17. 3. 2020

Televízne noviny s viac než 800-tisíc divákmi

Televízne noviny s viac 
než 800-tisíc divákmi

S výrazným diváckym záujmom sa aj v pondelok stretla mimoriadna spravodajská relácia k aktuálnej situácii v súvislosti so šíriacou sa pandémiou koronavírusu.

Celospoločensky náročná situácia v súvislosti so šíriacou sa pandémiou koronavírusu naďalej výrazne zvyšuje divácky záujem o aktuálne informácie. Hlavná spravodajská relácia Televízne noviny sa v pondelok, 16. marca 2020, stala na obrazovkách televízie Markíza v oboch hlavných cieľových skupinách suverénne najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.
V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahli včerajšie Televízne noviny tretí najvyšší tohtoročný rating 14,6 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 32,8 %. Všetky dôležité informácie z domova i zo sveta TV Markíza sprostredkovala až 802-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov, pričom v tejto širšej cieľovej skupine ide o tretí najsledovanejší program od začiatku roka 2020 v rámci celého trhu.
Druhým najsledovanejším pondelkovým programom sa taktiež v oboch hlavných cieľových skupinách stala nasledujúca relácia Počasie. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala tretí najvyšší tohtoročný rating 13,8 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,4 %. Aktuálne informácie o počasí si nenechalo ujsť 765-tisíc divákov starších ako 12 rokov, čo je taktiež tretí najlepší tohtoročný výsledok relácie.
Trojicu najsledovanejších programov dňa v cieľovej skupine 12-54 uzatvára večerný rodinný komediálny seriál Pán profesor, ktorý sa stal suverénnym víťazom pondelkového večera. V tejto obchodne podstatnej cieľovej skupine dosiahol rekordný rating 11,9 % a rovnako aj doposiaľ najvyšší trhový podiel 26,8 %. Konkurenčné programy značne zaostali, relácia Inkognito dosiahla na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 17,8 % a film Púštny kvet na Jednotke RTVS podiel na trhu 10,4 %. Ďalší premiérový príbeh zo života netradičného stredoškolského pedagóga si vychutnalo celkovo 497-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, čo je taktiež doposiaľ jednoznačne najlepší výkon seriálu.
S výrazným diváckym záujmom sa aj v pondelok stretla mimoriadna spravodajská relácia k aktuálnej situácii v súvislosti so šíriacou sa pandémiou koronavírusu. So začiatkom o 21:30 zaznamenala v cieľovej skupine 12-54 rating 9,5 % a trhový podiel 25,1 %. Diskusiu moderátorky Gabriely Kajtárovej so zaujímavými hosťami si celkovo pozrelo 415-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto) bola v pondelok v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom celodenne (share 29,2 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 34,7 %).
Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA