1. 2. 2021

Skupina Markíza bola aj v januári 2021 jasným trhovým lídrom

 Skupina Markíza bola aj v januári


 2021 jasným trhovým lídrom

Celkovo najsledovanejším programom na trhu sa uplynulý mesiac v oboch hlavných cieľových skupinách stali Televízne noviny, zabodovala aj filmová premiéra Zázraky z neba, či nový seriál Najhorší týždeň môjho života.


Skupina Markíza si so stanicami Markíza, Doma a Dajto v uplynulom januári 2021 udržala stabilnú pozíciu jednoznačného lídra na slovenskom televíznom trhu. V obchodnej cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný celodenný trhový podiel 25,6 % a konkurenčnú skupinu Joj (20,6 %) tak predstihla s rozdielom 5,0 percentných bodov. Jednotkou na trhu bola skupina Markíza v 28 z 31 januárových dní.

Taktiež aj samotná TV Markíza bola v januári 2021 najsilnejšou spomedzi slovenských staníc, keď v cieľovej skupine 12-54 zaznamenala priemerný celodenný trhový podiel 19,1 %. Konkurenčná TV Joj (13,4 %) vykázala v rovnakom období o 5,7 percentného bodu slabší výsledok.

Januárové víťazstvo patrilo skupine Markíza aj v najdôležitejšom prime-time 19:00-23:00, keď zaznamenala priemerný podiel na trhu 29,1 % a konkurenčnú skupinu Joj (24,8 %) tak predstihla o 4,3 percentného bodu. Jednotkou na trhu bola v 26 z 31 dní uplynulého mesiaca.

Samotná TV Markíza dosiahla v januári 2021 v prime-time 19:00-23:00 priemerný trhový podiel 22,3 % a s rozdielom 5,2 percentného bodu tak porazila konkurenčnú TV Joj (17,1 %).

Skupina Markíza bola v januári 2021 jednotkou na trhu aj v prípade divákov starších ako 12 rokov s priemerným celodenným trhovým podielom 22,0 % a odstupom 2,7 percentného bodu od konkurenčnej skupiny Joj (19,3 %). Trhovým lídrom bola v 27 z 31 dní uplynulého mesiaca. Prvenstvo jej patrilo taktiež v prime-time 19:00-23:00 s dosiahnutým priemerným podielom na trhu 26,1 % a náskokom 2,4 percentného bodu pred skupinou Joj (23,7 %), ktorú porazila v 25 z 31 januárových dní.

Televízne noviny najsledovanejším programom mesiaca v oboch hlavných cieľových skupinách

Televízia Markíza opäť potvrdila, že aj v súčasných náročných časoch je najdôležitejším zdrojom informácií o aktuálnom dianí v krajine. Celkovo najsledovanejším januárovým programom v rámci ponuky všetkých slovenských staníc sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala hlavná spravodajská relácia Televízne noviny.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa divácky najúspešnejším programom uplynulého mesiaca stalo vydanie Televíznych novín odvysielané v nedeľu, 3. januára 2021, ktoré dosiahlo vynikajúci rating 14,4 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,6 %. Súhrn najdôležitejších udalostí dňa z domova i zo sveta si v tento deň nenechalo ujsť 751-tisíc divákov starších ako 12 rokov. V tejto širšej cieľovej skupine však januárové prvenstvo patrilo vydaniu hlavnej spravodajskej relácie TV Markíza zo sviatočnej stredy, 6. januára 2021, kedy pritiahla k obrazovkám až 757-tisíc divákov.

Televízne noviny zaznamenali v uplynulom januári 2021 excelentný priemerný rating 11,4 % a trhový podiel 28,6 %. Sumár spravodajských aktualít sledovalo na obrazovkách trhového lídra v priemere až 649-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Televízne noviny boli uplynulý mesiac v rámci cieľovej skupiny 12-54 suverénnym trhovým lídrom, keď predstihli konkurenčné spravodajské relácie v 29-tich januárových dňoch. Aj v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ boli jednotkou na trhu s dosiahnutým priemerným trhovým podielom 27,2 %.

Vynikajúco sa darilo aj relácii Počasie, ktorá v cieľovej skupine 12-54 dosiahla priemerný rating 11,1 % a trhový podiel 27,2 %. Aktuálne informácie o počasí v januári na Markíze sledovalo v priemere 633-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Premiéra skutočného príbehu Zázraky z neba najsledovanejším nespravodajským programom mesiaca

Najsledovanejším nespravodajským programom na slovenskom televíznom trhu bola v januári 2021 slovenská premiéra krásneho a emotívneho skutočného príbehu Zázraky z neba, ktorý v stredu, 6. januára 2021, dosiahol v obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 excelentný rating 13,7 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 31,0 %. Rodinná dráma so silným posolstvom pritiahla k obrazovkám Markízy celkovo 655-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom mala zásah až na takmer milión divákov (AvRch 982-tisíc v CS 12+).

