MEDIA NEWS
Spojené štáty sú "pobúrené" rozhodnutím pakistanského najvyššieho súdu, ktorý nariadil prepustenie militanta britského pôvodu, usvedčeného zo zosnovania únosu a z brutálnej vraždy amerického novinára Daniela Pearla z roku 2002. Uviedla to vo štvrtok hovorkyňa Bieleho domu Jen Psakiová.
Najvyšší súd v Pakistane zamietol vo štvrtok sériu odvolaní voči oslobodzujúcemu rozsudku nad Ahmedom Omarom Saeedom Sheikhom, čím sa pripravila cesta na jeho prepustenie. Súd nariadil i prepustenie troch ďalších Pakistancov odsúdených na trest smrti za účasť na Pearlovom únose a vražde. Kedy však k prepusteniu má prísť nateraz nie je jasné, pripomína AFP.
Psakiová označila verdikt za "urážku obetí terorizmu" po celom svete. Zároveň vyzvala pakistanskú vládu, aby v rámci ďalšieho konania v tomto prípade "preskúmala všetky svoje právne možnosti". Jednou z nich je podľa nej vydanie Sheikha na stíhanie do USA.
Pearla, ktorý bol šéfom juhoázijskej kancelárie denníka The Wall Street Journal, uniesli v januári 2002 v pakistanskom meste Karáči, keď pripravoval správu o islamistických militantoch. Takmer o mesiac neskôr, po niekoľkých požiadavkách na výkupné, bolo na konzulát USA doručené necenzurované video s jeho dekapitáciou.
Sheikha odsúdili na trest smrti obesením po tom, čo sa priznal, že Pearl bol v čase zaslania videa jeho popravy už niekoľko dní mŕtvy. Vlani ho však súd nižšej inštancie oslobodil z vraždy a znížil jeho odsúdenie na únos - čím zrušil trest smrti a po takmer dvoch desaťročiach väznenia nariadil jeho prepustenie.
V čase sprísňovania opatrení proti šíreniu nákazy novým koronavírusom a nedostatočnej pomoci pre zasiahnuté sektory ekonomiky zaplatí česká vláda pol milióna korún za kampaň proti dezinformáciám na sociálnych sieťach TikTok, Instagram a YouTube. Uviedol to v piatok spravodajský server Novinky.cz.
Podľa riaditeľa odboru komunikácie Úradu vlády ČR Vladimíra Vořechovského, ktorý zmluvu podpísal, s prípravou kampane pomôžu dvaja mladí influenceri. Nákup reklamného priestoru na sociálnych sieťach sprostredkuje spoločnosť Jakuba Gulaba, ktorá bola do registra firiem zapísaná 30. novembra 2020.
Vořechovský uviedol, že dvojicu influencerov skontaktoval s epidemiológom Petrom Smejkalom, imunológom Zdeňkom Helom, epidemiológom Romanom Prymulom a ministrom zdravotníctva Jánom Blatným, ktorí sa postupne objavia v propagačných videách. Zatiaľ by malo ísť celkovo o sedem videí a reklama je podľa neho platená zhruba do polovice februára.
Tento postup vlády vyvolal množstvo kritických komentárov. Upozorňujú na to, že na reklamu bolo rýchlo uvoľnených pol milióna korún, avšak občania márne čakajú na podporu a zdravotníci dodnes nedostali odmeny za jesennú vlnu epidémie.
Copyright © TASR 2021
Podľa riaditeľa odboru komunikácie Úradu vlády ČR Vladimíra Vořechovského, ktorý zmluvu podpísal, s prípravou kampane pomôžu dvaja mladí influenceri. Nákup reklamného priestoru na sociálnych sieťach sprostredkuje spoločnosť Jakuba Gulaba, ktorá bola do registra firiem zapísaná 30. novembra 2020.
Vořechovský uviedol, že dvojicu influencerov skontaktoval s epidemiológom Petrom Smejkalom, imunológom Zdeňkom Helom, epidemiológom Romanom Prymulom a ministrom zdravotníctva Jánom Blatným, ktorí sa postupne objavia v propagačných videách. Zatiaľ by malo ísť celkovo o sedem videí a reklama je podľa neho platená zhruba do polovice februára.
Tento postup vlády vyvolal množstvo kritických komentárov. Upozorňujú na to, že na reklamu bolo rýchlo uvoľnených pol milióna korún, avšak občania márne čakajú na podporu a zdravotníci dodnes nedostali odmeny za jesennú vlnu epidémie.
Copyright © TASR 2021