30. 3. 2020

Všetkým hlavným televíznym staniciam sa zvyšuje sledovanosť

Všetkým hlavným televíznym

 staniciam sa zvyšuje sledovanosť 

Všetkým hlavným televíznym staniciam sa zvyšuje sledovanosť, predovšetkým sledovanosť doma. Napriek karanténe sa posilňuje sledovanosť televízie aj mimo domov. Vyplýva to z elektronického crosmediálneho a crossplatformného merania médií adMeter prieskumnej agentúry Median SK. Ako agentúru SITA informoval Michal Mislovič z Median SK, v týždni od 16. marca do 22. marca venovali Slováci vo všedný deň sedem hodín a 15 minút sledovaniu televízie, počúvaniu rádia, návšteve internetu a mobilných aplikácií dokopy. Cez víkend to bolo bezmála osem hodín. Takmer 100 percent Slovákov denne aspoň na chvíľu prišlo do kontaktu s TV, rozhlasom, webovými stránkami či mobilnými aplikáciami.
V porovnaní s predminulým týždňom podľa prieskumu opäť posilňujú najviac televízia a internet. Televízie zároveň zvyšujú aj svoj denný zásah. O 10 až 20 percent narastá rovnako čas, ktorý strávia diváci na weboch a mobilných aplikáciách slovenských televízii, najviac na online platforme Markízy. „Zmeny sú dobre pozorovateľné na príklade Jednotky, kedy v posledných týždňoch významne narastá sledovanosť v časoch okolo poludnia a štvrtej až siedmej podvečernej hodiny, kedy Jednotka vysiela Správy RTVS," priblížil Mislovič.
Pokiaľ ide o rádiá, je v marci zrejmý zhruba 25-percentný nárast ATS relative. Z toho vyplýva, že stávajúci poslucháči slovenských rádií meraní v projekte adMeter, trávia so svojimi obľúbenými stanicami viac času ako doteraz.
V prípade internetu tak v porovnaní s predchádzajúcim týždňom zvýšilo svoj denný zásah v sledovanom týždni množstvo slovenských webov napr. aktuality.sk, topky.sk, pravda.sk, dennikn.sk. „Nárast bol nameraný tiež v prípade Google a Youtube. V prípade väčšiny týchto spravodajských platforiem rastie nielen zásah, ale o cca 50 % aj čas strávený čítaním alebo sledovaním správ. Množstvo ďalších webov si udržuje svoju už posilnenú pozíciu z predchádzajúceho týždňa, napríklad sme.sk alebo zoznam.sk," uvádza Mislovič.
Výrazne sa prejavuje predovšetkým nárast času stráveného sledovaním videí na YouTube. Počas dvoch týždňov narástol tento čas zhruba o 35 až 40 percent. Z prieskumu tiež vyplýva, že naďalej rastú aj sociálne siete. „Okrem Facebooku používa denne oveľa viac Slovákov Twitter a na komunikačných platformách typu Messenger, WhatsApp alebo Viber strávime o desiatky percent viac času. Napríklad priemerný užívateľ strávil na WhatsApp minulý týždeň 11 minút v porovnaní s 8 minútami predchádzajúceho týždňa," dodal Mislovič. Dodáva, že medzi tzv. „on demand“ audio a video službami narastá aj Spotify s nárastom stráveného času na dvojnásobok a 40-percentným nárastom užívateľov. Dvakrát viac Slovákov si rovnako sťahuje rozličný video a audio obsah na uloz.sk.
Analýzy sú výstupom elektronického crossmediálneho a crossplatformného merania konzumácie médií adMeter prieskumnej agentúry Median SK. Umožňuje sledovať, ako celková populácia a jej rôzne cieľové skupiny sledujú televíziu, počúvajú rádia, surfujú na internete, alebo užívajú mobilné aplikácie. Merania v SR sa zúčastňuje 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov. Projekt adMeter je realizovaný na Slovensku a v Českej republike.


©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.