Úspešný štart nového komediálneho seriálu Najhorší týždeň môjho života

Nový komediálny seriál Najhorší týždeň môjho života odštartoval vo štvrtok, 7. januára 2021, na obrazovkách televízie Markíza s výrazným úspechom. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12-54 sa stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc, úvodná epizóda dosiahla excelentný rating 12,0 % a vysoko nadpriemerný trhový podiel 27,1 %.

Netradičná seriálová novinka plná vtipných nedorozumení a trapasov s hereckými hviezdami ako Kristína Svarinská, Roman Poláčik, Zdena Studenková, Jozef Vajda, či Dominika Kavaschová v hlavných úlohách, pritiahla k obrazovkám TV Markíza celkovo 562-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Pozíciu suverénnej jednotky na trhu obhájili aj nasledujúce tri januárové epizódy, v priemere Najhorší týždeň môjho života zaznamenal rating 10,0 % a trhový podiel 23,8 %. Štvrtkové večery plné skvelej zábavy trávilo pri obrazovkách Markízy v priemere 474-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Mimoriadne úspešné české filmové hity

Okrem už spomínaného filmu Zázraky z neba v januári na obrazovkách TV Markíza výrazne zarezonovali aj ďalšie filmové tituly. Slovenská premiéra českej rozprávky Zakleté pírko sa v piatok, 1. januára 2021, stala v cieľovej skupine 12-54 druhým najsledovanejším filmom mesiaca v rámci ponuky všetkých slovenských staníc.

V tejto obchodne podstatnej cieľovej skupine dosiahla snímka excelentný rating 11,5 % a rovnako aj trhový podiel 24,6 %. Najnovšiu rozprávku režiséra Zdeňka Trošku si v prvý večer nového roka vychutnalo celkovo 605-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Obdobne vynikajúco sa uplynulý mesiac darilo aj ďalším českým filmom – v pondelok, 4. januára 2021, odvysielanej komédii Kameňák 5 (rating 10,0 % / share 24,0 % v CS 12-54) a v sobotu, 9. januára 2021 uvedenej romantickej komédii Ženy v běhu (rating 10,0 % / share 23,9 % v CS 12-54).

Oteckovia naďalej kraľujú televíznym podvečerom

Mimoriadne obľúbený rodinný seriál Oteckovia sa po vianočnej prestávke s úspechom vrátil na obrazovky TV Markíza a tradične nedal konkurencii ani najmenšiu šancu, keď kraľoval podvečernému vysielaniu celý uplynulý mesiac so skvelým priemerným ratingom 9,2 % a trhovým podielom 28,1 % v cieľovej skupine 12-54. Každý pracovný podvečer si k obrazovkám TV Markíza sadalo v priemere 451-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Výborné výsledky menších staníc Doma a Dajto

Na obrazovkách televízie Doma si v januári 2021 najúspešnejšie počínal nový turecký seriál Spútaný motýľ. Najsledovanejšia bola epizóda odvysielaná vo štvrtok, 28. januára 2021, v cieľovej skupine 12-54 dosiahla výborný rating 2,5 % a nadpriemerný trhový podiel 6,0 %. Taktiež aj v širšej cieľovej skupine 12+ bola táto časť najsledovanejším programom stanice Doma za celý uplynulý mesiac, keď si ju vychutnalo celkovo 179-tisíc divákov.

Výborné výsledky sledovanosti dosahuje aj premiérový podvečerný seriál z lekárskeho prostredia Chicago Med, najúspešnejšia januárová epizóda si vo štvrtok, 28. januára 2021, pripísala skvelý rating 2,3 % a trhový podiel 5,8 % v cieľovej skupine 12-54. Z filmovej ponuky stanice Doma v rámci cieľovej skupiny 12-54 najviac zabodoval krásny romantický príbeh Šťastlivec, ktorý v sobotu, 2. januára 2021, zaznamenal rating 2,0 % a trhový podiel 7,4 %.

Z ponuky televízie Dajto si uplynulý mesiac najviac divákov v rámci cieľovej skupiny 12-54 zvolilo akčný film Na hrane zajtrajška s hviezdnym Tomom Cruiseom v hlavnej úlohe, ktorý v pondelok, 4. januára 2021, zaznamenal rating 2,6 % a trhový podiel 6,3 %. V širšej cieľovej skupine 12+ si najlepšie počínal taktiež hviezdne obsadený film akčný film Nezastaviteľní, ktorý si v piatok, 1. januára 2021, pozrelo 126-tisíc divákov.

Dáta sú uvedené v meraní LIVE + VOSDAL + HOSTIA. Zdroj dát: PMT/KANTAR SLOVAKIA