25. 6. 2020

MEDIA NEWS


MEDIA NEWS




Spoločnosť Google predstavila novinky v oblasti online bezpečnosti a ochrany súkromia. Prostredníctvom oficiálneho Google blogu tak urobil výkonný riaditeľ spoločnosti Sundar Pichai. Súkromie je podľa neho v centre všetkého, čo robia a pri navrhovaní produktov sa zameriavajú na tri dôležité princípy - udržanie informácií v bezpečí, zodpovedné zaobchádzanie s nimi a tiež to, aby ich mali pod kontrolou samotní používatelia.

Google mení spôsob uchovávania údajov. Používateľovi, ktorý si po prvý raz zapne Históriu polohy, sa automaticky zapne možnosť automatického odstraňovania dát po 18 mesiacoch. To isté nastavenie platí aj v rámci Aktivity na internete a v aplikáciách pre všetky nové účty. Pre používateľov, ktorí mali už predtým obe možnosti zapnuté, sa ich osobné nastavenia meniť nebudú. Automatické odstraňovanie dát sa bude týkať aj služby YouTube, kde bude pre nové účty prednastavené na 36 mesiacov. Toto nastavenie používateľ aktivuje aj vtedy, ak si po prvý raz zapne Históriu YouTube.

Prihlásený používateľ bude môcť čoskoro napríklad vyhľadávať Google kontrola ochrany súkromia, či otázky typu "Je môj Google účet zabezpečený". Zobrazí sa mu prehľadné okienko, v ktorom bude možné svoje nastavenia súkromia a zabezpečenia skontrolovať a zmeniť. Zjednoduší sa tiež prístup k režimu Inkognito - stačí len dlhšie podržať profilový obrázok vo Vyhľadávaní, v Mapách Google a YouTube, čo aktivuje režim Inkognito. Táto možnosť je dostupná pre aplikáciu Google na iOS a čoskoro bude k dispozícii aj pre Android a ďalšie aplikácie.

Novinkou v oblasti ovládania ochrany súkromia sú proaktívne odporúčania, vrátane pomoci pri spravovaní nastavení súkromia. Kontrolu ochrany súkromia každý rok navštívi viac ako 200 miliónov používateľov.

Používateľ bude mať jedným kliknutím k dispozícii prehľad o zabezpečení účtu, kde budú zahrnuté aj personalizované odporúčania na ochranu dát. Nástroj Kontrola hesiel čoskoro prepoja s Kontrolou zabezpečenia, kde používateľovi automaticky oznámia, či nedošlo k narušeniu prihlasovacích údajov.

Kontrolu hesiel využíva viac ako 100 miliónov používateľov, ktorí zaznamenali pokles úniku prihlasovacích údajov o 30 %, čo sa preukázalo ako veľmi efektívny spôsob chrániť používateľov nielen na Googli, ale celkovo na internete. Spoločnosť v tejto súvislosti prisľúbila, že bude používateľom poskytovať informácie, ktoré potrebujú na zabezpečenie akéhokoľvek rizikového účtu. Táto možnosť je momentálne integrovaná do Google účtu a Chromu.

Google sprístupnil svoju knižnicu diferenciálnej ochrany súkromia, aby uľahčil zakomponovanie ochrany súkromia do rôznych produktov naprieč odvetviami. Mnohí vývojári už túto knižnicu využívajú. Teraz ju rozširuje o nové programovacie jazyky, vrátane Java a Go. Takisto uvádza aj ďalšie nástroje, ktoré majú vývojárom pomôcť zabezpečiť ochranu súkromia pri nasadzovaní strojového učenia. Technológiu diferenciálnej ochrany súkromia využili napríklad pri zverejňovaní prehľadov o pohybe komunít (Community Mobility Report), ktoré pomáhajú zdravotníckym organizáciám v boji s pandémiou koronavírusu.


©2020, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.



Spoločnosť Google vo štvrtok oznámila, že sa v budúcnosti bude usilovať uzavrieť licenčné zmluvy s médiami a po prvý raz im platiť za to, že zverejňuje ich materiál. Informovala o tom agentúra DPA.
Produkt, ktorý bude súčasťou spravodajskej služby Google News a služby Google Discover, má byť spustený na budúci rok.
Spoločnosť podľa svojho vyhlásenia podpísala zmluvu o spolupráci s médiami v Austrálii, Brazílii a Nemecku. Spoločnosť však neposkytla bližšie informácie o tom, ako bude tento obsah sprístupnený používateľom, a ani o očakávaných ziskoch v súvislosti s touto službou.
Spoločnosť Google podľa DPA nadviazala spoluprácu s nemeckým týždenníkom Spiegel, austrálskym vydavateľstvom Solstice Media a brazílskou mediálnou skupinou Diários Associados.
Spoločnosť Google až doteraz odmietala platiť vydavateľom tlače a ďalším médiám za obsah, čo viedlo k sporom medzi Google a niektorými spoločnosťami.
Brad Bender, jeden z viceprezidentov Google, zdôraznil dôležitosť spravodajstva v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu a situáciou v spojitosti s rasovou nespravodlivosťou.
Spoločnosti Google podľa jeho slov záleží na tom, aby poskytovala prístup k informáciám a podporovala médiá, ktoré tieto dôležité témy pokrývajú.
Spoločnosť Google ešte v pondelok oznámila, že vo výsledkoch vyhľadávania obrázkov v Google Images začne zobrazovať odkazy na overovanie faktov. Informovala o tom agentúra Reuters.
Cieľom má byť poskytnúť ľuďom viac informácii pri vytváraní si úsudku o tom, čo vidia na webe, uvádza spoločnosť Google na svojom blogu.
Užívatelia pri vyhľadávaní v Google Images pod náhľadom obrázku nájdu odkaz na overenie faktov. Po kliknutí na obrázok s cieľom zväčšiť ho používateľ uvidí informácie vyhodnocujúce pravdivosť webovej stránky, s ktorou je obrázok spojený.
Tieto informácie pochádzajú od overených nezávislých zdrojov, ktoré spĺňajú kritéria spoločnosti Google. Google už takéto overovanie faktov využíva na svojom vyhľadávači a v službe Google News.
Technologické spoločnosti úrady v posledných rokoch opakovane žiadali, aby dôslednejšie kontrolovali svoj obsah, pripomína Reuters.




Copyright © TASR 2020