programami patrilo pondelkové prvenstvo v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 podvečernému seriálovému hitu Oteckovia.
Zvýšený divácky záujem o aktuálne informácie v čase pandémie nového koronavírusu naďalej pretrváva. Večerné spravodajské relácie televízie Markíza v pondelok, 30. marca 2020, obsadili najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti.
Suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali večerné Televízne noviny. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 dosiahlo včerajšie vydanie vysoko nadpriemerný rating 13,9 % a rovnako aj trhový podiel 33,9 %. Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si nenechalo ujsť celkovo 750-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Ďalšie najvyššie priečky v pondelkovom rebríčku sledovanosti obsadili nasledujúce spravodajské relácie Počasie (rating 12,0 % / share 28,1 % v CS 12-54) a Športové noviny (rating 10,7 % / share 25,0 % v CS 12-54). Aktuálne informácie o počasí sledovalo 655-tisíc a športové spravodajstvo 503-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najsledovanejším nespravodajským programom dňa sa v cieľovej skupine 12-54 stal podvečerný seriálový hit Oteckovia, ktorý so skvelým ratingom 10,0 % a trhovým podielom 31,2 % obsadil štvrté miesto v rebríčku sledovanosti. Konkurenčná šou Moja mama varí lepšie ako tvoja zaznamenala na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine výrazne nižší podiel na trhu 7,5 %. Včerajšiu epizódu najobľúbenejšieho rodinného seriálu si vychutnalo celkovo 497-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Na obrazovkách televízie Doma s výrazným úspechom odštartovala turecká seriálová novinka Cennet, v oboch hlavných cieľových skupinách obsadila najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti menších staníc. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala úvodná epizóda skvelý rating 2,7 % a trhový podiel 6,1 % a nasledujúca druhá časť rating 2,6 % a trhový podiel 6,3 %. V širšej cieľovej skupine 12+ bolo poradie opačné, keď si druhý diel vychutnalo 211-tisíc a predchádzajúci prvý 202-tisíc divákov. Cennet si obzvlášť podmanila mladé diváčky vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré stanici Doma v čase vysielania seriálu zabezpečili priemerný podiel na trhu až 18,4 %.
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto) bola v pondelok v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom celodenne (share 28,5 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 32,0 %).
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA